کسی فکرش را نمی‌کرد عروسک‌هایی که حمید جبلی و ایرج طهماسب از آرشیو صدا‌و‌سیما بیرون کشیدند، یک روز به ستاره‌های بی‌چون و چرای تلویزیون و سینما تبدیل شوند.

الهام نداف: کلاه قرمزی ابتدا با پسرخاله همراه بود، دو شخصیتی که به گفته ایرج طهماسب و حمید جبلی قرار بود نماینده دو گروه از بچه‌های دهه 70 باشند، بچه‌هایی که یا زیاد ابراز وجود می‌کنند و یا جسارت این کار را ندارند.

این زوج هنری در حضور تلویزیونی موفق شدند بسیاری از مخاطبان کودک و بزرگسال را پای تلویزیون بنشانند و زمانی که استقبال بیشتر شد، تصمیم گرفتند این عروسک‌ها را روی پرده سینماها ببرند.
 
امروز بعد از گذشت حدود دو دهه از پیدایش کلاه قرمزی و پسرخاله، این دو عروسک دیگر تنها نیستند. شخصیت‌های دیگری هم به گروه طهماسب و جبلی اضافه شده‌اند که آن‌ها را همراهی می‌کنند.
 
«کلاه قرمزی و بچه ننه» تازه‌ترین همکاری ایرج طهماسب و حمید جبلی از پنجشنبه 26 مرداد روی پرده سینماها رفت و تکانی به اکران بی‌بخار سال 91 داد. این فیلم توانسته است فروش قابل توجهی را به دست بیاورد، به نحوی که دو فیلم «بی‌خداحافظی» و «ضد گلوله» که از امیدهای پر فروش‌های سال 91 هستند، نتوانستند با آن رقابت کنند.
 
«کلاه قرمزی و بچه ننه» به دلیل حضور موفق شخصیت‌های خود در سینماها در سال‌های گذشته و همچنین پخش برنامه تلویزیونی در سه سال اخیر، این شانس را دارد که یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال شود. 
 
از سوی دیگر، «بی‌خداحافظی» به کارگردانی احمد امینی از این رو شانس فروش مناسب در گیشه را دارد که برای اولین بار رضا صادقی خواننده محبوب پاپ به عنوان بازیگر در یک فیلم سینمایی حضور پیدا کرده و این فیلم برداشتی از زندگی اوست.
 
رضا صادقی و محمدرضا فروتن در نمایی از فیلم «بی‌خداحافظی»
 
«ضدگلوله» مصطفی کیایی که توانست در جشنواره فیلم فجر جایزه بهترین فیلمنامه را از آن خود کند، یکی دیگر از فیلم‌های روی پرده اکران عید فطر است که به دلیل مضمون کمدی و شباهت ناخواسته آن به فیلم «لیلی با من است» و همچنین ساختار مناسب، می‌تواند در لیست فیلم‌های پرفروش سال 91 قرار گیرد.
 
با همه این‌ها شروع توفانی «کلاه قرمزی و بچه ننه» باعث شد این فیلم با وجود همه مشکلاتی که سر راه اکرانش بود و همچنین علی‌رغم محدویت سالن‌های نمایش، روی دیگر سینمای ایران را در سال 91 نشان دهد. البته باید دید این فیلم در ادامه راه اکران همین مسیر را طی می‌کند یا اینکه فروش آن پایین می‌آید.
 
علی سرتیپی پخش‌کننده هر سه فیلم تازه اکران‌شده با ابراز امیدواری از فروش «کلاه قرمزی و بچه ننه» در روزهای اول اکران در خصوص ادامه این روند به خبرآنلاین، گفت: «با برخوردی که مردم داشتند مشخص شد فیلم را دوست داشتند و به نظرم این استقبال در روزهای آینده بهتر و بیشتر نیز خواهد شد.»
 
