روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

تبلیغ علیه اسلام و مسلمانان در فیلم "گاندی" از سیمای جمهوری اسلامی ایران همزمان با برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد! در شب جمعه دهم شهریور، فیلمی از مبارزات "گاندی" و مردم هندوستان علیه استعمار انگلیس از شبکه یک سیمای جمهوری اسلامی پخش شد که در بخشی از آن علیرغم خدمات بزرگ مسلمانان به شبه قاره هندوستان و حضور پررنگ آنان در مبارزات ضداستعماری، محمد علی جناح، بانی استقلال پاکستان، به ضدیت با وحدت و تجزیه طلبی متهم شد. علاوه بر این، صحنه ترور گاندی توسط یک جوان در این فیلم طوری ترتیب داده شد که به دلیل همزمانی ترور با نهضت استقلال پاکستان و مشخص نبودن هویت جوان ترور کننده، بینندگان تصور ‌کنند گاندی توسط مسلمانان ترور شده است. در این فیلم دوبار از زبان گاندی گفته می‌شود "چشم در برابر چشم باعث کور شدن همه می‌شود". این جمله، مردود دانستن حکم اسلام درباره قصاص است که قرآن کریم با صراحت فرموده "العین بالعین". شبکه یک سیما همزمان با اجلاس سران جنبش عدم تعهد، هر شب یک فیلم ضداستعماری پخش کرد که اقدام خوبی بود ولی می‌توانست درباره هندوستان فیلم دیگری پخش کند که این اشکالات را نداشته باشد.

/27217

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    44 2
    این فیلم فقط نشان دهنده زندگی واقعی مهاتما گاندی بود
  • reza IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    6 59
    باید در مورد انتخاب فیلم ها دقت شود چون امثال فیلم گاندی که با ظاهر انقلابی می باشند توسط انگلیسها تولید شده و موضوعاتی از به بیننده القا. می کنند.
  • عمار IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    5 52
    تذكر بجايي بود ، به نظر مي بايست به محتويات فيلمها بيشتر از بار سياسي آنها توجه نمود .
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    37 14
    قرآن گفته است چشم در برابر چشم اما بعدش هم گفته است که اگر ببخشید بهتر است که می توان از آن چشم در برابر چشم باعث کور شدن همه می‌شود را استنباط کرد.
  • بدون نام IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    53 3
    با سلام من فیلم را به طور کامل دیدم عنوان چشم در برابر چشم در متن فیلم ربطی به حکم اسلامی آن نداشت. بلکه منظور گاندی ار آن جلوگیری از انتقام گیری گروهی و درگیری قبیله ای وخشونت بود بهتره هر چیزی را به نام دین ربط ندهیم . و از آب گلالود ماهی نگیریم
  • بدون نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۱
    46 3
    نويسنده بهتره يه خورده اطلاعات ناقص خودشو بالا ببره.منظور گاندي از چشم در برابر چشم انتقامجويي هست نه قصاص.