قهرمان کشتی فرنگی ایران می گوید داور با او کاری کرد که شاید برای همیشه از دنیای ورزش خداحافظی کند.

مهری رنجبر،خبرنگار اعزامی خبرآنلاین به لندن: ضربه آنقدر شدید بوده که تصمیم گرفته از دنیای کشتی خداحافظی کند.از ناراحتی می خندد.کاملا مشخص است که دارد خود خوری می کند.باید 4 سال دیگر انتظار بکشد تا المپیک از راه برسد.البته اصلا مشخص نیست که چه اتفاقی در آن سال می افتد.سعید عبدولی می گوید در جوانی پیرش کردند و آرزوهایش را برباد دادند.سعید که هنوز هم بغض بزرگی گلویش را می فشارد از خدا می خواهد تا با او صبر بدهد.«حسرت بزرگی بر دلم ماند.هنوز داغ هستم و نمی دانم چه بلایی سرم آمده.حالا به ایران که بیایم رفت رفته تاثیرات این ناکامی خودش را نشان خواهد داد.»سعید که حسابی از دست داوران آن مسابقه ناراحت است می گوید اگر محمد بنا نبود یقه داور را در وسط تشک می گرفت و او را تکه تکه می کرد:«باور کنید این کار را می کردم.او زحمات چندین و جند ساله ام را به باد داد.»
اصلا چطور شد که این اتفاق افتاد.هنوز هم باورش سخت است که به همین راحتی حق تو را خورده باشند.
قسمت بود دیگر.هر چه خدا بخواهد همان می شود.قسمت من هم این بود مه با ناداوری در این رقابت ها حدف شوم.دیگر کاری نمی توان کرد و همه چیز تمام شده است.
عصبانی بودی،خیلی عصبانی.یک دفعه بغض ات ترکید و همان جا گریه کردی؟
تلاش زیادی کردم تا خوددار باشم و خودم را کنترل کنم.اما این شرایط برایم خیلی سخت بود.من زحمت زیادی کشیده بودم.داور کاری کرد که تمام آرزوهایم بر باد رفت.می خواستم در وسط تشک یقه اش را بگیرم.باور کنید اگر بنا نبود تکه تکه اش می کردم.ولی به احترام مربیانم رفتم و با او دست دادم.
الان به نظر وضعیت بهتری داری.می خندی و ....
نخندم چه کار کنم؟خیلی برایم گران تمام شد.من یک عمر برای رسیدن به مدال زحمت کشیدم.اگر او این کار را با من نمی کرد می توانسم مدال بگیرم.الان می خندم چون خیلی ناراحتم و غیر از خنده نمی توانم کاری کنم.باور نمی کنید اگر بگویم که از روی اجبار خنده روی لبانم هست.چون زمان به عقب بر نمی گردد و المپیک لندن برای من تکرار نخواهد شد.فقط از خدا می خواهم که به من صبر بدهد که بتوانم این ماجرا را تحمل کنم.
به نظرت چقدر زمان نیاز است تا سعید عبدولی از این شرایط خارج شود؟
هر چه از زمان مسابقه می گذرد بدنم سرد تر می شود.فعلا داغ هستم و چیزی متوجه نمی شوم.هر چه که می گذرد بیشتر روی من اثر می گذارد.من هنوز به ایران بر نگشته ام اما فکر می کنم با ورودم به ایران بیشتر اذیت می شوم.فکر می کنم این اتفاق تاثیر زیادی روی من و خانواده ام خواهد داشت.چون آنها هم مثل من به طور مستقیم با این قضیه در ارتباط هستند.
اما ماجرایی که برای تو پیش آمد از یک طرف به مردم هم ارتباط پیدا می کند.آنها دوست دارند قهرمان خودشان را آماده و سر حال ببینند.
با شناختی که از خودم دارم سعی می کنم زودتر از زمانی قابل پیش بینی بهمیادین برگردم.یک جورهایی لجباز شده ام و می خواهم آنقدر تمرین کنم تا در المپیکبعدی این ناداوری ها را جبران کنم.نباید کاری را نیمه تمام بگذارم.می خواهم کار نیمه تمام لندن را در برزیل به پایان برسانم.البته تمام این شرایط منوط به این است که در کشتی بمانم.
مگر قرار است اتفاقی بیفتد؟سعید عبدولی می خواهد از کشتی خداحافظی کند؟
نمی دانم.هنوز چیزی مشخص نیست.بادی چند روزی روی این قضیه فکر کنم.در انی مدت ضربه ای به من زدند که به هیچ کس نزده بودند.المپیک،مسابقات جهانی که نیست.المپیک هر 4 سال یک بار برگزار می شود.وقتی آدم را در اوج جوانی پیر می کنند دیگر چه انتظاری باید داشت؟نمی دانم.هنوز تصمیمی نگرفته ام و باید به ایران برگردم تا ببینم که چه تصمیمی می خواهم بگیرم.
به نظرت بنا اجازه این کار را به تو می دهد؟شاید الان به قول خودت داغ هستی و این حرف ها را می زنی.مطمئنا در روزهای آینده نظرت تغییر خواهد کرد.
آقای بنا به من کمک زیادی کرده است.امیدوارم حالا هم که این شرایط برای من پیش آمده او کمکم کند.مشکل اینجاست که تا المپیک بعدی 4 سال طول می کشدوواقعا نمی توانم این 4 سال را تحمل کنم.حسرت بزرگی را بر دل من گذاشتند.من می توانستم برای ایران مدال بگیرم اما آقایان طوری سرم را بریدند که ...می جنگم،آنقدر می جنگم تا حقم را در المپیک بعدی از ناداورها بگیرم.
حالا واقعا حریفان سرسختی داشتی؟به خصوص آن فرانسوی که مدال المپیک را در کارنامه اش داشت.
من هیچ حریف سرسختی نداشتم.حتی آن حریف ترکیه ای هم سخت نبود.او در عین ناباوری بدنش را روغن مالیده بود تا من نتوانم با او کشتی بگیرم.اما بلایی سرش آوردم که خودش هم فهمید حق با من بوده است.
حریف فرانسوی ات چطور؟
او راحت ترین حریف من بود.اما قرعه فال به نام من دیوانه زده بودند و باید در این مسابقه بازنده می شدم.
عبدولی از المپیک حذف شد.اما کشتی فرنگی ایران توانست تمام طلسم ها را بشکند و سه مدال خوشرنگ طلا را به دست بیاورد.نطرت در این مورد چیست؟
افتخار می کنم.ما قهرمان المپیک شدیم و این حق ایران بود.ایران می توانست در این رقابت ها 4 مدال طلا داشته باشد اما اجازه ندادند.نمی خواستند موفقیت بچه ها را ببینند.به همین دلیل سر من را بریدند.خوشحالم که از این به بعد در خانه کشتی و سمت چپ سالن عکس بچه های فرنگی کار را آویزان می کنند.خوشحالم که حال اسمی هم از بچه های ما می آید.معنای کشتی فقط آزاد نیست و بچه های فرنگی افتخارات زیادی را برای ایران آورده اند.
 

 

251 41

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 234441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 115
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    ولی انصافا گریه کردنش خیلی ضایع بود کاش گریه نمیکرد البته مثل که همون گریه ها تاثیر گذاشت و میخوان بهش جایزه بدن!
    • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      عزیز جان 4 سال زحمت بکشی، اردو بری، از خانواده ات دور باشی؛ بعد تو یک روز تو یک لحظه نامردی کنن و حقت رو بخورن تانگو می رقصی؟ یه کم انصاف داشته باش
    • علی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      310 7
      تو جاش بودی 3سال از عمرتو میزاشتی هر روز تمرین کنی که قهرمان بشی خودتو میکشتی.خیلی مرد بود.گریه شم قشنگ بود.نوش جونش.نمیتونی ببینی امیدوارم کور بشی
    • بچه های اندیمشک IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      276 5
      تو باید جای اون باشی که بفهمی چرا گریه کرد. 4 سال زحمت تلاش دوری از خانواده و .... رفتی بالا منبر نظر میدی الکی حقش رو خوردن یکم فکر کن
    • الی IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      215 7
      واقعاخودت هم نمیفهمی چی میگی میدونی چقدربرای این مسابقات زحمت میکشندوتمرین میکنندتوبودی به سرخودت میزدی شک نکن
    • بدون نام IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      227 7
      عجب آدم تنگ نظری هستی ..ایکاش تو بجای این بودی تا زارزار گریه کردنتو میدیدیم
    • مهران IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      191 6
      در این حال رو روزی که هست بهترین کلام ، یک خسته نباشی جانانه است . کمال بی معرفتی است که درمورد این قهرمان اینجوری حرف بزنی . مطمئنا به این موقعیت در زندگی نمیرسی تا وضعیت اونو درک کنی .
    • بدون نام IR ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      8 130
      نظر داور درست بود تنها ممكن است كمي سختگيرانه بوده باشد. در راند اول زماني كه در خاك حريف قرار گرفت به كمك پا و آرنج پاي حريف فرانسوي را نگه داشته بود. در راند دوم نيز فن بارانداز خود را از پاي حريف انجام داد كه باز هم خطا و امتياز پاياني به حريف صحيح بود. البته از ايرادات داوري برخورد تند با ورزشكار بود.
    • بدون نام IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      56 7
      حرف زدیا خدا وکیلی
    • نفیسه IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      71 3
      یعنی تنها حرفی که میتونستی بزنی این بود.واقعا نامردی اگه تو به جاش بودی البته مطمئنم هیچوقت به جاش نخواهی بود.
    • بدون نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      79 1
      خیلی نامردی.کور بشی که نمیتونی ببینی دارن به یه پهلوان واقعی حقشو میدن
    • اندیمشک IR ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      98 2
      تو واقعا ایرانی هستی..؟ بخدا کسایی که از زندگی سعید خبر داران و میدونن که چقدر تو این چندسال زحمت کشیده میدونن قطره قطره اشکای شعید چه غمی داشت.. همه مردم ایران با سعید گریه کردن بعد تو این حرفو میزنی.. شما به خودت نگاه نکن که اینجری هستی.. اینو بدون مردم ایران غیرت دارن..
    • ک/////// IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      48 0
      گریش مردونه بود، می دونی یعنی چی ،یعنی آدم اگه صدبارم ببیندش باز موهای بدنش جمع میشه /چون اون گریه به خاطر مادیات نبود به خاطر چند سال از عمرش بود و از اعماق وجودش بیرون می یومد/ واقعا برات متاسفم که اینقدر بی احساسی/ عبدولی دوست دارم و اینو بدون که انگشت شمارند عنودان حسودان
    • اندیمشکی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      38 2
      تو خودت که مرد نیستی که بری فقط مث زنا قایم میشی حرف میزنی برو بدبخت اگه ایران کشور بود حق این زحمت کشو میگرفت که تو بچه مامانی اینطور چرند برا خودت نگی
    • زهرا IR ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      39 0
      اتفاقا گریه اش کاملا نشون دهنده دردش بود واینکه مظلومیتشو نشون میداد.منم باهاش گریه کردم. چون حقشو خوردن.
    • هانیه IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      22 0
      حرف مفت میزنیا توکه هیچوقت به بای اون نمیرسی ولی اگه برسی خون گریه میکنی
    • اميد IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۵
      11 0
      خدا كند براي خودت اتفاق بيفتد تا از اين حرف ها نزني
    • علی IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۳۰
      3 0
      تو تو خونه نشستی همین جور خوردی نمی دونی که تمرین های کشتی چقدر سخته که 4 سال زحمت می کشی اونم حق تو بخورن
  • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    ولی انصافا گریه کردنش خیلی ضایع بود کاش گریه نمیکرد البته مثل که همون گریه ها تاثیر گذاشت و میخوان بهش جایزه بدن!
  • وحید IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    با سلام خدمت عبدولی.... واقعا حداقل در پیش من از همه همه قهرمانان قهرمانتر است...بخصوص به رفتار حرفه ایش در برخورد با داور و این نشان از فرهنگ غنی ایشون میده...بخدا من دوس نداشتم هیچ ایرانی در المپیک مدال بگیرد نمیدونم چرا شاید بخاطر مسایل سیاسی باشه و دولت همه مدالها را با دید سیاسی به نفع خودش مصادره کند اما وقتی عبدولی حذفش کردن شدید ناراحت شدم
    • hajix8867 IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      براا عمیقا متاسفم به نظر من بهتره بمیری
    • سعید IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      خبرآنلاین این چه نظری هست که منتشر کردی؟ طرف مشکل روحی داره ببینید چی گفته "من دوس نداشتم هیچ ایرانی در المپیک مدال بگیرد "
    • مهبد IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      78 39
      چه ربطی داره به سیاست.تو این زمان که مردم به نون شب محتاج هستن اتفاقا باید اینها برا این مملکت باشن. منم دوستداشتم شما اصلا نباشی.چون امثال تو بودن که با همین حرفها باعث شدن مملکت اونطور که باید پیشرفت نکنه
    • مهران IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      61 59
      کاملا باهات موافقم. از این مدال ها در عرصه جهانی برای موجه جلوه دادن حکومت استفاده می شه و این انصاف نیست . این دو هیچ ربطی به هم ندارند
    • وحید IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      45 35
      من باولین باره به خبر انلاین کامنت میدم فک نمیکردم نظرمو پخش کنه ...این خودش پیشرفته تا جامعه نظرات مختلف نشنوه و تحمل نکنه پیشرفتی هم نیست ...نظرات مخالف این دو عزیز هم واسه خودشون محترمه. ولی شما احساسی برخورد میکنین...چون با مدال گرفتن کسی که بیشترین نفعو میکنه دولته نه مردم و هم چنین ریختن هیجاناته برای مردم که بازم دولت سود میکنه ...نه من و تو مردم عادی که گاهی دچار توهم میشویم
    • بدون نام IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      65 18
      خیلی جالبه که برای هم وطنهاتون آرزو می کنید موفق نباشند، یکی هم که تلاش می کنه دعا میکنین ببازه
    • بدون نام IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      38 9
      «دوست نداشتم هچ ایرانی مدال بگیرد»! حرفت شدیدا خنده (یا گریه) داره دوست عزیز... موندم این نظرات فوق درخشان رو از کجا جمع می کنید؟
    • جواد ایمانی از لرستان IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      41 2
      خداوکیلی در یک بازی محلی حالا هر ورزشی همین گل کوچیک داخل محله سر یک اوت اشتباهی یا گل مشکوک چه شلم شولبایی میشه من مقیم هرمزگانم یکی از همکاران بندریم الان 5 سال است بخاطر قتل در درگیری که در فوتبال محله داشته سر یک توپی که گل شده یانه فراریه حالا در المیک تورنمنت درجه یک دنیا به این مهمی که اینقدر کشورهای دیگه میان پول میدن به داور که نتیجه رو برگردونن اونوقت به این راحتی زحمتتو هدر بدن به چی این گریه گفتی احساسی چه احساسی غیراز احساس پاک بود چکار میکرد میخندید برأی داور؟؟اون خیلی برزگی کرد که رفت به داور هم دست داد مظاهری حقشو خوردند درست مثل سعید اما دست نداد به داور و این احتمال داره محرومش کنند دولت چیه سیاست چیه خانوادش و خودش مریض میشن من به عنوان هموطن مریض شدم معده دردگرفتم...
  • بدون نام IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    من بودم بنا هم حالیم نبود میزدم ....... یکی میکردم
  • نسیم IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    بابا این چه حرفیه؟؟؟؟؟؟ تو در نظر ما یه قهرمانی
    • بدون نام IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      آخه من نمی دونم این خانمها در وسط میدان کشتی چی میخوان؟ خانم شما برو به همون آشپزخانه ات برس که غذات سوخت!
    • مونا IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      70 7
      واقا برا چنین تفکری بی نهایت متاسفم.
  • بدون نام MY ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    209 5
    به نظرم حق داره نگران اینده اش باشه.ما زود یادمون میره.اون کار خودش رو انجام داد و حالا نوبت مردمه که نشون بدند که قدر زحماتش رو می دونند.متاسفانه توی این قضیه کم کاری می کنیم.منتظر می مونیم ببینیم همین خبر انلاین 3 سال دیگه چقدر از این بنده خدا سراغ میگیره.راستی کسی از مهماندوست تو تکواندو خبر داره.کسی رفته سراغش بگه حالت چطوره؟
    • بدون نام IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      11 3
      كاش اين كلامت را كودكان و نوآموزان ورزش قهرماني نشنوند كه فراموش مي كنند روح المپيك را.
    • بدون نام IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      10 2
      تا بوده همین بوده
  • مهدی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    114 2
    همیشه اول هر ناکامی همینهولی بعد که آدم باهاش روبرو میشه کمی راحت تر میشه و امیدوارتر
  • بدون نام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    325 5
    درود به غیرتت یه تار موت رو به این فوتبالیست های پول پرست نمیدیم سعید جان
    • رفيق IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      39 1
      دقيقآ همينطوره ، اينقدر از اين فوتباليست هاي بيغيرت بدم اومده که اينهمه پول مفت ميريزن به پاشونو به هيچ جا نمي رسن . اگه اين پول ها سرمايه کشور براي ورزش حقيقي بايد خرج بشه و براي امثال آقاي عبدولي که واقعاً قهرمان ملي هستند . اين حق ورزشکاراي واقعيه نه ورزشکاراي پولکي ...
  • شهرام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    155 1
    دمت گرم دلیر مرد
  • امیر IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    123 3
    عبد ولی خیلی مردی تو دل همه ایرانی ها قهرمان هستی و انشالله در المپیک بعدی قهرمان خواهی شد ننگ به این نا داوری ننگ به این داور بزدل و چه خوب میشه مسولان به فکر حقی برای کسب کرسی در فیلا باشن تا از این مافیای ضد اخلاقی ورزشی رها بشیم تا کی تا کی این باید سهم زحمات ورزشکاران ما باشه
  • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    141 9
    بعد از داستان ناصرخان حجازی دومین بار که ناخوداگاه برا ورزشی ها اشک ریختم و ناراحت شدم بخاطر سعیدعبدولی بود....خیلی دوستت داریم قهرمان
    • بدون نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      16 57
      منو یاد جریان 6تایی ها انداخت.درست عین اون 10 دقیقه خودمو میخواستم دار بزنم
  • بدون نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    133 2
    برای همه ما کاملا مشخص بود که عبد ولی پیروز میدان است عبد ولی قهرمان اصلی المپیک است عبد ولی 4 سال بعد همه منتظرت هستند
  • s IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    عبدولی اشتباه کرد باید یه مشت درست حسابی به صورتش میزد و داور عین یه حیوان تیرخورده به خودش می پیچید.