وی ادامه داد: «امیدواریم مشکلات سینماهای شهرداری و حوزه هنری نیز به زودی حل شود تا بتوانیم با در اختیار داشتن این سینماها فروش قابل قبول به دست بیاوریم. ما تعداد زیادی از سینماهای پردیس را از دست داده‌ایم و این قطعا به فروش هر سه فیلم اکران عید فطر لطمه می‌زند. اگر این اتفاق نمی‌افتاد، دو فیلم «بی‌خداحافظی» و «ضدگلوله» هم بیشتر از این‌ها می‌توانستند بفروشند، چرا که یکی از این فیلم‌ها از کمدی‌های جذاب سال 91 است و فیلم احمد امینی هم زندگی رضا صادقی را مورد بررسی قرار می‌دهد.»
 
اما امیرحسین علم‌الهدی کارشناس سینما نظر دیگری در باره فروش «کلاه قرمزی و بچه ننه» دارد. 

او با پیش‌بینی افت فروش این فیلم به خبرآنلاین گفت: «کلاه قرمزی تا به اینجا فروش خوبی داشته، اما این فروش در روزهای آینده افت می‌کند. اگر بلیت را 4500 تومان در نظر بگیریم می‌بینیم که در روزهای تعطیل 35 تا 40 هزار نفر به تماشای این فیلم‌ها رفته‌اند. این نشان می‌دهد که تقاضا برای دیدن این «کلاه قرمزی و بچه ننه» زیاد است، اما سالن برای نمایش نیست.»
 
مهدی هاشمی و مسعود کرامتی در نمایی از فیلم «ضدگلوله»
 
علم‌الهدی با اشاره به دو فیلم «ضد گلوله» و«بی‌خداحافظی» گفت: «با توجه به اینکه قشر متوسط مخاطبان این دو فیلم هستند و آن‌ها برای دیدن فیلم بیشتر پردیس‌ها را انتخاب می‌کنند، این دو فیلم با شکست مطلق مواجه می‌شوند. البته «کلاه قرمزی» هم می‌توانست روز عید فطر تا 180 میلیون تومان بفروشد و فروشش عالی نیست. اگر قرار باشد «کلاه قرمزی» بدون سینماهای شهرداری و حوزه هنری کارش را ادامه دهد دو و نیم تا سه میلیارد تومان فروش می‌کند، اما اگر بتواند سینماهای حوزه هنری و شهرداری هم در اختیار داشته باشد به فروش پنج و نیم تا شش میلیارد تومان می‌رسد.»
 
«کلاه قرمزی و بچه ننه» اولین فیلم سینمای ایران است که در یک روز توانسته است 115 میلیون تومان بفروشد. این را حبیب کاوش سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت و ابراز امیدواری کرد «کلاه قرمزی و بچه ننه» جزو پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 91 شود.
 
کاوش همچنین اظهار کرد: «دومین رکوردی که «کلاه قرمزی» شکست این بود که توانست با کمک دو فیلم دیگر عید فطر در یک روز 150 میلیون تومان فروش کند. این در حالی است که هر سال عید فطر پنج فیلم در سینماهای اکران می‌شد و هر پنج فیلم نمی‌توانستند در یک روز 150 میلیون تومان بفروشند.»
 
وی همچنین افزود: «سینماهای شهرداری با سه فیلم عید فطر قرارداد نمایش داشتند و حواله اکران برای این سینماها هم صادر شده بود، اما این سینماها کپی فیلم‌ها را برگرداندند، پس ایراد از شورای صنفی نمایش نیست. ما بیشتر از هر کسی تمایل داریم همه فیلم‌ها اکران شود و هیچ صندلی خالی در سینماها باقی نماند.
 
با همه این‌ها سه فیلم «بی‌خداحافظی»، «ضد گلوله» و «کلاه قرمزی و بچه ننه» به نسبت سایر فیلم‌هایی که در سال 91 روی پرده رفته‌اند فروش قابل قبولی داشته‌اند. جدول زیر آمار فروش فیلم‌های عید فطر را به روایت علی سرتیپی پخش کننده این سه فیلم تا پایان روز سه‌شنبه 31 مرداد نشان می‌دهد.
 
 
نام فیلم
کارگردان
بازیگران
خلاصه داستان
فروش فیلم تا سه‌شنبه 31 مرداد
کلاه قرمزی و بچه ننه
ایرج طهماسب
حمید جبلی، ایرج طهماسب، خسرو احمدی، مهدی باطبی، عیسی یوسفی‌پور، بهادر مالکی، بنفشه صمدی، پوپک مظفری، داود دلقندی و سورن مناچکیان
سومین قسمت از فیلم «کلاه‌قرمزی» داستان شیطنت‌های پسرعمه‌‌زاست که کلاه‌قرمزی و آقای مجری را به دردسر می‌اندازد و ماجرای جدیدی پیش می‌آید که منجر به ورود مهمان ناخوانده‌ای می‌شود.
440 میلیون تومان
بی‌خداحافظی
احمد امینی
رضا صادقی، محمدرضا فروتن، پگاه آهنگرانی، شقایق فراهانی، مژگان بیات، افشین هاشمی، پیام دهکردی، کوروش تهامی، همایون ارشادی و هومن برق‌نورد
«بی‌خداحافظی» داستان سه جوان را روایت می‌کند که هر کدام برای رسیدن به هدفی از بندر عباس عازم تهران می‌شوند.
67 میلیون تومان
ضد گلوله
مصطفی کیایی
مهدی هاشمی، مسعود کرامتی، ژاله صامتی، سعید آقاخانی و محسن کیایی
داستان «ضد گلوله» در اواسط دهه 60 و اوج دوران جنگ اتفاق می‌افتد. مردی حدودا 50 ساله در تهران مشغول قاچاق نوارهای لس‌آنجلسی و فیلم‌های ویدئویی است و...
55 میلیون تومان
 
 
58246
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 237600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    70 11
    نمیدونم هدف از جوسازی برای این فیلم چیه....این مدت واژه های زیادی درباره این فیلم شنیدیم....یه مشت کامو؛ عروسک و......پس سینمای جهان که از هر لحاظ از سینمای ما برتری داره مخاطبینش باید چی بگن وقتی یه انیمیشن مثل شرک و....پرفروش میشن؟!!!...این نقاب از صورت برداریم واقعیات ببینیم!!!!
  • بدون نام FR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    46 1
    یکی بگه چرا کلاه قرمزی تو شیراز اکران نشده؟!
    • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
      19 3
      اکران شده چهار راه زند سینما پرسیا
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    22 1
    این فیلم تاکنون در کرمان هم اکران نشده وقتی تبلیغ میکردند از عید فطر در سینماهای سراسر ایران چرا در شهر بزرگی مثل کرمان هنوز اکرن نشده است سینما شهرتماشا هم میگوید هنوز کپی ارسال نشده
  • بدون نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    34 2
    تو تهرانم نصف سینماها کلاه قرمزی ندارن که اونم اگه یکی یه توضیح بده ما خوشحال میشیم.
  • محمدرضا صادق زاده IR ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
    6 12
    به نظو من ضد گلوله بهترين فيلم امسال هست و فيلمنامه فوق العاده داره و به همه پيشنهاد ميكنم حتما ببينند-اين فيلم از كلاه قرمزي و بي خداحافظي فوق العاده بهتر است
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۵
    1 3
    کلاه قرمزی فقط نان کلاه قرمزی فبلی را میخورد. فیلم جدید طهماسب واقعاً ضعیف، بی محتوا و حتی بی ادبانه است. بچه ها که مخاطبان اصلی این فیلم هستن جز انجام کارهای خطرناک و بی ادبی از این فیلم چه پیامی گرفتند؟ یک عده مثل اینکه مأمر تعریفند و فقط باید از فیلم تمجید کنند. واقعاً دیالوگهای ضعیف و نامناسب در این فیلم خیلی زیاد است.