فارس نوشت:

بانک جهانی با اشاره به افزایش 10 درصدی قیمت مواد غذایی در جهان طی ماه جولای(تیر ماه) اعلام کرد قیمت گندم در این ماه 25 درصد افزایش اما قیمت برنج 4 درصد کاهش داشته است.

 بانک جهانی در این گزارش افزود ، ادامه خشکسالی بی سابقه در مناطق وسیعی از آمریکا و غرب اروپا تاثیر زیادی بر رشد 10 درصدی قیمت مواد غذایی در ماه جولای داشته است .

بر اساس این گزارش ، بانک جهانی از کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای فقیر و در حال توسعه خواسته است برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از افزایش قیمت مواد غذایی آماده باشند و سیاستها و تدابیر لازم و مناسب را برای حمایت از اقشار فقیر و کم در آمد اتخاذ کنند .

بر این اساس ، قیمت جهانی گندم و ذرت طی ماه جولای نسبت به ژوئن بیش از 25 درصد رشد داشته است . قیمت سویا نیز در این مدت با رشد 17 درصدی روبرو شده و تنها قیمت برنج در این مدت با افت 4 درصدی روبرو شده است .

این گزارش افزود شاخص قیمت مواد غذایی بانک جهانی در ماه جولای 2012 نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز بیش از 6 درصد رشد داشته است .

جیم یونگ کیم رییس بانک جهانی نیز تاکید کرد افزایش قیمت مواد غذایی سطح رفاه اقتصادی و اجتماعی میلیونها نفر در سراسر جهان را تهدید می کند . به خصوص آفریقا و خاورمیانه به شدت در برابر افزایش قیمت مواد غذایی آسیب پذیر هستند .
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =