وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر پذیرش جنسیتی در کنکور 91، گفت: این اخبار از جوسازی‌های رسانه‌های بیگانه ناشی می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین،کامران دانشجو در جمع خبرنگاران با بیان اینکه حذف دختران در پذیرش کنکور91 جوسازی رسانه‌های بیگانه است، تاکید کرد: حذف جنسیتی یک حاشیه سازی است که به آن دامن زده می‌شود و موضوعی است که از طرف رسانه‌هایی چون بی بی سی و VOA نشات می‌گیرد و باید گفت که زمانی آنها از ما ناراحت می‌شوند که کار ما درست است.
وی با بیان اینکه 90 درصد کل ظرفیت کنکور امسال بین دختران و پسران رقابتی بوده است، گفت:تنها حدود 5 درصد از ظرفیت‌ها مربوط به مردان و حدود 5 یا 6 درصد نیز مربوط به زنان است که حدود 5 درصد زنان شامل دانشگاه‌های الزهرا(س)، حضرت معصومه(س)، کوثر بجنورد و برخی دانشگاه‌های دخترانه دیگر نیز می‌شود و حدود 5 درصد ظرفیت مردان نیز شامل دانشگاه‌هایی چون امام حسین(ع)، مالک اشتر و غیره می‌‌شود.
وی خطاب به رسانه‌ها با تاکید بر اینکه وزارت علوم را در جناح‌های سیاسی قاطی نکنید، تصریح کرد: ما یک مجموعه علمی و دانشگاهی هستیم بنابراین این مجموعه را در دست اندازهای سیاسی نیندازید. چرا که تمام تلاش ما این است که در مسیر علم و پویایی توام با دین حرکت کنیم البته این موضوع باعث نمی‌شود که ما شور و نشاط سیاسی در دانشگاه‌های خود نداشته باشیم اما ما را از بعد سیاسی تحلیل نکنید.


رقابتی بین وزارت علوم و آزاد نیست
وزیر علوم با بیان اینکه رقابت بین دانشگاه آزاد و وزارت علوم معنا ندارد و دانشگاه آزاد زیر مجموعه آموزش عالی کشور و وزارت علوم است تصریح کرد: چه در زمان آقای جاسبی و چه در حال حاضر، سیاست ما رقابت نبوده است و اگر تغییراتی در دانشگاه آزاد ایجاد شد برای پویایی و حفظ بالندگی این مجموعه بوده است.
45232
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235294

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =