+ A - دوشنبه 20 شهریور 1391 - 21:07:00 چاپ
امتیاز به مطلب 42 نفر

واکنش معاون ارزی بانک مرکزی به التهابات بازار ارز در گفت و گو با فارس/موظف به پاسخگویی نیستم

اقتصاد > اقتصاد کلان - معاون ارزی بانک مرکزی در گفت و گو با فارس با بیان اینکه من به بازار غیر رسمی ارز کاری ندارم، گفت: من موظف نیستم به رسانه‌ها پاسخ بدهم؛ بنویسید، مصاحبه نمی کنم.

در حالی که قیمت دلار لحظه به لحظه در حال افزایش است، مسئولان بانک مرکزی به‌ویژه معاون ارزی رئیس کل، هیچ واکنشی نسبت به این مساله از خود نشان نمی‌دهند و به قول معروف انگار نه انگار که اتفاقی افتاده است.

برای دریافت پاسخ مسئولان بانک مرکزی، با معاون ارزی این بانک گفت‌وگویی صورت گرفت که نگاه مسئولان بالاترین مرجع پولی و مالی کشور به التهابات بازار را نشان می‌دهد. متن کامل آن در ادامه می‌آید:

سلام خانم کیانی راد. شما در جریان افزایش قیمت شدید دلار هستید؟

کیانی راد: شما می‌خواهید مصاحبه کنید. من مصاحبه نمی‌کنم.

 اصلاً بحث مصاحبه به کنار. شما چه اقدامی برای کنترل بازار ارز و فروکش کردن این التهابات انجام خواهید داد؟

کیانی راد: هر کاری که می‌خواهیم انجام دهیم مگر باید رسانه‌ای کنیم.

به هر حال وقتی همه رسانه‌ها به این موضوع می‌پردازند و در حال حاضر قیمت ارز به 2600 تومان رسیده است............

کیانی راد: رسانه‌ها هر کاری دوست دارند می‌توانند انجام دهند؛ آزاد آزاد هستند و می‌توانند ضد و نقیض بنویسند.

ضد و نقیض نیست. شما اگر به صرافی‌ها مراجعه کنید متوجه نرخ‌ها می‌شوید.

کیانی راد: من به بازار غیر رسمی کاری ندارم. کاری که وظیفه من است را انجام می‌دهم.

یعنی بانک مرکزی در قبال بازار غیر رسمی ارز هیچ وظیفه و مسئولیتی ندارد؟

کیانی راد: بانک مرکزی در مورد بازار ارز وظیفه دارد اما موظف نیست به هر سوالی پاسخ دهد

بالاخره یکی از وظایف شما پاسخگویی است

کیانی راد: من گفتم مصاحبه نمی‌کنم. خداحافظ. بنویسید مصاحبه نمی‌کند.

قطعا ما این نکته را می‌نویسیم اما شما باید جوابگو باشید.

کیانی راد: عیبی ندارد. ببینید من موظف نیستم به رسانه‌ها پاسخ بدهم. من باید به مسئول خودم جواب بدم.

حداقل شما باید به افکار عمومی جوابگو باشید. رسانه‌ها هم نماینده افکار عمومی هستند.

کیانی راد: 500 تا نماینده افکار عمومی وجود دارد. من باید به همه آنها جواب بدهم؟

خیر. اما وقتی به یک خبرگزاری پاسخ می‌دهید، در رسانه‌های مختلف بازتاب دارد. آقای بهمنی تا مدتی پیش در این باره صحبت می‌کرد اما در حال حاضر صحبت نمی‌کند.

من صحبتی نمی‌کنم. می‌توانید با ایشان صحبت کنید. خداحافظ
 

3939

کلید واژه ها: بانک مرکزی - ارز - دلار -
مطالب مرتبط
نظرات 37
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 21:18:22
    87 1 پاسخ به این نظر
    اصولا شما به كي پاسخگو هستيد؟؟؟
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:03:09
    49 4 پاسخ به این نظر
    یه بابا پیدا شد راستشو بگه بلاخره.موظف به پاسخگویی نیست
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:03:54
    53 1 پاسخ به این نظر
    اقای کیروش موظف به پاسخگویی هست
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:14:09
    250 3 پاسخ به این نظر
    خانم محترم اگر نمی توانید جوابگو باشید مسئولیت را تحویل بدهید.
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:15:57
    190 2 پاسخ به این نظر
    پس کی باید جوابگو باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:20:14
    171 8 پاسخ به این نظر
    دستشون درد نکنه.رسانه ها به نوعی نماینده مردم هستند.این کار یعنی توهین به مردم.ای کاش کسی بود ایشان را توبیخ کند.....................
  • حميد دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:23:57
    161 5 پاسخ به این نظر
    خانم معاون خيلي وظيفه نشناسن.
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:34:45
    165 0 پاسخ به این نظر
    حتماً مردم باید پاسخگو باشند!
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:36:28
    151 1 پاسخ به این نظر
    اگر قانون هست برای این عدم پاسخگویی برخورد کنید باهاشون.
  • ايراني دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:39:43
    144 0 پاسخ به این نظر
    واقعا جاي تاسف است .جالب اينكه در مورد مسئوليتشان سوال شده و وظيفه پاسخگويي دارند فقط يك كلمه مصاحبه نمي كنند واقعا آفرين.
  • رضا دوشنبه 20 شهریور 1391 - 22:42:02
    358 1 پاسخ به این نظر
    اگر پاسخگویی به مردم وجود نداشته باشه به چه درد میخوره ؟ اون از وضعیت کنترل بازارتون اینم از وضعیت پاسخگویی شما باید خدمتگزار مردم باشید نه مردم خدمتکزار شما
  • هادی دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:07:46
    114 6 پاسخ به این نظر
    واقعا از مجلس می خواهیم این موضوع رو پیگیری کنه.
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:07:49
    93 6 پاسخ به این نظر
    اين مطالب بيانگر عدم مسئوليت پذيري ايشان است.
  • ایران دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:12:54
    142 0 پاسخ به این نظر
    هروقت ارز یا سکه کمی پایین آمد آنوقت همه مصاحبه خواهند کرد؟
  • بدون نام دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:25:14
    79 11 پاسخ به این نظر
    ما از مسئولان دولت می خواهیم که به معاونان خودشان بقبولانند باید پاسخگو باشند. آقای رییس جمهور خواهشا پیگیری کنید.
  • رضا دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:28:40
    92 2 پاسخ به این نظر
    واقعا" دولت می خواد چکار کنه ؟؟؟؟
  • ساری دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:40:05
    109 1 پاسخ به این نظر
    مطمئن باشید که اگر قیمت ارز پایین می آمد ایشان با جان دل با شما مصاحبه می کردند
  • بهزاد دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:51:30
    119 0 پاسخ به این نظر
    پس کی بیاد جواب بده ! پس پول بیت المال چرا بی خودی به عنوان حقوق به شما تعلق می گیره؟
  • بهزاد دوشنبه 20 شهریور 1391 - 23:58:23
    111 5 پاسخ به این نظر
    من اگر کاره ای بودم حتما همین امروز این خانوم کیانی رو از کار برکنار میکردم. یکی نیست به کیانی راد بگه معاون ارزی بانک مرکزی شدی چه کاری انجام بدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا بیاید پاسخ بدید که ایشون دقیقا کارش چیه؟ پس به رسانه ها جواب نده به کی باید جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:04:54
    115 0 پاسخ به این نظر
    شما اخر ماه از جیب بیت المال حقوق میگیرید باید پاسخ گو باشید
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:15:28
    129 0 پاسخ به این نظر
    خانم محترم بنده از طرف رسانه ها از شما معذرت میخوام، چه معنی داره شما وقت تو صرف پاسخگویی به مشکلات مردم کنی؟این مردم هستن که باید پاسخگو باشن چرا ارز شده 3000 تومن
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:28:59
    102 2 پاسخ به این نظر
    پاسخی نداره .چی بگه
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:29:11
    70 0 پاسخ به این نظر
    واقعا پاسخگوی رسانه که منعکس کننده سوال افکار عمومی است نیستند؟
  • دانشجو سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:29:41
    83 3 پاسخ به این نظر
    چرا بايد پاسخگو باشد؟ واقعا خسته نباشي خانم كياني راد.
  • محمد سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:54:51
    161 0 پاسخ به این نظر
    اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین شامگاه یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی پایش ، تصریح کرد: نرخ ارز ما را دوبی تعیین می‌کند ، علت این است که وقتی بانک مرکزی ساعت هشت صبح نمی‌تواند تصمیم بگیرد چه کاری باید انجام دهد ، آن‌ها ساعت یازده که تازه از خواب بیدار شده‌اند تصمیم می‌گیرند که نرخ دلار چقدر باید باشد . باور کنید اولین معامله ای که در دوبی شروع می‌شود مربوط به معاملات بازار تهران است ، بانک مرکزی باید کنترل اینکار را داشته باشد نه اینکه دبی بازار ارز ما را کنترل کند . وی افزود : ارز باید به نرخ 1600 تومان برگردد و ارز 2500 تومانی خیلی بد است و تبعات سوئی دارد ، خواهش می‌کنم مسئولین بانک مرکزی با مردم صادق باشند . اگر یک هفته است که ارزی وارد بازار نمی‌کنید با صداقت بگویید.
  • هادی سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:57:06
    83 1 پاسخ به این نظر
    یه حرف شما اگه باعث بشه اعتماد مردمو جلب کنین می دونین چه قدر به بازار آرامش می ده . وقتی شما ها حرف نمی زنین مردم فکر می کنن واقعا یه خبراییه و هجوم می یارن به بازار . به خدا این راه و رسمش نیست.
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:57:45
    53 7 پاسخ به این نظر
    مرسسسسسسسسسییییییییییییییییییییی از پاسخ گویی تون!! آخه خانم معاون این رسمش نیست وقتی یه مشکلی به وجود می آد باید بیایید توضیح بدید. بازم مرسی آريالای بهمنی که می آی و حرف می زنی.
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 00:58:29
    101 1 پاسخ به این نظر
    چقدر جالب !!! چقدر قشنگ این خانم شفاف سازی کردند. خیلی راحت میگه من پاسخگو نیستم .
  • شهرام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 03:34:24
    36 0 پاسخ به این نظر
    اگر مدیریت به این راحتی است بی بی من هم میتونه مدیریت کنه. اگه از پس کار بر نمیای پست رو تحویل بده برو خونه داری کن خانم معاون !!!!!!!
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 12:19:23
    26 0 پاسخ به این نظر
    دوستان حتما زمستان سال گذشته و نوسانات نرخ ارز رو فراموش کردن!! کی پاسخگوی مردم بود؟؟؟ امروز هم که ارز رکورد قیمت رو شکست مثل پارسال کسی پاسخگو نیست
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 12:31:02
    32 0 پاسخ به این نظر
    این یعنی دولت پاسخگو. این خانم مثل خان های قدیم با تشر و ادعا صحبت میکند و کاری هم به قول خودش به وضعیت اقتصادی و رفاه مردم ندارد. مردمی که حقوق و مزایای آنچنانی او و روسایش را می پردازند. مگر قرار نبود شما نوکر مردم باشید؟
  • نكته بين سه شنبه 21 شهریور 1391 - 12:39:11
    31 2 پاسخ به این نظر
    همان بهتر كه چيزي نگفت وگرنه ممكن بود مثل صحبت بعضي از آقايان بازار برعكس واكنش نشون بده !!!!!!!!
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 19:41:05
    13 0 پاسخ به این نظر
    خانم گرامی این جمله مثال رو بخاطرت بسپار... "مردی نبود فتاده را پای زدن -- گر دست فتاده ای بگیری مردی" حالا این صنلی خیلی عزیزه؟ این خبرنگارا از همین مردم هستند. اینها دارند مسائل مردم را بیان می کنند. حرمت انها را نگاه داری... حرمت به مردم گذاشته ایی.
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 19:57:24
    24 0 پاسخ به این نظر
    ایا تاکنون دقت کرده اید افزایش قیمت دلار همیشه قبل از واریز یارانه ها اتفاق می افتد ؟
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 22:13:01
    3 0 پاسخ به این نظر
    گستره تاثیر نوسان نرخ ارز چه به شکل افزایش و چه کاهشی در طولانی مدت موجب ورشکستگی اقتصادی خواهد شد و باعث آسیب شدید به تولید کنندگان و تاجرانی که مستقیم یا غیر مستقیم فعالیتشان به نرخ ارز وابسته است وارد خواهد کرد و سبب تعطیلی بسیاری از کارگاه ها و کارخانه ها و نیز بسیاری از شرکت ها خواهد شد که در نهایت ضربه مهلکی به اقتصاد کشور را سبب می شود که در آینده جبران این زیان بسیار هزینه برتر از تک نرخی کردن ارز در شرایط کنونی است اما متاسفانه مسئولین امر علاوه بر آنکه ما با تحریم های بسیار خارجی روبرو هستیم خود نیز به نوعی مردم و فعالان اقتصادی را تحریم نموده اند . تنها راه برون رفت از شرایط کنونی تغییر از واردات تک قطبی و تک نرخی کردن ارز , برون رفت از شبه خصوصی سازی , توسعه بورس و تغییر بانکداری
  • بدون نام سه شنبه 21 شهریور 1391 - 23:57:01
    4 0 پاسخ به این نظر
    کسانی مثل من که چند ماه پیش خرید کردیم و الان زمان پرداخت است باید چه کنیم . جنسها را بر اساس درهم 480 تومانی فروختیم و الان باید درهم 700 تومانی پرداخت کنیم ! واقعا این اقتصاد است ! ؟ این نحوه کنترل اقتصاد یک کشور است . به خدا اگه مسئولی برای اقتصاد ایران وجود نداشت فکر وضعیت اقتصادی به این بدی نمی شد
  • امین چهارشنبه 22 شهریور 1391 - 03:01:13
    3 0 پاسخ به این نظر
    بابا ول کنین , وقتی قیمت ماست 2 کیلویی بشه 5500 تومن!!!(اون قدیما میگفتن با بی پولی میشه نون و ماست خورد حداقل ), دلار که طوری نمیشه تو دو سه روز یه کم(فقط یه کم) (اونم تازه با موظف به پاسخگو نبودن) گرون بشه!!!
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.