بر اثر وقوع سیل حدوداً به 30 باب خانه در شهر سورک استان مازندران 30 تا 40 درصد خسارت وارد شده این در حالی است که روستای دارابکلای شهرستان میاندرود و چند روستای دیگر دچار آبگرفتگی شده اند.

به گزارش خبرآنلاین، بارندگی‌های شب گذشته در شهرستان میاندرود سبب جاری شدن سیل و بروز خسارت‌های فراوان و نگرانی مردم روستاهای این شهرستان شده است. این امر موجب آبگرفتگی خیابانها، بوجود آمدن ترافیک سنگین و مسدود شدن راهها شده که تلاش ها برای رفع این مشکلات و امدادرسانی به آسیب‌دیدگان ادامه دارد. (اینجا و اینجا بخوانید)

 

سیلاب به 30 خانه در سورک مازندران 30 تا 40 درصد خسارت زد 
رییس شورای اسلامی شهر سورک استان مازندران گفت: حدود 30 باب خانه در این شهر در اثر جاری شدن سیلاب بین 30 تا 40 درصد خسارت دیده است.

علی اکبر مظلومی نیا به ایرنا گفت: سیلاب از ساعت پنج و نیم بامداد روز پنجشنبه در سورک آغاز شد و هیچگونه تلفات جانی نداشته است. همچنین در اثر سیلاب در این شهر بیش از یک هزار هکتار از اراضی شالیزاری که دارای محصول بوده است از 30 تا صد درصد تخریب شد. جاده های بین مزارع این منطقه که بر اثر سیلاب مسدود شده بود با تلاش نیروهای امدادی و راه و ترابری بازگشایی شد.

رییس شورای شهر سورک به تصادف برخی وسایط نقلیه در اثر سیل اشاره کرد و گفت: تعدادی خودرو عبوری به علت جاری شدن سیلاب با گاردریل در حوالی روستای جامخانه و شهرک نیروگاه شهید سلیمی نکا برخورد کرده اند که در این حوادث خوشبختانه هیچ گونه تلفات جانی گزارش نشده است. سیلاب امروز (پنجشنبه) سورک سومین سیلاب پس از سال های 86 و 87 در این شهر بوده است.

 
تنها یک لودر در روستای 6 هزار نفری مشغول پاکسازی معابر است

در حال حاضر وضعیت روستای دارابکلای شهرستان میاندرود و چند روستای دیگر این شهرستان شرایط عادی ندارند و آبگرفتگی همچنان ادامه دارد.

عضو شورای اسلامی روستای دارابکلای شهرستان میاندرود، گفت: تنها یک لودر در روستای 6هزار نفری مشغول پاکسازی معابر است.

موسی رمضانی عضو شورای اسلامی روستای دارابکلای شهرستان میاندرود از تخریب چهار پل بزرگ در این روستا خبر داد و به فارس گفت: در حادثه سیل صبح امروز در روستای دارابکلا، تعداد زیادی دام و اراضی کشاروزی این روستا دچار آسیب جدی شد.

رمضانی اظهار داشت: تنها فرماندار میاندرود از منطقه سیل زده دارابکلا بازدید کرد. وی تصریح کرد: تنها یک لودر در روستای دارابکلای میاندرود مشغول پاک‌سازی است و این لودر نیز متعلق به اهالی روستا است. قطعی برق، نبود گاز و آبگرفتگی معابر از گلایه‌هایی است که این عضو شورای دارابکلا مطرح کرد.

رمضانی ادامه داد: تنها نیروهای هلال احمر در این روستا مشغول فعالیت هستند.

 

تردد در جاده ساری - نکا به حالت عادی بازگشت 
مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از بازگشایی جاده ساری – نکا خبر داد و گفت: با سعی و تلاش راهداران تردد وسائط نقلیه در این جاده شریانی که از مسیر های مهم برای تردد خودروهابه سمت شرق و مشهد مقدس است بعداز ظهر امروز ( پنجشنبه ) به حالت عادی بازگشت. 

عباسعلی نجفی به ایرنا گفت: این محور مواصلاتی بر اثر بارش شدید باران از صبح امروز مسدود شده بود که با تلاش راهداران بازگشایی و امکان عبور و مرور خودروها در آن فراهم شده است.

وی با اشاره به خسارت فراوان به محور مواصلاتی ساری – نکا بر اثر بارش های اخیر ، اظهار داشت: بارندگی و جاری شدن سیل، موجب خسارات فراوانی به جاده ساری - نکا شده و حدود شش کیلومتر از این مسیر دچار آب گرفتگی شدید و خسارت عمده شده است .

نجفی، جداکننده های میانی، علائم ایمنی، شانه و بدنه راه را از بیشترین موارد خسارت دیده اعلام کرد و گفت: تیم های راهداری و کارشناسان این مجموعه بلافاصله به منطقه اعزام شدند تا ضمن برقرای تردد ، میزان خسارت وارده را بررسی و اعلام کنند.

وی اظهار داشت: این محور مواصلاتی با همت و کوشش خستگی ناپذیر راهداران بازگشایی شده است امالازم است کاربران جاده ای با رعایت مقرارت راهنمایی و رانندگی و صبر و حوصله از این مسیر عبور کنند.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران ادامه داد: رانندگانی که قصد تردد از این محور را دارند، می توانند آخرین اطلاعات از وضعیت موجود را از طریق مرکز اطلاعات راه های استان با شماره های 141 ( گویا ) و 2222320 ( شبانه روزی ) و همچنین سامانه پیام کوتاه 10000141 کسب کنند.
47282

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۳
    13 0
    بلا پشت بلا.. ببينيم بعدي كي نازل ميشه سرمون.