امیر هوشنگ پاسبانیان مدیر سینما استقلال عنوان کرد بر خلاف تصمیم شورای صنفی نمایش «کلاه قرمزی و بچه ننه» را اکران می‌کنیم.

الهام نداف: امیرهوشنگ پاسبانیان مدیر سینما استقلال در گفت‌وگو با خبرآنلاین در خصوص اقدام اخیر شورای صنفی نمایش و گرفتن فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» از این سینما، گفت: «ما همچنان با فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» و با دفتر فیلمیران قرارداد داریم و بر اجرای این قرارداد تاکید می‌کنیم.»
 
او ادامه داد: «شورای صنفی که دم از قانون‌مداری می‌زند، چطور می‌تواند تا این اندازه بی‌قانونی کند؟ فیلمی که از یک ماه پیش قرار دادش با سینما استقلال بسته شده، دو روز مانده به اکران، چطور سرگروهی‌اش به سینمای دیگری سپرده می‌شود؟ من از شورای صنفی نمایش می‌پرسم که چنین اقدامی قانونی است؟ اصلا این شورا حق ورود به محتوای فیلم‌ها را ندارد و بر اساس مضمون فیلم‌ها نمی‌تواند تصممیم‌گیری کند.»
 
پاسبانیان با تاکید بر اینکه سینما استقلال در سال 91  هیچ کدام از فیلم‌های اکران شده را از پرده پایین نکشیده و هیچ تخلفی نداشته است، عنوان کرد: « سینما استقلال در سال 91 هیچ قانون شکنی نکرده است و همه می‌توانند عملکرد ما را در سال جدید مورد بررسی قرار دهند. اگر سینما آزادی تخلفی داشته است به ما چه ربطی دارد که می‌خواهند ما را هم به پای این سینما بسوزانند؟»
 
او همچنین افزود: «40 درصد از مالکیت سینما استقلال خصوصی است. آیا شورای صنفی نمایش از این مساله باخبر نیست؟ این شورا که اعلام کرده با بخش خصوصی مشکلی ندارد، پس چرا زمان اکران فیلم به 60 درصد مالکیت حوزه هنری توجه می‌کند؟»
 
به گفته مدیر سینما استقلال، این سینما با دفتر پخش فیلمیران برای سه فیلم «بغض»، «راه بهشت» و «کلاه قرمزی بچه ننه» قرار داد بسته است و اکران «راه بهشت» را مشروط به بستن قرارداد با فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» کرده است.
 
پاسبانیان با انتقاد به گفته‌های سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: «اگر «کلاه قرمزی و بچه ننه» فیلم ارزشی نیست چطور سایر سینماهای حوزه، می‌توانند حواله فیلم را درخواست کنند و فقط سینما استقلال نمی‌تواند این فیلم را روی پرده ببرد؟ شورای صنفی نمایش عنوان کرده است سایر سینماهای زیر مجموعه حوزه هنری به شرطی که کپی فیلم را به سینمای دیگری ندهند اجازه اکران کردن فیلم‌های اکران عید فطر را دارند. خوب از دیگر سینماها منظورشان سینما استقلال است که نباید این فیلم را اکران کند.»
 
وی همچنین ادامه داد: «ظاهرا شورای صنفی نمایش دوست ندارد این مشکلات حل شود. حالا که حوزه هنری با اکران کردن سه فیلم عید فطر هیچ مشکلی ندارد، این شورا دارد به درگیری‌ها دامن می‌زند و آتش به جان سینما می‌اندازد.»
 
مدیر سینما استقلال خاطرنشان کرد: «از آنجایی که ما با فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» و دفتر فیلمیران از یک ماه پیش قرارداد‌ داریم و کسی هم این قرارداد را فسخ نکرده است، از روز چهارشنبه 25 مرداد این فیلم روی پرده سینما استقلال می‌رود. اگر اتفاقی بیفتد که جلوی اکران کردن این فیلم گرفته شود، ممکن است حوزه هنری هیچ کدام از فیلم‌های عید فطر را در سینماهای زیرمجموعه‌اش اکران نکند. من حتی شنیده‌ام تا زمانی که شورای صنفی نمایش به این کارها ادامه دهد، پردیس‌های شهرداری هم همه فیلم‌های روی پرده را بایکوت می‌کنند. آقایان شورای صنفی نمایش با این کار حاشیه‌ها را بیشتر می‌کنند و سینما را به جایی می‌کشانند که نباید کشیده شود.»
 
پاسبانیان در پایان گفت: «ما اصلا دوست نداریم اتفاقات بدی برای سینمای ایران بیفتد و شورای صنفی نمایش که دم از قانون می‌زند نباید اجازه بدهد هیچ نهادی بی‌قانونی کند. از روز چهارشنبه طبق قرار داد فیلم «کلاه قرمزی و بچه ننه» را در سینما استقلال روی پرده می‌بریم و این کارمان قانونی است. اگر این فیلم در سینما قدس اکران شود، شورای صنفی خلاف قانون عمل کرده است.»

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 235805

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Daroghe IR ۰۵:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۴
    5 0
    خوبه همین یه برند رو داریم "کلاه قرمزی" رو میگم....