کتاب «طبیعت ترسناک» که برخلاف نام آن اصلا ترسناک نیست نوشته آنیتا گانری با ترجمه محمود مزینانی از سوی انتشارات پیدایش به چاپ رسید.<BR>

مهر گزارش داد: «طبیعت ترسناک» با زیر عنوان «با خروارها پیشنهاد برای نجات زمین» بچه‌ها را با این سوال مواجه می‌کند که برای نجات سیاره زمین چه کاری از دست‌شان برمی‌آید؟ آیا دلتان می‌خواهد یک ردپای کربنی از خود در طبیعت باقی بگذارید؟ چند راه را برای فهمیدن مقدار آشغال‌هایی که تولید می‌کنید، بیازمایید، سوار اتوموبیلی شوید که با شکلات یا مگس مرده کار می‌کند!

 

این کتاب همراه با دانستنی‌های جالب درباره سیاره زمین، نکات تکان‌دهنده و پیشنهادهایی ساده برای سبز زندگی کردن به شما یاد می‌دهد.

انجمن جغرافیای انگلیس خواندن کتاب حاضر را به تمام نوجوانان پیشنهاد کرده است.

 

در مقدمه کتاب می‌خوانیم: زمین خانه شماست. مرکز کائنات شماست. اگر کمی فکر کنید می‌فهمید که جایی شبیه به آن وجود ندارد. حق هم دارید که این طور فکر کنید، عطارد یا مشتری پیر و دلگیر را فراموش کنید. فکر زهره یا مریخ دورافتاده را هم از سرتان بیرون کنید. زمین خودمان تنها جایی است که می‌دانیم برای زندگی انسان‌های ترسناک جای مناسبی است. انسان‌های ترسناک هزاران سال است که روی زمین زندگی و آن قدر آن را خسته و فرسوده کرده‌اند که کم کم باید نگران حال آن شد. درست است، انسان‌های ترسناک بدجوری زمین را بیمار می‌کنند. اتوموبیل‌ها و کارخانه‌ها با فرستادن گازهایی ترسناک به جو زمین، دارند هوای آن را به طرز نگران‌کننده‌ای گرم می کنند ...»

«گرمای جهنمی، به پایان رسیدن سوخت‌های فسیلی، یک دنیا آشغال، پیش به سوی فاضلاب، انقراض حیات وحش و حرف آخر» فصل‌های این کتاب رنگی و مصور هستند. تصویرهای این کتاب را مایک فیلیپس تصویرسازی کرده است.

 

انتشارات پیدایش «طبیعت ترسناک» را که برنده جایزه بلوپیتر در سال 2009 شده است، در شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 11 هزار تومان به چاپ رسانده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و همچنین سفارش هر محصول فرهنگی مورد علاقه دیگر(در صورت موجود بودن در بازار نشر) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =