محمدصالح جوکار گفت: حضور سران کشورهای غیر متعهد در اجلاس تهران، نشان دهنده آن است که تحریم​ها جواب نداده​اند.

نماینده یزد و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت وگو با خبرآنلاین درباره اهمیت برگزاری اجلاس غیر متعهدها در تهران، گفت: از چند منظر می توان به این موضوع نگاه کرد. غیر متعهدها نسبت به انقلاب اسلامی نظرات خوبی داشتند و جمع بندی تصمیمات در اجلاس غیر متعهدها در عرصه دیپلماسی، همیشه مقوم تداوم انقلاب اسلامی و کمک کار ایران بوده است.
 وی با بیان اینکه در شرایط فعلی چند موضوع اساسی  درعرصه دیپلماسی کشور وجود دارد، افزود: در موضوع تحریم ها، آمریکا به دنبال «انزوای انقلاب اسلامی» است؛ اما تحولات منطقه و بیداری اسلامی، وضعیت را به نفع اسلام و انقلاب اسلامی تغییر داده است.
جوکار نقطه سوم در تحولات منطقه خاورمیانه را مساله سوریه و تحولات این کشور دانست و با بیان اینکه آمریکا به شدت احساس انزوا می کند و به نوعی دنبال این است که «مدیریت بیداری اسلامی» را بر عهده بگیرد، تصریح کرد: جبهه متحد غرب با مسئولیت آمریکا و نظام استکبار در مصاف با سوریه به عنوان خط مقدم مقاومت علیه رژیم صهونیستی، وارد عمل شده است و به دنبال آن است که انقلاب اسلامی و متحدانش را در منطقه «تضعیف» کند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تحریم را از دیگر ابزارهای فشار آمریکا بر ایران دانست و گفت: در شرایطی که آمریکا به دنبال «انزوای ایران از طریق تحریم ها» است، حضور سران کشورهای غیر متعهد در تهران، بسیار حائز اهمیت است و نشان دهنده آن است که سیاست های ظالمانه آمریکا به بار ننشسته و تحریم ها جواب نداده اند.
جوکار با تاکید بر اینکه ما باید به دنبال این باشیم که این اجلاس با قوت و قدرت و حضور کیفی کشور ها برگزار شود و در عین حال اجلاس مصوبات خوبی هم داشته باشد، گفت: این مصوبات باید در راستای حمایت از انقلاب اسلامی و محکومیت استکبار خصوصا در موضوع سوریه و تحریم ها باشد.
وی در پاسخ به اینکه  فکر می کنید در مذاکرات دیپلماتیک ایران با مقامات کشورها چه موضوعاتی باید در دستور کار ایران قرار بگیرد، گفت: ما باید بسته و طرح جامعی برای دیپلماسی و رایزنی با کشورهای شرکت کننده در اجلاس داشته باشیم و براساس اساسنامه کشورهای غیر متعهد مساله سوریه و باطل کردن تحریم ها را دنبال کنیم.
نماینده یزد در پاسخ به این پرسش که با تعطیلی تهران در زمان برگزاری اجلاس غیر متعهد ها موافق هستید؟، گفت: نمی دانم وسعت کار به گونه ای بوده است که احتیاج به تعطیلی تهران باشد یا خیر. می توانستیم مجموعه هایی را که امور روزمره مردم را انجام می دهند، تعطیل نکنیم.
جوکار با بیان اینکه اگر هدف گذاری می شد بهتر بود، تصریح کرد: اگر هم قرار بر تعطیلی تهران بود با توجه به خدماتی که باید برای این اجلاس انجام گیرد، حداقل می شد اولویت بندی کرد تا از ادارات و نهادهایی که لازم است به مردم خدمات رسانی کنند، به فعالیت خود ادامه دهند و مابقی نهاد هایی که تاثیر زیادی در کار مردم ندارند، تعطیل شوند.
/29212
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =