فرمانده ناجا با اشاره به اینکه برگزاری مقتدرانه اجلاس سران غیرمتعهدها در تهران نشانه شکست اراده دشمن است گفت: ‌تحریم‌ها و تهدیدها راه به جایی نبرده و ایران همچنان پیروز تمامی نبردهاست.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در همایش تجلیل از فعالان حاضر در برگزاری اجلاس سران گفت:‌ متاسفانه برخی برگزاری چنین اجلاس بزرگی را با معیارهای مادی مقایسه می‌کنند این در شرایطی است که میهمانان هزینه‌های خود را خود پرداخت کرده‌اند.

وی ادامه داد: دستاورد بزرگی که نصیب جمهوری اسلامی ایران شده با ارقام مالی قابل محاسبه نیست زیرا دشمن فهمید در برابر اراده ملت ایران شکست را پذیرفته و راهی جز انزوا و تحقیر ندارد. پیروزی ما در اجلاس سران پیروزی به مراتب بالاتری از موفقیت در چندین جنگ است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند که اجلاس در ایران برگزار نشود یا تضعیف شویم گفت: از نظر کیفیت بالاترین امتیاز نصیب ایران شد.

وی با اشاره به سفر رییس اینترپل به ایران گفت: این فرد تحت تاثیر تبلیغات خارجی تصور می‌کرد که تهران یک شهر ناامن در حد کابل و بغداد با خیابان‌های خاکی است. اما هنگامی که وارد ایران شد به شدت تحت تاثیر قرار گرفت.

احمدی‌مقدم با اشاره به تحریم‌های موجود گفت: ما نمی‌گوییم فشارها تاثیرگذار نبوده اما تاثیری که دشمنان انتظار داشتند محقق نشد و با این فشارها توانستیم کشور را به پیش ببریم و تحریم‌ها سکویی برای پرش و خودکفایی شد.

وی با بیان اینکه این اجلاس یک جمع‌بندی از ارزیابی موقعیت سیاسی جهانی ایران بود گفت: ناجا نیز توانست با مجموعه ابتکارات از تمامی مشکلات عبور کرده و با مدیریت صحیح منابع امنیت این اجلاس را تامین کند.

احمدی مقدم با بیان اینکه نیروی انتظامی در صحنه داخلی و برای اداره سازمان و همچنین اجرای ماموریت‌های خود با هیچ محدودیتی روبرو نیست گفت: دستور داده‌ایم تا تمام پرداخت‌ها به موقع پرداخت شود. می‌توان با صرف بهینه هزینه‌ها،‌مدیریت صحیح و افزایش بهره‌وری از مشکلات عبور کرد. ناجا در اجرای ماموریت‌ها با هیچ مشکلی روبرو نیست.

فرمانده ناجا با بیان اینکه 110 هزار نیرو وظیفه تامین امنیت اجلاس را بر عهده داشتند گفت: آن چیزی که مردم دیده‌اند تنها قسمتی از تلاش‌ها بود و پشت صحنه تامین امنیت فراتر از این ارقام بود.

به گفته او 30 درصد جرایم در این مدت کاهش یافته است: با توجه به تامین امنیت کامل، مجال تنفس به جریان‌های مریض و آسیب‌زا داده نشد و این در حالی بود که پلیس همزمان با اجلاس وظیفه پوشش دور دوم سفرهای تابستانی را نیز بر عهده داشت.

احمدی مقدم همچنین درباره میزان تصادفات جاده ای در تعطیلات اجلاس هم گفت: بر اساس آمارها تصادفات در پنج روز تعطیلات اجلاس نسبت به تعطیلات عید فطر 27 درصد کاهش یافته است. از تمامی مردم فهیم ایران و به خصوص تهران برای حمایت و همکاری با نیروی انتظامی تشکر می‌کنم.

 

ناکامی گروه‌های تروریستی با افزایش حساسیت
فرمانده ناجا همچنین در حاشیه مراسم تقدیر از ماموران پلیس تامین‌کننده امنیت اجلاس با بیان اینکه گروه‌های تروریستی با افزایش حساسیت‌ها نتوانستند هیچ حادثه‌ای را در حین برگزاری اجلاس غیر متعهدها بیافرینند گفت:‌ هیچ اتفاق خاصی که در ذهنیت جوامع بین‌المللی ناامنی در ایران را القا کند، نیافتاده است.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم با بیان اینکه تامین امنیت اجلاس علی‌رغم مانع تراشی و حاشیه آفرینی دشمنان با موفقیت کامل خاتمه یافت گفت: نه تنها هیچ حادثه امنیتی خاصی در این مدت رخ نداد بلکه به دلیل تشدید اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش تامین امنیت، جرایم 30 درصد کاهش یافت.

فرمانده ناجا با بیان اینکه همزمان با اجلاس،‌ شاهد افزایش سفرهای مردمی بوده‌ایم گفت: میزان سفرها نسبت به مدت مشابه سال قبل 20 درصد افزایش یافت. در این مدت نسبت به تعطیلات عیدفطر شاهد کاهش 27 درصدی تصادفات در کشور بوده‌ایم. ‌در مجموع ماموران امنیتی با هماهنگی خوب خود توانستند این اجلاس را با موفقیت پشت سر بگذارند.

فرمانده ناجا در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به ماموران پلیس خود می‌دهید؟ گفت: اگر هدف، برگزاری اجلاسی آرام، بی‌تنش، بدون حاشیه امنیتی و ناامنی توام با ادب و احترام باشد، به ماموران نمره 20 می‌دهم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه در اقدامات حمایتی از معتادان، ولگردان،‌ متکدیان و غیره تا حدی دچار ضعف هستیم گفت: اگر سازمان‌های متولی همچون بهزیستی و غیره مداخلات خود را افزایش دهند، طبیعی است که افراد آسیب‌زا که خود نیز آسیب دیده‌اند در مسیر اصلاح و تربیت قرار می‌گیرند.

 

کشفیات بمب یا کمربند انفجاری در ایست و بازرسی‌ها نداشته‌ایم
وی با بیان اینکه در تورهای ایست و بازرسی و گلوگاه‌ها کشفیات خاصی همچون بمب یا کمربند انفجاری نداشته‌ایم گفت: چیزهای قابل توجهی کشف نشده است.

احمدی‌مقدم در مورد ناامنی در مرزهای کشور گفت:‌ از ماه رمضان در مرز دو مورد گزارش دریافت شده است که یکی در مرز سراوان و دیگری در مرز زاهدان بود که برخوردهایی با گروهک‌های تروریستی صورت گرفت و با توجه به تلفات و کشف تجهیزاتی که در این عملیات‌ها بود اگر قصد انجام عملیات داشتند، محقق نشده است.

وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر ورود معاون اسبق وزیر امور خارجه امریکا به ایران که در حال حاضر سمت مشاور امور سیاسی «بان کی مون» را بر عهده دارد گفت: این فرد به عنوان یکی از اعضای سازمان ملل به ایران سفر کرده و همان گونه که هیات‌های ایرانی وارد کشورهای دیگر شده‌ و فیلتر نمی‌شوند ما نیز در اقدامی متقابل و بر اساس عرف محدودیتی را اعمال نکردیم.

احمدی‌مقدم در پایان تاکید کرد: این فرد در حال حاضر کارمند سازمان ملل بوده و به این عنوان وارد ایران شده است.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 239985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    سلام خیلی خوشحالم که میتونیم در برابر دنیا سرافراز باشیم بخاطر اینکه کوچکترین آسیبی به اینهمه مهمان واردنشد. خدایا شکرت. همه دنیا باید بدانند ایران ایران است نه عراق یا افغانستان. حالا ما یک سرو گردن ازهمه بالاتریم
    • بدون نام IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      29 64
      دوستانی که منفی داده اند یعنی ناراحتند که به مهمانان صدمه ای نرسیده است؟؟؟
    • سید عباس KW ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      66 9
      آقا قیاس مع الفارق می کنید. تهران کجا کابل و بغداد کجا. سطح کار رو اینقدر پایین نیارید.
  • آرش IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    پس بخاطر تشکر از مردم فهیم ایران و به خصوص تهران، آخر شهریور هم 5 روز تهران را تعطیل کنید که یه حالی بکنیم :)
    • بدون نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      27 4
      نه شما اشتباه نکن . ما تو این 5 روز کار کردیم و کلی خسته شدیم و خوشحالیم 360 روز دیگه رو میتونیم استراحت کنیم .
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    یعنی با وجود 110 هزار مامور توی شهر، ایستگاه بازرسی و حساسیت ویژه و ... باز هم بعضی ها مرتکب جرم شدند؟ و تنها 30 درصد از جرایم کم شد؟
    • امیر IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      19 84
      اقای منفی بین 30 درصد تو کل کشور ای 110 هزار نفر تو تهران بودند بعدش تو کوچتون بزنم شیشه ماشینتو بشکنم یا تو خونتون اینا جرم نیست شما هنوز استانداردهای امنیتیو نمیدونید یک سرچ بکنید ببینید نیویورک دو هفته دیگه چه تمهیداتی داره ورود و خروج تو واشنگتن چجوریه منظورم همان شهر که کاخ سفید توشه به کوری چشم بدخواهان امنیت عالی بود و هست
    • رضاذ IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
      57 6
      آقای امیر مثل ذاینکه شما هم جزو اون 30 درصد بودی ها!؟آخه مرد حسابی واسه چی میخواهی بزنی شیشه ماشین مردم رو بشکونی!!؟؟برای نشون دادن استانداردهای امنیت!!!!
  • علی ذوالقدری DE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    29 79
    تشکر بخاطر ایجاد امنیت در برقراری اجلاس
  • حسيني نصب IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۲
    97 4
    با سلام جناب سردار رادان گفتند كه 113 قبضه سلاح جنگي كشف شده ميخواستم بدونم كه صحبت سردار رادن صحيح است يا سردار احمدي مقدم كه فرمودند چیزهای قابل توجهی کشف نشده است حال يا 113 قبضه سلاح جنگي چيز مهمي نيست يا خبر ديگر صحيح نميباشد لطفاً پگيري نمائيد.
  • زنجان اوصالی مهرآبادی IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    4 7
    باسلام و تشکر از جناب آقای سردار احمدی مقدم و هچنین تشکر از تمامی نیروهای نظامی وانتظامی و سپاه و مخصوصا از بسیجی گمنام و راس انها ملت بزرگ ایران. برادران عزیز طبق فرمایش امام علی (ع) دو چیز گرانبها که هرگز قدر و ارزش آن دو شناخته نمی شود مگر آن که از بین برود وآن *امنیت وسلامتی* است. من خدا را شاکر هسم که این اجلاس(سران جنبش عدم غیر متعهد ها) به سلامتی تمام برگزار شد این هم یک نوع همایشی بود که یادآور سرافرازی ملت و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس بود . برادران و خواهران عزیز قدر انیت وسلامتی را بدانیم چون مهر محبت و دوستی پیشرفت در گرو امنیت است. زنجان اوصالی *مهرآبادی* بسیجی دوران 8سال دفاع مقدس