می‌دانید هم اکنون در کره جنوبی، معتادان بازی‌های رایانه‌ای را با شیوه‌های درمانی معتادان الکلی، درمان می‌کنند؟

هر چند هنوز عده‌ای این بیماری را جزور اختلالات روانی نمی‌دانند اما بهتر است برای در امان ماندن از این خطر هر چه زودتر با نشانه های آن آشنا شوید!
شاید بتوان کره جنوبی را سردمدار شناسایی و درمان اعتیاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری دانست. دولت این کشور بعد از سیم کشی و تاسیس سریع ترین زیرساخت های پهنای باید در جهان، سالانه پولهای زیادی را صرف شناسایی و درمان معتادان به بازی و اینترنت می کند.
بر اساس یکی از بررسی های دولتی سال 2010، 8 درصد از جمعیت 9 تا 39 ساله این کشور از چنین اعتیاد هایی رنج می برند.
کره جنوبی تصور می کند در آینده ای نزدیک شاید برخی از کشور ها، از جمله ایالات متحده ، پس از برابری با زیرساخت های تکنولوژیکی سریع این کشور، موجی از اعتیاد به اینترنت و بازی های کامپیوتری را تجربه خواهند کرد. برخی هم معتقدند هنوز برای شناسایی اعتیاد به اینترنت به عنوان یک اختلال رفتاری بسیار زود است.
در ایالات متحده هنوز اعتیاد به بازی های رایانه ای و اینترنت در زمره آمار رسمی اختلالات روانی ذکر نشده است. اگرچه انجمن روانشناسی آمریکا پیشنهاد داده که در لیست آماری بعدی نام سوء مصرف اینترنت به عنوان بیماری که نیازمند مطالعات بیشتر است ذکر شود.
امروزه برخی از گروه ها با درمان اعتیاد به بازی های رایانه ای و اینترنت ، حرکت رو به جلویی را پیش گرفته اند. یکی رهبرین اصلی این گروه ها،دکتر هان دونگ هیون،از بیمارستان دانشگاه چونگ انگ سئول ، پایتخت کره جنوبی است. در آزمایشگاه تحقیقاتی هان معتادان اینترنت با همان شیوه های درمانی معتادان الکلی مانند مشاوره ونیز روش واقعیت- مجازی درمان می شوند.
هان 5 نشانه از هشدار های اصلی که نشان می دهد یک فرد باید به دنبال درمان های حرفه ای برای اعتیاد به بازی های رایانه ای و یا اینترنت برود را برای خبرگزاری CNN ذکر کرده است.
 به این 5 مورد نگاهی انداخته و به ما بگویید درباره این گونه از اعتیاد و علم مربوط به آن چه فکر می کنید.
1-       اختلال در الگوی منظم زندگی. اگر شخصی در تمام طول شب مشغول بازی باشد و استراحت خود را به روز موکول کند، می تواند نشانه ای باشد از اینکه او به درمان های حرفه ای اعتیاد نیاز دارد.
2-      نشانه دیگر از این قرار است که فرد معتاد شغل خود را از دست داده یا دیگر به مدرسه نرفته و به جای آن ترجیح می دهد آنلاین شده و بازی کند.
3-      اگر نیاز باشد فرد برای رسیدن به همان لذتی که در گذشته از بازی کردن در یک مرحله می برده است ، دوره های طولانی تر بازی را تکرار کند ، یعنی او هربار به میزان بیشتری نیاز دارد  ، خود هشداری است که وی باید برای درمان اقدام کند.
4-      بسیاری از این دست معتادان وقتی در حین بازی ارتباطشان با اینترنت قطع شده یا مجبور می شوند این ارتباط خود را قطع کنند، بسیار مضطرب و عصبانی خواهند شد.
5-      و هوس برای بازی کردن، اخرین نشانه مهم این مدل اعتیاد است. بسیاری از معتادین به اینترنت و بازی زمانهایی که از دنیای دیجیتال دور هستند به شدن هوس بازی کردن و آنلاین شدن را در سر می پرورانند.
CNN/ماندانا سجادی
40121
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    45 0
    داداش یه گیم دیگه ، تورو خدا فقط یکی دیگه ، مردیم از خماری!!
  • امیر IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۷
    21 2
    یه جمله هست بعدها زیاد میشنوید معتاد به اینترنت بیمار نیست بلکه تنهاست.
  • سعید IR ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    6 3
    من یکی از معتادان بازیهای رایانه ایی و اینترنت هستم الان ساعت 6:50 دقیقه صبحه تا وقت نهار بیدار میمونم نهار که خوردم میخوابم تا عصر یعنی خواب من ظهر تا غروبه و این همینطور تکرار میشه - از نور افتاب خوشم نمیاد - اتاقم و کامپیوترم لذت بخش ترین چیزهای زندگیم هستن - خیلی وقتها ترجیح میدم حتی غذامم پشت کامپیوتر بخورم - همچنین عاشق خوردن انواع تنقلات مثل چیپس و کرانچی پشت مونیتور هستم - روی میز کامپیوترم انواع لیوانهای خالی شربت و نسکافه و کاکایو دیده میشه - عاشق بازی استرتژیک هستم مخصوصا ژنرالز و دست راستم به موس و دست چپم داخل پاکت چیپسه - یک خواهشی از شما که نوشته منو میبینین دارم : بازیهای الان خیلی ابکی شدن دیگه فاز نمیدن هر کی بازیه خوب سراغ داره لطفا معرفی کنه
    • reza IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      8 0
      شما روزه نیستی؟d
  • الیاس IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۸
    5 0
    آقا فکرکنم منم یکی از اون معتادین محترم هستم . شبا تا ساعت 5 صبح پای سیستمم بعدش میخوابم تا 12 ظهر باز روز بعد بیدار میشم تندتند یه چای میخورم یا نه دوباره تا 5 صبح. تراوین هم بازی میکنم که فکر کنم بدترین معتادی رو همین بازی داره.
    • Unknown IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
      3 1
      با تراوین موافقم خیلی اعتیاد آوره :D