  • ناشناس EU ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    132 1
    سعید جان دوستت داریم و از نظر ما شما هم قهرمان هستی چرا که شما قربانی ناداوری شده ای و 70 میلیون ایرانی شاهد تلاش شما بودند
  • بدون نام IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    رفتی المپیک . داورو تکه تکه میکردم یعنی چی؟!!!!!!
    • آنا IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      32 4
      خیلی دلت میخواد بهت بگه یعنی چی؟؟؟؟ فک کن(اگه بلدی)من شیشه اتاقتم بعد با کله برو توش واسه ما شده معلم اخلاق!!
    • سولماز US ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      2 26
      یعنی ورزشکار ما فقط اسمش ورزشکاره !!!!!!!!
  • امید FR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    153 8
    عبدولی مدال نگرفت و قهرمان نشد اما پیش ما ایرانیها اندازه اونایی که طلا گرفتن ارزش داره وزارت ورزش و دولت هم باید اندازه اونایی که طلا گرفتن به سعید هم پاداش بدن.خداییش دیگه ناداوری از این بدتر نمیشد.درسته برای خود عبدولی خیلی ناراحت کننده بود ولی برای کاروان ایران زیاد بد نشد چون ما روی طلای عبدولی حساب میکردیم و روی طلای قاسم رضایی اصلا حساب نمیکردیم اما رضایی طلا گرفت و عبدولی نگرفت.یعنی تقریبا هیچ چیزی رو از دست ندادیم البته تقریبا!!! عبدولی هم باید خودشو برای المپیک بعدی آماده کنه.سوریان هم 4 سال پیش نتونست مدال بگیره اما امسال به راحتی طلا گرفت .سعید هم میتونه
  • بدون نام IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    65 2
    بدون شک طلای تو از همه رنگین تر است
  • بچه های اندیمشک IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    76 2
    شرم بر دنیایی که پول جای عدالت را میگیرد... تو پهلوانی سعید عبدولی دم خوزستانیا گرم
  • مهدی IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    46 2
    به نام خدای پهلوانان سلام دارم و عرض خسته نباشید خدمت ورزش کار قهرمان و پهلوان ایران زمین، ایشان برای ایران دوتا مدال طلا گرفتند 1- بخاطر قهرمانی ایشان که بر همه معلوم بود 2- بخاطر اخلاق و پهلوانی این خوزستانی عزیز که نشان داد هنوزهم ورزشکار با شخصیت هست که ورزش رو فقط برای پول و قهرمانی نمی خواهد
  • کمیل منصورکوهی IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    63 1
    سرتو بالا بگیر قهرمان... مدال تنها یک نشانه و نماد است... تو در قلب ملت ایران جای داری... تو برای ما قهرمانی... اشک هایت را پاک کن... هیچ کس به درختی که میوه نمیدهد سنگ نمیزند... المپیک بعدی منتظر توست... بند کفش هایت را محکم ببند و اماده شو...
  • مجتبی ب IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    45 1
    سعید جون ..تو همیشه واسه ما قهرمانی.....دوستت داریم
  • بدون نام IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    48 1
    این مشکل برای سوریان هم در پکن پیش آمد و در حالی که فهرمان مطلق جهان بود و سه سال پیاپی طلا گرفته بود در مقابل روس ها دچار ناداوری شد اما الان طلا المپیک گردنشه و با رکورد عبدالله موحد هم مساوی کرده. شما هم به این فکر کن که 4 سال قهرمان جهان بشی و بعد هم طلای المپیک رو یگیری. این فرصتی برای توست تا جزو پر افتخاران تاریخ کشتی باشی. مرد باش یاحق
  • نگار DE ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    52 3
    عبدولی دومین قهرمان ایرانیه که من براش اشک ریختم ، اولیش پیمان ابدی بود
  • پیمان IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    45 1
    قهرمان بودن مهم نیست پهلوانی مهمه که سعید عبدولی درقلب ما یه پهلوانه چون یه ایرانیه باغیرته .......
  • Amir MY ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    60 1
    سر تو بالا بگیر پسر، همت کن و از نو شروع کن. آقا تختی رو یاد کن که هرگز به مصائب پیش رو قد خم نکرد. برگرد و با ناداوری های زندگی بجنگ. یک ملت پشت سرت دست به دعا وایسادن
  • مهرانه IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    27 20
    ناداوري جاي خود ولي اگر دست به داور ميزدي كاري مي كردند كه تا آخر عمر نتواني توي باشگاه محله تان هم تمرين كني.يك چيزي بگو كه در عقل بگنجد.
  • علي جوان IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    63 0
    سعيد عبدولي تو براي ما خوزستاني ها قهرماني.
    • بدون نام IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
      49 0
      بهتره بگی سعید عبدولی برای همه ما ایرانیها قهرمانه
  • منصور نوری IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    19 1
    نابغه کشتی ایران سعید عبدولی مدال تو در قلبهای مردم کشورت جای دارد منصور نوری از ساری
  • سید US ۱۹:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    6 43
    احساسی برخورد نکنید تو راند دوم از پا برای بارانداز استفاده کرد ولی فکر کنم راند اول داور اشتباه کرد. ما تو ایران کلی فقیر داریم اگر اینجوری باید به اونام جایزه داده
    • مم IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      2 1
      عجب همه ما ناراحت شدیم
  • خسرو IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    17 0
    قهرمان قهرمانانی سعید خان
  • مهدی IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    6 13
    کسی که بخاطر مسائل سیاسی دوست داره پرچم کشورش پایین باشه یک هموطن نیست او خائن است در ضمن دوستان خبر انلاین مگه کامنت مارو رسانه های ضد انقلاب تایید میکنه که شما نظر اینو انتشار دادید؟؟!!!! اینجوری دل دوستانتونو میرنجونید
  • گروه موسیقی هرای IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    16 0
    تو بزرگترین قهرمانی ما بچه های موسیقی خراسان.شهر قوچان به وجودت افتخار میکنیم
  • وحید IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    10 11
    متاسفم با این ادبیات فاسدی که در میان رسانه های اشاعه پیدا کرده-- امگر کشتی رسم پهلوانی نیست -- چرا خبر ورزشی جرات می کنه چنین تیترهای بزنه -- اشاعه ی این احساسات افراطی فقط از درون به کل ملت ضربه می زند-- امیدوارم منظورم را متوجه شده باشید
  • شکوفا IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    30 0
    سعید جان ما همشهریات بدجری منتظر طلات بودیم همش فکر اینو میکردیم امشب که شب قدره ما چطور شادی کنیم باور کردنی نبود ولی اصلا ناراحت نباش تو واسه ما اندیمشکیا و مردم ایران خود خود طلایی ایشا... 4 سال دیگه با اقتدار حقتو میگیری در ضمن شمایی که نوشتی گریش ضایع بود اگه تو هم 3 سال بشت سر هم هیچ شکستی نداشته باشی بجای اشک خون از چشمات در میاد_ زنده باشی قهرمان
  • بدون نام US ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    19 2
    به نظر من اگه تو این شرایط گریه نکرده بود غیر عادیه ولی آقای عبد ولی برو به فکر المپیک آینده خیلی وقتها ورزشکارهای ما در نهایت آمادگی به ورزشکار اسراییلی می خورند واز مسابقه می رند کنار تو هم فرض کن چنین مشکلی داشتی
  • بدون نام US ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    4 53
    عجب !! پهلونی ! میخواسته داور رو تکه تکه کنه!!! موظبش باشین خطرناکه
    • بدون نام IR ۰۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
      27 2
      شما مشکل دازی کاملا از مغروضانه صحبت کردنتان پیداست دوست گرامی تو ظاهرا آنقدر حسادت داری که نمی توانی باوز قهرمانی ماین شیرمرد رو داشته باشی دلت رو صاف کن یه خدایی هم هست تو از زندگی این قهرمان چی می دونی در ضمن همه پهلوونا در برابر ظلم وایسادن اینم یه نمونش بود پس این همه بدگویی درست نیست
  • بدون نام IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    28 2
    امیدوارم همیشه موفق باشه..... من همیشه بهش افتخار میکنم ....طلا گرفتن مهم نیست ..مهم مردانگی و شجاعت بود .....لیاقت سعید خیلی بیشتر از این طلاهاست
  • سعید CA ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    11 45
    بابا خب تموم شد دیگه. این آقای علی آبادی هم خیلی کرامانه بهت جایزه داد. این علی آبادی فردا روز میشه رییس جمهور ایران بعد ما میگیم ای بابا کاش المپیک نتیجه نمیگرفتیم. معلوم نیست یهو از کجا پیداش شد و خونش اینقد جوش اومد
  • بدون نام IR ۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۹
    28 1
    ای کاش ما هم در فیلا نماینده ای داشتیم تا از سعید دفاع جانانه می کرد. ما که خیلی حرص خوردیم خدا داور بلاروس رو رو سیاه کنه ایشالااااا
  • سعید CA ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    18 1
    در ضمن زنده باد همه ی بچه های با غیرت ایران. ما هم اینجا حال میکنیم و شاد میشیم. من به شخصه اصلا اطلاع ندارم کاروان کانادا چه کرده :))))))))) دمشون گرم که هر چیه غیرت خودشونه.
  • sina IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    30 1
    سعید جان تودر قلب مایی. در ضمن یادم نره تو حق علی مظاهری و روزبهانی هم نامردی کردن به اون ها هم باید جایزه بدن. زنده باد شیران پارسی
  • طرفدار پهلوون عبدولي IR ۰۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    30 1
    تلاش کن قهرمان کم نيار حقت رو بگير اميدوارم وجدان اين داور بي انصاف راحتش نذاره شايد مدال نياورده باشي ولي اشکايي که از سره غيرت و مرام ريختي از هزارتا طلا با ارزش تره زنده باشي قهرمان ما اين ناداوري رو فراموش نمي کنيم و اين داور رو نمي بخشيم نامت جاودان پهلوون
  • فرشید IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    23 3
    واقعا بغض گلوم رو گرفت بقران اگه من جای عبدولی بودم داور رو تیکه تیکه میکردم و واسه همیشه کشتی رو ترک می کردم ولی بنظر من طلای ترین کشتی گیر سعید بود واقعا طلا نگرفتنش از گرفتنش ارزش بیشتری داشت سلام ت له به سعید عبدولی
  • سندباد IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    19 0
    سعید جان دست خدایی که اشکهاتو دید پشت سرته.مطمئن باش حقتو ازش میگیره. برای ما تو قهرمانی
  • بدون نام IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    21 1
    وقتی سعید گریه می کرد منم باهاش گریه می کردم
  • مراد IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    12 0
    سعید جان المپیک بعدی مدالو باید بگیری این حرفا سرمون نمیشه
  • احسان EU ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    1 29
    این حرف یعنی چی واقعا میخواستم داور تیکه تیکه کنم؟؟؟؟ این هم نتیجه بت کردن یک نفر است
  • فریماه IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    12 0
    خیلی ناراحت شدم اخه.......فکر کنین باهاش چیکار کردن که گریش گرفته.وای به وقتی که یه مرد گریش بگیره
  • مهدی US ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    3 50
    واقعا؟ پس شما ورزشکار نیستی !!! یه ورزشکار فروتن هست نه کتک کار !!!!!!! واقعا برات متاسفم
  • REZA FR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    17 0
    سعید عبدولی گلادیاتورِ ایران
  • ف IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    21 1
    حق داشت گریه کنه! من تو ویکی پدیا دیدم که متولد 68 هستش!خیلی جوونه!!!!درسته عمر برنمیگرده ولی وقت زیاد داره بنظرم سعید الان بیشتر به ی روانشناس نیاز داره و باید از نظر روحی بهش کمک کنن اگه روحیه شو ببازه و نتونه ادامه بده داغ طلای المپیک همیشه به دلش می مونه خدای ناکرده! امیدوازم این روح جنگندگی رو حفظ کنه و به این نامردا نشون بده سعید کیه شیـــــــــــــــــــــره سعیــــــــــــــــــــــــد
  • امیر IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    16 3
    کاش اونایی که نظر منفی می دن یکم ورزش سرشون میشد
  • حمید IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    19 1
    سعید جان ت 4 ساله دیگه منتظر طلای المپیک تو هستیم
  • پوریا EU ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    17 1
    سعید جان ناراحت نباش همه تو رو میشناسن تو برای ما همیشه قهرمانی و همیشه در نظر ما خواهی ماند.
  • ندا IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    20 1
    سعید قهرماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانه مهم ملت ایرانه که میدونه سعید قهرمانه آقاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااایی سعید
  • سارا NL ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    15 0
    خیلی متاسفم قهرمان همیشه قهرمان است چه حقش را بخورن چه نخورن عبدولی تو قهرمانی .
  • ناشناس NL ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    14 0
    عبدولی همه دنیا میدونند که تو قهرمانی
  • بدون نام IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    22 0
    پهلوان مگه حمید سوریان خداحافظی کرد که تو خداحافظی کنی؟ ما چهار سال دیگه امیدمون به توهه.
  • بدون نام IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    7 0
    وقتیکه دردو ومیدانی نفر اخرتا اخرین لحظه ورسیدن به خط بایان میدودوعرق میریزدوتا خط بایان میرسدتماشاگران اورابهتر ازنفرات برتر تشویق میکنندو اودرجواب سوال کنندگان میگوید:من به وطنم متعهد شدم که در مسابقه بدوم وافتخاربیاورم نه از وسط مسابقه خودم را کنار بکشم یعنی این شکست است.وتوای فرزند ایرانزمین{عبدولی}تو به تعهدت عمل کردی این افتخاراست وتو قهرمانی...........
