رؤیا صدر در ایسنا نوشت:

در پی اعلام این خبر که احتمال حضور جرج کلونی در فیلم پنج میلیارد تومانی لاله وجود دارد، تهیه‌کننده این فیلم (مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) اعلام کرده، این‌طور نیست که به هر قیمتی از هر بازیگری استفاده کند؛ بلکه بازیگرانی را به کار می‌گیرد که کارنامه کاری آن‌ها به لحاظ اخلاقی، سالم و انسانی است و احتمالا بازیگران زن را از میان ترک‌ها یا مصری‌ها انتخاب می‌کند. در همین رابطه و کلیه رابطه‌ها و گفته‌های دیگر، خبرنگار ایسنا توانسته به سکانسی از فیلم دست پیدا کند که با حضور جرج کلونی و برن سات (هنرپیشه سینمای تهاجم فرهنگی) فیلم‌برداری شده و بر اخبار مربوط به یکی از گران‌ترین طرح‌های سینمایی صحه می‌گذارد:

 

روز – داخلی – نمای متوسط

جرج کلونی و برن سات کنار ماشین در پیست اتومبیل‌رانی

جرج کلونی (ضمن حفظ ظواهر و فواصل مجاز): آبجی! بسیار مشعوفم از این‌که جناب‌عالی را این‌جا زیارت می‌کنم. خاطرت باشد که حفظ محیط گرم خانواده و شستن کهنه، مهم‌تر از هر مسأله دیگری است.

برن سات: بله. خوشبختانه همان‌طور که برادر تهیه‌کننده‌مان گفته، منزلت زن ایرانی در نزد مردم بالاتر از منزلت زن غربی در جوامع غربی است و ما می‌خواهیم با کمک شما، این را در فیلم نمایش بدهیم.

جرج کلونی: همین‌طوره آبجی... در جوامع منحط ما، زن‌ها بدبختند و سلطان غم، مادر است...راستی از این طرفا؟!

برن سات: هیچی... همون آقای تهیه‌کننده گفته با این فیلم می‌خواد سینمای ایران را به استانداردسازی سینما نزدیک کنه... ما هم اومدیم تا به نوبه خودمان سهمی در این قدم خداپسندانه برداریم.

جرج کلونی: خدا یک در دنیا صد در آخرت خیرشون بده... خدا از آقایی کم‌شون نکنه... خوب شد که اومدی؛ بلکه یه کمکی به معرفی هنرپیشه‌های سالم به دنیا داشته باشی.

برن سات: آره... زنان هنرپیشه ایرانی که متأسفانه همون‌طور که برادر عزیزمون سلحشور گفتن، در این زمینه‌های اخلاقی استانداردهای لازمو ندارن. خوب این آقای اسی (کارگردان) کارش درسته... حالا چطوری گذاشتن این فیلمو بسازه؟

جرج کلونی: گویا جزو اکیپ فیلم‌سازی رییس‌جمهور محبوب‌شون توی سفر نیویورک بوده و جزو نخبگانی بوده که با ایشون دیدار کرده.

برن سات: چه ربطی داره؟! مگه همه جا مثل غرب غارتگر رابطه‌ایه؟

جرج کلونی: نه بابا! منظورم اینه که خیلی کارش درسته... برادر شمقدری گفته که ایشون یه قبرستون اختصاصی هم برای ایرانی‌های مقیم لس‌آنجلس ساخته... ببین صلاحیتش تا کجاست؟!

برن سات: آها! پس همینو بگو... واقعاً سینمای ایران هم با اون وضع خانه سینما و اون وضعیت مجوٌز فیلماش قبرستون‌ساز متخصص هم می‌خواد...

جرج کلونی (دور و بر را نگاه می‌کند): ببخشید! ببینم می‌شه یه کاری بکنین ما رو از نون خوردن بیاندازید؟!

برن سات (موضوع را عوض می‌کند): خوب شما چطور اومدی این طرفا؟! چقدر می‌گیری؟!

جرج کلونی: این‌طور نبوده که با هر قیمتی با حضور بنده موافقت کنند... بنده به لحاظ اخلاقی، سالم و انسانی و دارای وجوه مثبتم.

برن سات: آره... وجوه مثبتشو که کاملاً در جریانم... بالأخره نگفتی چقدر دستمزد می‌گیری؟!

جرج کلونی: خیلی کم... اول و آخرش فقط پنج میلیارد بودجه‌ایه که دولت به این پروژه کمک کرده... اون‌وقت ببین به من و تو این وسط چی می‌رسه؟!

برن سات: هیچی به‌خدا... ما هم مثل کارگردان و تهیه‌کننده درد استانداردسازی سینمای ایران و دنیای هنر و جامعه بشری رو داریم، وگرنه با این پول که نمیشه زندگی کرد!

جرج کلونی: آره والٌاه... سه‌هزار میلیارد تومن که نیست، یه رقم ناقابله!

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۵
    1 2
    جرج کلونی بره تی شرت D