احمدتوکلی آشفتگی بازار ارز را ناشی از عدم ارائه ارز به بازار از سوی دولت دانست.

به گزارش خبرآنلاین جلسه علنی امروز مجلس با تذکر نماینده مردم تهران در خصوص آشفتگی بازار ارز آغاز شد و تاکید کرد: براساس اطلاعاتی که وجود دارد دولت تعمدا ارز را به بازار عرضه نمی کند.
احمد توکلی در تذکری به ابوترابی فرد نایب رییس مجلس که ریاست جلسه را در غیاب علی لاریجانی برعهده داشت، گفت: درست است صحبت کردن درباره مسائل روز از اختیارات شما است و عدم صحبت شما خلاف قانون نیست ولی در شرایط فعلی که نرخ ارز به صورت وحشتناکی تغییر می کند لازم بود جنابعالی در این مورد موضع گیری می کردید.
وی با بیان اینکه دولت تعمدا از ارائه ارز به بازار خودداری می کند، تصریح کرد: من در جلسه روز یکشنبه طی نامه ای به نمایندگان اطلاعاتی را ارائه دادم که دولت تعمدا اجازه نمی کند ارز به بازار وارد شود. در طی 7 روز اخیر قیمت ارز روند صعودی داشته و ارزش پول ملی روز به روز کاهش می یابد.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد:درست است که مجلس با وزرا جلسات اقتصادی را برگزار کرده است اما چون وزرا اختیاراتی ندارند این جلسات هیچ تاثیری نداشته است. مجلس در مسائل بی اهمیت تر جلسه را غیرعلنی می کرد در این شرایط هم لازم است مجلس حضور جدی داشته باشد.
محمدحسن ابوترابی فرد در پاسخ به توکلی با اشاره به جلسه روز گذشته سران قوا، اظهار داشت: قطعا بحث نرخ از مسائل مهم فعلی و دغدغه همکاران است.هیات رئیسه در جلسه روز گذشته خود به طور مفصل این موضوع را مورد بحث قرار داد. در جلسه سرن قوا نیز بحث شده و تصمیمات لازم اتخاذ شده است، شب گذشته نیز جلسه ای با رییس جمهور و مدیران اقتصادی داشتیم و امیدواریم آثار این جلسات طی یکی دو روز آینده دیده شود.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    77 2
    خوشا به حال کسانی که این عمل کرد دولت ( دولت طرفدار مستضعفین )آنها را یکشبه دارای سود میلیاردی می کند و خوشا به حال دولت که ...........