شورای صنفی نمایش سرگروهی فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» را از سینما استقلال، زیر مجموعه حوزه هنری گرفت و به سینما قدس داد.

حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌‌وگو با خبرآنلاین، در خصوص اکران عید فطر  گفت: «سه فیلم سینمایی از چهارشنبه 25 مرداد روی پرده سینماها می‌رود. فیلم «ضد گلوله» به کارگردانی مصطفی کیایی به جای «نامزد آمریکایی» در گروه عصر جدید، «بی‌خداحافظی» به کارگردانی احمد امینی به جای «خوابم می‌آد» در گروه سینمایی آفریقا و «کلاه قرمزی و بچه ننه» به کارگردانی ایرج طهماسب به جای «همه چی آرومه» در گروه سینمایی قدس روی پرده سینماها می‌رود.»
 
وی در خصوص اکران فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» در گروه قدس به جای گروه سینمایی استقلال، توضیح داد: «در جلسه شورای صنفی نمایش که نهم مرداد تشکیل شد، به پخش کننده و تهیه‌کننده این فیلم اعلام کردیم اگر قرار است «کلاه قرمزی و بچه ننه» در گروه سینمایی استقلال اکران شود، حوزه هنری باید اعلام کند این فیلم ارزشی است. اما از آنجایی که حوزه تا 23 مرداد ارزشی بودن این فیلم را تایید نکردشورای صنفی نمایش مقرر کرد به جای سرگروهی استقلال، قدس سرگروه اکران فیلم ایرج طهماسب شود.
 
سخنگوی شورای صنفی نمایش در خصوص امکان اکران کردن سه فیلم اکران عید فطر در سینماهای حوزه هنری، عنوان کرد: «سینمای حوزه هنری هیچ مشکلی برای دریافت حواله فیلم‌های اکران شده در عید فطر ندارند منتها این سینماها باید تعهد دهند که کپی دریافت شده را تنها در سینمای خودشان استفاده می‌کنند.»
 
کاوش همچنین در پاسخ به این سوال که چرا پخش سه فیلم عید فطر به دفتر فیلمیران رسیده است و آیا این مسئله منافاتی قانون شورای صنفی در خصوص دادت تنها هشت فیلم در سال به هر دفتر پخش، ندارد، اظهار کرد: «با عملکرد شهرداری و حوزه هنری در سال جدید اوضاع تولید و اکران به هم خورده است و تماشاچی هم سینما را پس زده است. تا سال گذشته تهیه‌کننده و پخش‌کننده برای اکران فیلم‌اش دنبال ما بود اما امسال ما دنبال آن‌ها هستیم که فیلم‌شان را اکران کنند. داوطلبی برای اکران نداریم و به همین خاطر مجبور هستیم در هر شرایطی فیلم‌ها را روی پرده ببریم.»
 
وی با اشاره به اکران ماه مبارک رمضان گفت: «از اکران ماه مبارک رمضان اصلا راضی نیستیم. دلیلش هم آشفتگی‌هایی است که در حوزه سینما وجود دارد. اتفاق خوبی در ماه مبارک رمضان برای سینمای ایران نیفتاد و امیدوارم این روند ادامه‌دار نباشد.»

 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =