چهارم مرداد ماه جاری شکسته‌شدن یک دستگاه رنجر در مجتمع تفریحی «شورابیل» اردبیل سبب مرگ یک نفر و جراحت سه نفر دیگر شده بود که پیمانکار مقصر اصلی این حادثه شناخته شد.

نظام‌الدین برزگری - رئیس سازمان ملی استاندارد ایران- با اشاره به این‌که در حادثه شهربازی شورابیل اردبیل پیمانکار مقصر اصلی بوده است، به ایسنا گفت: به پیمانکار 40 روز مهلت داده شده بود که نقص شهربازی برطرف کند، اما پیمانکار این کار را نکرد. شرکت بازرسی قبل از این سانحه از شهربازی شورابیل اردبیل بازدید و اشکالات آن‌را اعلام کرده بود. 

وی افزود: این شهربازی به دلیل داشتن نواقص جزئی پلمپ داشت، اما پیمانکار تعهد محضری داد که ظرف 40 روز مشکلات این شهربازی برطرف می‌کند اما نه تنها این کار را نکرد، بلکه از شهربازی در این مدت بهره‌برداری هم کرد. 

برزگری با بیان این‌که سازمان استاندارد از طریق ادارات استانی خود نظارت بر استاندارد شهربازی‌های کشور را تشدید کرده است، گفت: امسال به ویژه در شهر تهران برنامه‌های ویژه‌ای برای برخورد با شهربازیهای غیراستاندارد و پلمپ آن اجرا شده و می‌شود. 

 چهارم مرداد ماه امسال شکسته شدن یک دستگاه رنجر در شهربازی شورابیل باعث مرگ یک تن شد.(اینجا بخوانید)،(عکسها را ببینید) این سانحه در حالی رخ داد که پیشتر نسبت به بحرانی بودن وضعیت تجهیزات شهربازی شورابیل هشدارهایی داده شده بود. در سانحه‌ای مشابه‌ نیز در یکی از شهربازیهای قم چندی پیش یک تن جان خود را از دست داد. 

طبق ماده 9 قانون اصلاح مجموعه قوانین و مقررات استاندارد ایران، شهربازی مشمول مقررات استاندارد اجباری است و با توجه به مغایرتهای ذکر شده، بهره‌برداری از تجهیزات فوق ممنوع است و هرگونه خسارات وارده مالی و یا جانی به عهده آن مدیریت است. 

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 233728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادر IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    12 0
    بنویسیم شهر بازی بخوانیم شهر مرگ!
  • بدون نام IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    11 0
    برای مثال تله کابین ها باید به فرم دوره ای توسط یک سیستم نظارتی که متعهد به تامین امنیت کابل و کابین است کنترل دوره ای شوند و بازخواست پذیر باشد. بعضی مسائل که خطرناک اند شوخی بردار و توافقی مانند سایر امور نیست.
  • بدون نام IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    10 0
    يعني چي كه ٤٠ روز مهلت داديم تو اين ٤٠ روز چه نظارتي انجام شد يعني ظرف ٤٠ روز مي توانستند إز تجهيزات معيوب استفاده كنند چرا هيچ وقت نهاد نظارتي مشكل نداره ؟
  • بدون نام IR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    2 2
    اول ببینید پول پیمانکار بدبخت را داده اند یا نه ؟
  • متولد ماه مهر IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    3 0
    تو ایران هیچ پارک کودکان و شهربازی استانداردی نیست! اگه بدونین بازدید دوره‌ای پارکهای لندن چطوری بود! بازرس یه بند با یه زائده دایره‌ای روی سرسره ها از جهات و دفعات مختلف سر میداد تا ببینه اتفاق "گیرکردن دگمه لباس بچه" پیش نمیاد! با یه فشار سنج دیجیتال، نیروی وارد شده از کف‌پوشهای فومی رو به سر بچه درصورت زمین خوردن اندازه میگرفت!! سفتی و نرمی سطح چمن پارک رو اندازه میگرفت!! فاصله نرده‌های محافظ رو و سر بچه...، لبه‌ها... گفتم شاید چون اونها بچه کم دارن (!!) براشون خیلی مهمه که اتفاقی براش نیفته و از دماغش خون نیاد... ماها کوچیک و بزرگمون فرقی نمیکنه...! یکی رو برق چراغ پارک میگیره، یکی از ماشین بازی پرت میشه...