  • مرضیه IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۰
    9 0
    باور کنید تو خوابگاه ما همه اشکمون در امد همه مونده بودبم چی بگیم
  • ع.ج IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    2 21
    به خدا سعید یه ذره رگ لری تو وجودش بود بایستی داور را تیکه تیکه میکرد.حق را باید سر تشک بگیری نه با شکایت بازی و نامه نویسی
  • اکرم- اندیمشک IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    16 0
    سعیـــــــــــــــــــــــــدجان تو قهرمانی... من عاشق اخلاق سالم و رحیه پاک توام. هرکسی هم با تو مخافه بخاطر بی غیرتیشه عزیزم.
    • اسی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
      22 0
      با سلام خدمت همه سعید واسه ما قهرمانه و واقعا هم قهرمانه من خودم شاهد تمرینات سخت این جوون بودم اندیمشک مهد کشتی همیشه هم حق این شهر رو خوردن این چندمین باره ولی گلادیاتور ماااا تو چهار سال اینده به حق علی صاحب مدال طلا المپیک میشه وکلکسیون افتخاراتش رو تکمیل میکنه یا حق
  • مریم IR ۰۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    23 0
    سعید جوون بخدا عاشقت شدم. تو واسه ما یه قهرمان تمام عیاری.کور بشه هرکی نمیتونه ببینه. کارت عالی بود پسر
  • هانیه IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 0
    سعید جان تو از نظر تمام مردم ایران قهرمانی واقعا تااون مرحله ای که بازی کردی عالی بود
  • هانیه IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    8 0
    سعید جان تو از نظر تمام مردم ایران قهرمانی واقعا تااون مرحله ای که بازی کردی عالی بود
  • محمد PL ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۱
    15 0
    وایستا و ثابت کت ایرانی هستی سعید جان در قلب ایرانی
  • فاطمه IR ۱۸:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    10 0
    اینکه عبد ولی می خواسته داور رو تکه تکه کنه در حد یه شوخی بوده با گزارشگر . چون خودشون تو تلویزیون در برنامه ی وقت اضافه گفتند که در حد شوخی بود.ودر ادامه باید در جواب اون دوست عزیزی که میگه میدان کشتی جای خانوم ها نیست و خانوم ها رو چه به نظر دادن درباره ی کشتی باید بگم خیلی تفکراتت قدیمیه.
  • بهنیا IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    10 0
    سعید جان تویه پهلوانی نباید در اوج جوانی خودت رو ببازی من یقین دارم که در المپیک ریو دوژانژرو حتما مدال طلا خواهی گرفت ایول پهلوان
  • unforgiven IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۲
    8 0
    سعیدجان تو همیشه مثل یه پهلوان در دل ما جا داری تو برای ما یه قهرمانی نه تنها در المپیک بلکه تو همه میادین تو اون مسابقه هم عالی کار کردی حق تو کمتر از طلا نبود ایشا... تو همه مسابقات جهانی واسیایی قهرمان تشک باشی موفق باشی پهلوان
  • مهدی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    8 2
    مدالاشم قبل المپیک دزدیده بودن بیچاره خیلی بدشانسه
  • بدون نام IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۳
    12 0
    سعید خیلی مردی 000000 ماهم باتو گریه کردیم
  • محمد IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۶
    12 0
    سعید جان تلاش تو مثل طلا بود خودتو ناراحت نکن و دوباره به کارت ادامه بده
  • عاطفه IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    8 0
    سعید واسه ما ایرانی ها قهرمانه حتی اگر ببازه سعید جون مطمئن باش هنوزم واسه ما قهرمااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااانی
  • جودو IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۴
    2 2
    سعید جون درکت میکنم منم خودم تو مسابقات کشوری حقم از تو بد تر خوردن تو برزیل 2016حالشون بگیر یعنی چی میگی میخوام خداحافظی کنم .
  • x_mordab_x@nimbuzz.com IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
    3 1
    ناموسن بدجور حقتو خوردن الان چندوقته گذشته ولی الان که یادش افتادم باز....خیلی نامردن چقد بی معرفتن که درک نمیکنن طرف از همچیش گذشته که فقط به عشق سرافرازی ملتش مدال بگیره هرچند داش سعید توهمجوره سرافرازی...غرور اندمیشکی بودن وایرانی بودنت رو میشناسم به امید روزی که....خدانگهدار
  • الگوم تختیه IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    3 1
    آقای بدون نام ورزشکار نیستی که این اراجیفو میگی......سعیدما میفهممش....سر تمریناش بودم
  • سعید عبدولی A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    3 0
    مرسی از لطف همتون. فدای ایران وطنم و خاکم.
  • حسین گودرزی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۱۲
    0 0
    اگه قرار باشه که همیشه به یاد اون اتفاق تلخ باشی دیگه باید همه چیز رو ببوسی و بگذاری کنار آقای عبدولی تا المپیک بعدی خدا بزرگِ یاعلی..