دقت کنید که کسب عنوان قهرمانی در کشتی فرنگی در بازیهای المپیک جهانی در حالی حاصل می شود که دنیا سالهاست تلاش کرده که ایران را در همه ابعاد تحت محاصره و تحریم قرار دهد .

بنام خدا
نتایج درخشان ورزش ایران در بازیهای المپیک 2012 لندن
 
ابتدائا" ایام شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه السلام را بهمه مسلمانان جهان و بخصوص مردم ولایت مدار ایران تسلیت عرض می نماید .
2- شبهای پر برکت قدر را گرامی می داریم و از خداوند متعال درخواست می نمائیم که برای همه انسانها  بخصوص شیعیان ایران اسلامی در این ایام و لیالی خیر و برکت مقدر فرماید.
3- پیروزی های درخشان ورزشکاران عزیز ایرانی و بخصوص کشتی گیران فرنگی را بهمه عزیزان بخصوص کشتی گیران عزیز و مربی کار بلد "بنای کشتی فرنگی " تبریک می گویم .
4- کسب عنوان دوازدهمی بازیهای المپیک (تا این مرحله ) برای ورزش ایران بسیار غرور انگیز است . اینجانب که سالها هم در راس کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران بودم و هم بعنوان معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی خدمت کرده ام با افتخار اعلام می کنم که در تاریخ حضور ایران در بازیهای المپیک چه قبل و چه بعد از انقلاب اسلامی ایران این نتایج کاملا" استثنائی و منحصر بفرد بوده است .
اما تحلیل سیاسی اجتماعی این نتایج شاید مهم تر از کسب آن باشد :
دقت کنید که کسب عنوان قهرمانی در کشتی فرنگی در بازیهای المپیک جهانی در حالی حاصل می شود که دنیا سالهاست تلاش کرده که ایران را در همه ابعاد تحت محاصره و تحریم قرار دهد .
حلقه های شوم تحریم های اقتصادی و فشارهای شدید گروه 1+5 هر روز و هر لحظه تنگ تر و شدیدتر می شود و بقول رئیس جمهور آمریکا تلاش جهان بر آن است که "تحریم های فلج کننده " بر ایران اسلامی وارد کند اما این تحریمها نه تنها نتوانست فلج کننده باشد حتی نتوانست سرعت پیشرفت ایران اسلامی را نیز کٌند کند.
پیشرفتهای کشور در ابعاد علمی و گذشتن از مرز انتشار بیش از بیست هزار مقاله علمی نمایه شده (ISI) در سال نود یک نمونه از آن می باشد
پیشرفت در ابعاد نظامی و ساخت و توسعه انواع و اقسام موشک ها با بردهای فراوان که می تواند تمامی پایگاه های دشمن را در منطقه مورد حمله قرار دهد ، ایران اسلامی را با فاصله بسیار زیاد بعنوان قویترین کشور منطقه خاور میانه بدنیا معرفی نموده است .
دیپلماسی فعال و تاثیر گذار ایران در منطقه خاور میانه که نمونه آن را در نشست مشورتی سوریه در تهران شاهد بودیم ایران را بعنوان مهم ترین کشور تاثیر گذار در حل بحران های منطقه ای به جهان معرفی نمود
 بنحوی که حتی خبرگزاری های معاند غربی حضور سی کشور جهان را در نشست مشورتی که به میزبانی جمهوری اسلامی ایران برگزار گردید دلیل روشن نقش تاثیرگذار ایران در خاورمیانه معرفی کردند و ایران را بعنوان پرچم دار صلح در خاورمیانه اعلام نمودند . بعنوان نمونه نیویورک تایمز نوشت "نشست مشورتی سوریه به رهبری ایران جایگزین مناسبی برای گزینه های نظامی و مداخله مستقیم در سوریه است " و ایران بعنوان "محور تشکیل گروه تماس برای حل بحران سوریه " معرفی شد .
این در حالی است که قدرت های بزرگ نظامی مانند آمریکا و انگلستان و فرانسه علیرغم همه کمک های محسوس و غیر محسوس که به معارضین در سوریه نمودند و تروریست ها را برای قتل مردم عادی در سوریه تشویق و مسلح نمودند و حتی با کمک های غیر قابل توجیهی که دولت ترکیه به تروریست ها نمود و با همه پایگاه های آموزشی که در کنار مرز ترکیه برای آموزش تروریست ها ایجاد شد نتوانسته اند کاری از پیش ببرند و رویای سرنگونی دولت بشار اسد و شکست محور مقاومت هرگز برای غربی ها تعبیر نشد .
سهل است که دولت بشار اسد با پاکسازی شهر حلب و دیگر نقاط کشور قدرت خود را بر همه سوریه گسترش داد . بدیهی است حمایت های مردمی در سوریه نیز نقش بسیار تعیین کننده ای در این مورد داشته اند که بایستی دقیقا" به آن در جای دیگری پرداخته شود .
صاحب این قلم اکنون بر آن نیست که تحولات داخلی سوریه را بررسی و تحلیل نماید تنها به ذکر این نکته می پردازد که "تحریم های فلج کننده اوباما " نه تنها کاری از پیش نبرد بلکه بعد از چهار سال از دوران ریاست جمهوری اوباما ، ایران اسلامی امروز نه تنها در دنیا منزوی نشده است بلکه به اقرار و اذعان رسانه های غربی به تاثیر گذارترین نیروی سیاسی ، اجتماعی ،نظامی منطقه خاورمیانه تبدیل شده است .
باش تا صبح دولتت بدمد               کاین هنوز از نتایج سحر است
