۰ نفر
۲۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹

همانطور که انتظار می‌رفت فیلم«کلاه قرمزی و بچه ننه» روز اول اکرانش را طوفانی آغاز کرد و به 42 میلیون تومان فروش دست یافت.

به گزارش خبرآنلاین، این فیلم روز پنجشنبه تنها در 9 سینمای اریکه، فرهنگ، قدس، شکوفه، زندگی، ماندانا، جوان، عصر جدید و فلسطین روی پرده رفت.
این اتفاق در حالی رخ می دهد که از بین 23 فیلمی که تا پایان تیر در تهران اکران شده‌اند ، مجموع فروش 8 فیلم زیر 100میلیون تومان بوده و 5 فیلم هم زیر 200میلیون تومان فروخته‌اند.


قرار است از روز شنبه 28 مرداد سینما‌های جی، ناهید، پارس، کارون و موزه سینما هم به جمع سینماهایی که  فیلم ایرج طهماسب را نمایش می‌دهند اضافه شوند.


از اول سال 1391 تاکنون تنها 3 فیلم «قلاده‌های طلا» کار ابوالقاسم طالبی، «گشت ارشاد» ساخته سعید سهیلی و «خوابم می‌آد» اولین تجربه کارگردانی رضا عطاران موفق شدند بیشتر از یک میلیارد در تهران فروش داشته‌ باشند.


جدول تطبیقی فروش سینمای ایران در 4 سال گذشته و تا پایان تیر را اینجا ببینید.


«کلاه قرمزی» عروسکی است که از دهه 70 پایش به تلویزیون ایران باز شد و خیلی زود به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های عروسکی برای کوکان و بزرگسالان تبدیل شد.ایرج طهماسب کارگردان و مجری این برنامه بود و حمید جبلی هم به جای این عروسک صحبت می‌کرد. تیم سازنده این برنامه به تدریج عروسک‌های دیگری را هم وارد این برنامه کردند که این روند همچنان ادامه دارد و در نوروز سال 1391 هم اضافه شدند جیگر(یک الاغ) و آقوی همساده (شخصیتی با لهجه شیرازی) با استقبال مخاطبان مواجه شد.
 

پیش از این نیز طهماسب دوتجربه سینمایی با این عروسک داشت که هر دو تجربه(کلاه قرمزی و پسرخاله و کلاه قرمزی و سروناز) هم در گیشه موفق بودند.


علی سرتیپی پخش کننده هم در گفت و گو با ایسنا در مورد فروش دو فیلم دیگر اکران عید فطر یعنی «ضدگلوله» و «بی‌خداحافظی» گفته که «ضدگلوله» در اولین روز و در18 سینما نزدیک به پنج میلیون فروش داشته و «بی‌خداحافظی» در 19 سینما، 9 میلیون تومان فروخته است.
او همچنین از ادامه اکران «خوابم می‌آد» خبر داده‌است. به گفته سرتیپی، اکران این فیلم در 17 سینما ادامه دارد. انتظار می‌رود با پایان ماه مبارک رمضان و اکران «کلاه قرمزی و بچه ننه» رونق گمشده به گیشه سینما‌ها باز گردد.
البته جنگ حوزه هنری و شهرداری تهران از یک‌سو و شورای صنفی و سازمان سینمایی از سوی دیگر همچنان ادامه دارد.
5757

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 236863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    32 5
    ببخشید شهرستان ها هم میاد ؟! من اراک زندگی میکنم
  • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    67 2
    امیدوارم بگذارند رکورد فیلم های دیگر را بزند.
    • علی US ۰۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      20 20
      اگه مثل اون فیلمهای رکورد زده دانش آموزان ، سربازها و ..... رو ببرند سینما رکورد زنی میکنه. البته باید بازم به کارمندان بلیط رایگان بدهند.همچنین چون این فیلم مورد علاقه کودکان هست مهد کودک ها و پیش دبستانهانی ها رو هم ببرند .
  • فرهاد IR ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    99 1
    درود بر ايرج طهماسب و حميد جبلي كه در اين دوره و زمانه پر از درد و سختي با كارهاي خود حداقل ساعتي خنده را به لبان مردم مي‌آورند
  • بدون نام IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    83 1
    فروش خوب کلاه قرمزی نشون داد که اگر فیلم مضمون و داستان خوبی داشته باشه فروش خوبی هم خواهد داشته حالا میخواد در هر ژانری باشه....باید قبول کرد که دلیل بی رونقی سینما بی کیفیتی فیلمهای بوده که اکران شده ...
  • پوریا US ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۷
    91 1
    دمت گرم کلاه قرمزی
  • بدون نام IR ۰۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    35 1
    کلاه قرمزی عاشقتم.
  • کاوه IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    44 1
    فیلم جدید کلاه قرمزی جوونای هم سن وسال من رو یاد خاطرات بچگی میندازه ... سال های 73 - 74 ، اکران اولین فیلم کلاه قرمزی، چه غوغایی بود در سینماها . یادش بخیر... اون فیلم هنوزم پر مخاطب ترین فیلم سینمای ایرانه.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    5 29
    کی میخوایم فیلمهای خارجی تو سینماهامون اکران کنیم؟ باب بسه دیگه ذله شدیم از بس سینماها فیلم ایرانی اکران کردند. بسه دیگه بسه بابا... کلاه قرمزی و اخراجیها شدن گل سرسبد اکران های ما!! خدایا شکرت
    • امین IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
      12 1
      اگه تعداد سالنهای ما صدبرابر الان بشه میتونیم فیلم های خارجی روز دنیا رو همزمان با بقیه کشورها اکران کنیم. اما الان با این وضعیت نشدنیه واقعا. در ضمن قیاس کلاه قرمزی و اخراجی ها قیاس مع الفارقه ! هیچ ربطی به هم ندارن
  • اکبری نژاد IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    11 4
    هراز گاهی مشاهده میشود در برنامه های مختلف که عروسک کلاه قرمزی راتغییر داده اند و این همان عروسک 20 سال پیش نمی باشد نمی دانم یعنی نگهداری یک عروسک اینقدر سخت است ؟؟ آنهم چنین عروسک پولساز و محبوب . برای بیننده خیلی مهم است حالت چشم های کلاه قرمزی . حالت بینی و دهانش نمی دانم چرا دراین خصوص زیاد توجه نمی شود؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۸
    2 5
    البته این آمار کمی با اغماز بدون شک کار این دو عزیز عالیه ولی با توجه به اینکه ۹ سالن این فیلم و پخش میکنن و گیریم که ۳۰۰ نفر هم در هر سانس برن فیلم و ببینن و هر نفر ۴۰۰۰ تومان هم بدهد رقم مورد نظر از ۷ ملیون و ۲۰۰ تجاوز نمیکنه در ضمن علاقه مندان به فیلم های خارجی هم میتونند سینما قلهک ثبت نام کنند و هر شب فیلم خارجی ببینند هزینه ی عضویت هم خیلی پایینه
    • سروش US ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
      4 0
      این منطق و ریاضیت با هم منو کشته!!
  • هاله IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    4 3
    کلاه قرمزی من 20سالمه ولی عاشقتم دوست دارم زودتر فیلم بیاد تو سینماهای مشهد بیام ببینمت
  • بدون نام IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
    2 3
    آخی... چه غم بزرگی داری!! نترس میاد مشهد تو هم می بینیش!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۰
    4 0
    یه عروسک بیشتر از یه ستاره سینما مردم رو کشونده سینما. این نشون داد که مردم هنر رو می فهمند. ستاره های پولکی سینما روشون کم شده.درود بر کلاه قرمزی!!!!