ایسنا نوشت:

فرقاني سخنگوي شانزدهمين اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها، با اشاره به انتشار برخي از اخبار مبني بر انصراف بان‌كي‌مون جهت سفر به تهران به خاطر فشارهايي كه به وي وارد شده گفت: علي‌رغم اين فشارها تغييري در برنامه آقاي بان‌كي‌مون جهت سفر به تهران و شركت در اجلاس سران جنبش غيرمتعهدها ايجاد نشده است و همچنان قرار است ايشان به تهران سفر كنند.
وي همچنين در مورد قطعي شدن سفر مرسي، رييس‌جمهور مصر به تهران با توجه به اينكه رسانه‌هاي مصري اين موضوع را اعلام كرده‌اند گفت: ما نيز اين موضوع را شنيده‌ايم ولي تا كنون نامه رسمي دريافت نكرده‌ايم و فكر مي‌كنيم تا آخر هفته اين نامه را دريافت كنيم.
روز گذشته رسانه‌هاي دولتي مصر و همچنين برخي از شبكه‌هاي خبري از جمله بي‌بي‌سي اعلام كردند سفر مرسي به تهران قطعي شده است.
علي لاريجاني رييس مجلس درحاشيه بازديد از كمپ تيم‌هاي پارالمپيك اعزامي به مسابقات 2012 لندن با حضور نيز پيرامون برخي اخبار منتشر شده مبني بر حضور مرسي در ايران جهت شركت در اجلاس سران كشورهاي عضو جنبش عدم تعهد تصريح كرد: حضور مرسي در ايران را مفيد مي‌دانم. مصر و ايران دو كشور بزرگ جهان اسلام هستند كه شباهت‌هاي زيادي از نظر جمعيتي و نقش‌آفريني در تمدن اسلامي داشته‌اند.
وي ادامه داد: در زمان ديكتاتوري حسني مبارك راه‌ها براي مراودات دو كشور بسته شد. حالا اميدواريم با حضور مرسي روابط دو ملت نزديك شود كه اين به نفع هر دو ملت است. انتظار جامعه مصر پس از انقلاب عظيمي كه داشته‌اند اين است كه چنين روابطي برقرار شود.
لاريجاني در پاسخ به اين سوال كه آيا مرسي در پي حضور در ايران ديداري با مقامات عالي كشور خواهد داشت يا خير؟‌ اظهار كرد: از برنامه كاري مرسي در ايران اطلاعي ندارم.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
    3 5
    پیش به سوی وحدت و قدرت جهانی اسلام برای اداره مشترک جهانی اباد