در بعد هسته ای علیرغم همه تضییقات و محدودیت ها و همه توطئه های جهان ، ایران اسلامی نه تنها قادر است سوخت سه تا پنج درصدی برای نیروگاه ها تهیه کند بلکه به سوخت غنی شده بیست درصدی نیز دست یافته است و صفحات سوخت اتمی باغنای بیست درصدی در راکتور اتمی تحقیقاتی دانشگاه تهران بارگزاری شده و مشغول کار می باشد .
بعلاوه از طرف مسئولین نظامی کشور اعلام شده است که "ناوگان دریائی خود را بسوخت هسته ای مجهز خواهیم کرد " ( وبیاد داشته باشیم که قسمت اعظم این ناوگان دریائی من جمله زیر دریایی ها ساخت داخل کشور است ) .
در مورد تولید سلول های بنیادی ، نانو تکنولوژی ، بایو تکنولوژی نیز مطلب فراوان است که انشاءالله در مقالات بعدی روی آن صحبت خواهیم کرد .
مسئله ماهواره ها و اعزام موجود زنده به فضا نیز انشاءالله در آینده به تفضیل مورد تجزیه و تحلیل قرار خواهد گرفت .کافی است در اینجا اشاره کنیم که ایران جزء ده کشوری است که به تکنولوژی پرتاب ماهوارهو قرار دادن سفینه در فضادست پیدا کرده است .
چون بنای این قلم برایجاز می باشد بعلاوه شب های قدر است و باید قدر دانسته شود و هر چه بیشتر با خالق هستی ارتباط بر قرار گردد و بعلاوه این مقاله به مناسبت پیروزی های ورزشی به تحریر در آمده است از تشریح بقیه موفقیت های علمی و تکنولوژی کشور فعلا" صرف نظر می شود.
و تنها این نکته را اضافه می نمایم که این پیروزی ها همه و همه در طول این تحریم های طولانی نتیجه شده است و بقول خود آمریکائی ها این تحریم ها همهBACK FIREکرده است و بخود کشورهای تحریم کننده لطمه زده است و اقتصاد آنان را فشل نموده است .به اروپا بنگرید که بعد از فرانسه و ایتالیا و اسپانیا و یونان ،اکنون قویترین اقتصاد اروپا یعنی آلمان هم دچار اختلال شده است . وضعیت اقتصاد آمریکا و نارضایتی های اجتماعی حاصل از آن و جنبش وال استریت نیز بر همگان روشن است .  
ما در طول این تحریم ها با رهنمودهای امام راحل و خلف صالح او رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشیاری و بلوغ سیاسی مردم آگاه و انقلابی خویش هر روز گام تازه ای در جهت توسعه و پیشرفت برداشته ایم . پیروزی های اخیر ورزش ایران که در طول تاریخ هفتاد ساله حضور ایران در بازیهای المپیک جهانی بی نظیر است نیز در زمان همین تحریم ها حاصل شده است .
بیاد بیاوریم که ما حدود چهل سال در آرزوی کسب یک مدال در کشتی فرنگی بودیم و امروز به برکت اقدامات اساسی که در برخورد با این تحریمها انجام شده و به برکت داشتن ورزشکارانی فداکار و مربیان کار بلد و دانا با سه مدال خوش رنگ طلائی برای اولین بار قهرمان کشتی فرنگی در المپیک 2012 لندن می شویم و روسیه را که سالها قدرت مطلق این رشته بوده است پشت سر می گذاریم
بعلاوه در دو و میدانی که ما هرگز به مدال نزدیک نمی شدیم و حتی تصور آن هم برایمان مشکل و بلکه محال بود بمدال زیبای نقره پرتاب دیسک ، آنهم با اختلاف بسیار جزئی (نه سانتی متر) دست پیدا کنیم .
در وزنه برداری آنهم در فوق سنگین مدال های خوش رنگ طلا و نقره نصیب ما می شود آنهم با رکوردهای بسیار بالا و جالب و دیگر مدال ها که انشاءالله بعدا"به آنها خواهیم پرداخت (کشتی آزاد ، تکواندو و ...)
این ها همه نشان دهنده آنست که ظرفیت بالای مملکت را هیچ نیروی خارجی نمی تواند محدود کند و این تنها ما هستیم که بایستی با تلاش و کوشش و توکل بخداوند متعال و استعانت از ائمه اطهار علیهم السلام به کشف این ظرفیت ها نایل شویم و نام ایران اسلامی را در همه جهان بلند آوازه نمائیم .
و پرچم زیبا و خوشرنگ جمهوری اسلامی ایران را بر بلندای تاریخ و در همه جغرافیای جهان به اهتزاز در آوریم .
من بر دستان قوی مردان کشتی فرنگی و وزنه برداران پر قدرت ایران و پرتاب کننده قوی دیسک ایران و تکواندو کاران بوسه می زنم و به همه آنانی که برای ایران اسلامی افتخار آفریدند ( چه شهدای گرانقدری که ایران را از هجوم بیگانگان حفظ کردند ، چه شهدای گرانقدر هسته ای ، چه کسانی که در عرصه علم و دانش افتخار آفریدند و چه عزیزانی که در میادین ورزشی حماسه آفریدند ) درود می فرستم . برای شهدا از خداوند متعال آرزوی علو درجات و برای افتخارآفرینان امروز تقاضای توفیقات بیشتر دارم .
ایران اسلامی همیشه بر بالای بام افتخارات جهانی خواهد بود و با یاری خداوند متعال و رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های مردم عزیز و انقلابی هر روز گام بلندتری در جهت توسعه بر خواهد داشت .
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236175

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =