کاربران خبرآنلاین به عدم پاسخگویی معاون ارزی بانک مرکزی واکنش نشان دادند.

روز دوشنبه گفت وگویی با معاون ارزی بانک مرکزی درباره التهابات بازار ارز منتشر شد که خانم کیانی راد از پاسخگویی پیرامون التهاب بازار ارز طفره رفته بود و عنوان کرد: « موظف به پاسخگویی به رسانه ها نیستم. »

معاون ارزی بانک مرکزی با بیان اینکه من به بازار غیر رسمی ارز کاری ندارم، گفت: من موظف نیستم به رسانه‌ها پاسخ بدهم؛ بنویسید، مصاحبه نمی کنم.

متن گفت وگوی او هنگامیکه منتشر شد با واکنش های زیادی روبرو شد. خبرآنلاین اظهار نظر هایی که در چارچوب انصاف بود را منتشر کرد که در ادامه عینا آمده است.
کاربری « بدون نام » وقتی گفت و گوی معاون ارزی بانکی مرکزی را در واکنش به التهاب های ارزی خوانده است نوشته است: « اصولا شما به کی پاسخگو هستید؟؟؟»
پاسخ ندادن معاون ارزی بانک مرکزی فقط با واکنش های منفی روبرو نبوده است به طوریکه فردی این عدم پاسخگویی را به پای راست گفتاری معاون ارزی بانک مرکزی نوشته است: « یه بابا پیدا شد راستشو بگه بلاخره.موظف به پاسخگویی نیست. »
تب و تاب فوتبال به التهاب بازار ارز هم کشیده شده است چرا که یکی از کاربران خبرآنلاین وقتی عدم پاسخ گویی خانم کیانی راد را خوانده است با کنایه سرمربی تیم ملی را مسئول پاسخگویی معرفی کرده است: « آقای کیروش موظف به پاسخگویی هست.»
فرد دیگری نیز از معاون ارزی بانک مرکزی گلایه کرده است که اگر نمی تواند پاسخگو باشد مسئولیتش را تحویل دهد: « خانم محترم اگر نمی توانید جوابگو باشید مسئولیت را تحویل بدهید. »
کاربری دیگر هم با یک سوال و تعداد زیادی علامت سوال واکنش خود را به گفت و گوی خانم کیانی راد نوشته است: « پس کی باید جوابگو باشد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ »

یکی از کاربران خبرآنلاین هم رسانه ها را نماینده مردم دانسته و نوشته است: « دستشون درد نکنه.رسانه ها به نوعی نماینده مردم هستند.این کار یعنی توهین به مردم.ای کاش کسی بود ایشان را توبیخ کند » .
فردی به نام حمید خلاصه عنوان کرده است که « خانم معاون خیلی وظیفه نشناسن. »
کاربر دیگری هم نوشته است که « حتماً مردم باید پاسخگو باشند! »
یکی دیگر از شهروندان در واکنش به اظهارات معاون ارزی بانک مرکزی به قانون اشاره کرده است و گفته اگر قانون هست برای این عدم پاسخگویی برخورد کنید باهاشون.
فردی هم که نام « ایرانی » را برای خودش انتخاب کرده است از این جهت تاسف خورده است که دقیقا این موضوع در رابطه با مسئولیت خانم کیانی راد است: « واقعا جای تاسف است .جالب اینکه در مورد مسئولیتشان سوال شده و وظیفه پاسخگویی دارند فقط یک کلمه مصاحبه نمی کنند واقعا آفرین. »
رضا هم نوشته است: « اگر پاسخگویی به مردم وجود نداشته باشه به چه درد میخوره ؟ اون از وضعیت کنترل بازارتون اینم از وضعیت پاسخگویی. شما باید خدمتگزار مردم باشید نه مردم خدمتگزار شما . »
هادی نیز از مجلس خواسته تا این عدم پاسخگویی را پیگیری کند: « واقعا از مجلس می خواهیم این موضوع رو پیگیری کنه.
کاربری دیگر بدون نام اعتقاد دارد این مطالب بیانگر عدم مسئولیت پذیری ایشان است.
ایران هم نوشته است: « هروقت ارز یا سکه کمی پایین آمد آنوقت همه مصاحبه خواهند کرد؟ »
فردی هم بدون نام درخواست خود از مسئولان دولت را اینگونه مطرح کرده است: « ما از مسئولان دولت می خواهیم که به معاونان خودشان بقبولانند باید پاسخگو باشند. آقای رییس جمهور خواهشا پیگیری کنید.»
رضا هم با یک سوال واکنش خود را به گفت و گوی معاون ارزی مطرح کرده است: « واقعا" دولت می خواد چکار کنه ؟؟؟؟ »
ساری هم با کاربری به نام ایران هم عقیده است و نظر او را به شیوه ای دیگر دوباره نوشته است: « مطمئن باشید که اگر قیمت ارز پایین می آمد ایشان با جان دل با شما مصاحبه می کردند. »
بهزاد هم گفته است: « پس کی بیاد جواب بده ! پس پول بیت المال چرا بی خودی به عنوان حقوق به شما تعلق می گیره؟ »
کاربری دیگر باز هم با نام بهزاد واکنش خود را اینگونه نوشته است: « من اگر کاره ای بودم حتما همین امروز این خانوم کیانی رو از کار برکنار میکردم. یکی نیست به کیانی راد بگه معاون ارزی بانک مرکزی شدی چه کاری انجام بدی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لطفا بیاید پاسخ بدید که ایشون دقیقا کارش چیه؟ پس به رسانه ها جواب نده به کی باید جواب بده؟؟؟؟؟؟؟؟؟ »
فرد دیگری که نام خود را ننوشته است اینگونه اظهار نظر کرده است : « شما اخر ماه از جیب بیت المال حقوق میگیرید باید پاسخ گو باشید. » کاربری دیگر بدون نام از جانب رسانه ها از معاون ارزی بانک مرکزی عذر خواهی کرده است: « خانم محترم بنده از طرف رسانه ها از شما معذرت میخوام، چه معنی داره شما وقت تو صرف پاسخگویی به مشکلات مردم کنی؟این مردم هستن که باید پاسخگو باشن چرا ارز شده 3000 تومن. »
کاربری هم کوتاه نوشته است: « پاسخی نداره .چی بگه؟ . »
فرد دیگری نیز اعتقاد دارد رسانه ها منعکس کننده سوال افکار عمومی هستند : « واقعا پاسخگوی رسانه که منعکس کننده سوال افکار عمومی است نیستند؟ »
فردی با نام کاربری دانشجو هم گفته است: « چرا باید پاسخگو باشد؟ واقعا خسته نباشی خانم کیانی راد. »
محمد نیز گفته های رییس اتاق مشترک ایران و چین را بهترین واکنش به اظهار نظر های خانم معاون دانسته است: « اسدالله عسگراولادی رئیس اتاق بازرگانی ایران و چین شامگاه یکشنبه با حضور در برنامه تلویزیونی پایش ، تصریح کرد: نرخ ارز ما را دوبی تعیین می‌کند ، علت این است که وقتی بانک مرکزی ساعت هشت صبح نمی‌تواند تصمیم بگیرد چه کاری باید انجام دهد ، آن‌ها ساعت یازده که تازه از خواب بیدار شده‌اند تصمیم می‌گیرند که نرخ دلار چقدر باید باشد . باور کنید اولین معامله ای که در دوبی شروع می‌شود مربوط به معاملات بازار تهران است ، بانک مرکزی باید کنترل اینکار را داشته باشد نه اینکه دبی بازار ارز ما را کنترل کند. وی افزود : ارز باید به نرخ 1600 تومان برگردد و ارز 2500 تومانی خیلی بد است و تبعات سوئی دارد ، خواهش می‌کنم مسئولین بانک مرکزی با مردم صادق باشند . اگر یک هفته است که ارزی وارد بازار نمی‌کنید با صداقت بگویید. »
هادی نوشته است: « یه حرف شما اگه باعث بشه اعتماد مردمو جلب کنین می دونین چه قدر به بازار آرامش می ده . وقتی شما ها حرف نمی زنین مردم فکر می کنن واقعا یه خبراییه و هجوم می یارن به بازار . به خدا این راه و رسمش نیست. »
کاربری بدون نام هم اعتقاد دارد این راهش نیست تا یک مشکلی به وجود می آید مسئولان پاسخگو نباشند: « مرسسسسسسسسسییییییییییییییییییییی از پاسخ گویی تون!! آخه خانم معاون این رسمش نیست وقتی یه مشکلی به وجود می آد باید بیایید توضیح بدید. بازم مرسی آریالای بهمنی که می آی و حرف می زنی. »
در ادمه برخی دیگر از نظر های کاربران خبرآنلاین آمده است:
بدون نام: چقدر جالب !!! چقدر قشنگ این خانم شفاف سازی کردند. خیلی راحت میگه من پاسخگو نیستم .
شهرام: اگر مدیریت به این راحتی است بی بی من هم میتونه مدیریت کنه. اگه از پس کار بر نمیای پست رو تحویل بده برو خونه داری کن خانم معاون !!!!!!!
بدون نام: دوستان حتما زمستان سال گذشته و نوسانات نرخ ارز رو فراموش کردن!! کی پاسخگوی مردم بود؟؟؟ امروز هم که ارز رکورد قیمت رو شکست مثل پارسال کسی پاسخگو نیست.
بدون نام: این یعنی دولت پاسخگو. این خانم مثل خان های قدیم با تشر و ادعا صحبت میکند و کاری هم به قول خودش به وضعیت اقتصادی و رفاه مردم ندارد. مردمی که حقوق و مزایای آنچنانی او و روسایش را می پردازند. مگر قرار نبود شما نوکر مردم باشید؟
نکته بین: همان بهتر که چیزی نگفت وگرنه ممکن بود مثل صحبت بعضی از آقایان بازار برعکس واکنش نشون بده !!!!!!!!
بدون نام: خانم گرامی این جمله مثال رو بخاطرت بسپار... "مردی نبود فتاده را پای زدن -- گر دست فتاده ای بگیری مردی" حالا این صنلی خیلی عزیزه؟ این خبرنگارا از همین مردم هستند. اینها دارند مسائل مردم را بیان می کنند. حرمت انها را نگاه داری... حرمت به مردم گذاشته ایی.
بدون نام: ایا تاکنون دقت کرده اید افزایش قیمت دلار همیشه قبل از واریز یارانه ها اتفاق می افتد ؟
بدون نام: گستره تاثیر نوسان نرخ ارز چه به شکل افزایش و چه کاهشی در طولانی مدت موجب ورشکستگی اقتصادی خواهد شد و باعث آسیب شدید به تولید کنندگان و تاجرانی که مستقیم یا غیر مستقیم فعالیتشان به نرخ ارز وابسته است وارد خواهد کرد و سبب تعطیلی بسیاری از کارگاه ها و کارخانه ها و نیز بسیاری از شرکت ها خواهد شد که در نهایت ضربه مهلکی به اقتصاد کشور را سبب می شود که در آینده جبران این زیان بسیار هزینه برتر از تک نرخی کردن ارز در شرایط کنونی است اما متاسفانه مسئولین امر علاوه بر آنکه ما با تحریم های بسیار خارجی روبرو هستیم خود نیز به نوعی مردم و فعالان اقتصادی را تحریم نموده اند. تنها راه برون رفت از شرایط کنونی تغییر از واردات تک قطبی و تک نرخی کردن ارز , برون رفت از شبه خصوصی سازی , توسعه بورس و تغییر بانکداری
بدون نام: کسانی مثل من که چند ماه پیش خرید کردیم و الان زمان پرداخت است باید چه کنیم . جنسها را بر اساس درهم 480 تومانی فروختیم و الان باید درهم 700 تومانی پرداخت کنیم ! واقعا این اقتصاد است ! ؟ این نحوه کنترل اقتصاد یک کشور است . به خدا اگه مسئولی برای اقتصاد ایران وجود نداشت فکر وضعیت اقتصادی به این بدی نمی شد
امین: بابا ول کنین , وقتی قیمت ماست 2 کیلویی بشه 5500 تومن!!!(اون قدیما میگفتن با بی پولی میشه نون و ماست خورد حداقل ), دلار که طوری نمیشه تو دو سه روز یه کم(فقط یه کم) (اونم تازه با موظف به پاسخگو نبودن) گرون بشه!!!
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید54 IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    16 58
    هر چی میکشیم از دست خودمون می کشیم اگه وقتی سکه 20 هزار تومان گرون شد همه هجوم نیارن به بازار بخرن وتا وقتی که با خرید وفروش دلار بخواهیم به سود برسیم نتیجش همین میشه که میبینید افزایش روزافزون وبی رویه دلار وعدم پاسخگویی مسئولین پس بیاییم باور کنیم تنها راهش عزم ملیه که بتونیم با افزایش بی رویه قیمت دلار وسکه مبارزه کنیم.
    • آزاده IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      4 0
      آفای مجید. تحلیل شما در خصوص ریشه مشکلات خیلی درست به نظر نمیاد. همونطور که وقتی سکه 20 تومان گرون میشه خیلیها هجوم میبرن که بخرن, خیلیها هم هجوم میبرن که بفروشن. ریشه مشکلات در سیاستها و تصمیمات غلطیه که باعث اون 20 تومن گرون شدنه نه در واکنش مردم و بازار!
  • نانیسا IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    29 35
    واقعا خبر آنلاین بهترین سایت خبرگزاری است. سایت شما بی طرف است و واقعا من به آن اعتماد دارم. از تمام پرسنل زحمت کش خبر آنلاین تشکر می کنم. موفق باشید
  • بدون نام IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    8 3
    يكسان سازي تا پايان سال مينو کياني راد معاون ارزي بانك مركزي در خصوص برنامه هاي خود براي ثبات بخشي به بازار ارز و ساماندهي وضعيت كنوني اظهار كرد: برنامه بانک مركزي اجراي مصوبه اخير شوراي پول و اعتبار مبني بر شناور مديريت شده است، سياست و هدف بانک مرکزي يکسان سازي نرخ ارز بوده و به همين دليل خيلي محکم براي رسيدن به اين هدف ايستاده است. وي افزود: بانک مرکزي سياست تک نرخي ارز را در بازار را تا پايان سال ادامه مي دهد و انشاالله به زودي به اين هدف خواهيم رسيد. دنبال افزايش نرخ ارز نيستم وي در پاسخ به سوالي كه آيا در يكسان سازي نرخ ارز جهت حركت به سوي بالااست، گفت: بانك مركزي سياست گذاري ارزي خود را بر اساس مسير گذشته ادامه مي دهد. وي با تاکيد براينکه يکسان سازي نرخ ارز سياست
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
    44 2
    تحقیق کنید بیوگرافی ایشونو در بیارید ببینید چند تا سمت داشتن که الان نشستن در یکی از بالاترین پستهای بانک مرکزی
    • بدون نام JP ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۲
      8 39
      ايشان فوق ليسانس مدىيريت بازرگاني از دانشگاه تهران و ٢١ سال سابقه كار در بانك مركزي و مراحل پيشرفت را به صورت پله پله و مناسبي طي كرده اند در مقايسه با بسياري از مديران. اما همه اينها دليل بر عدم پاسخگويي نيست در ضمن براي پست حساس ايشان فكر مي كنم تخصص مناسب اقتصاد و يا بانكداري باشد و نه مديريت بازرگاني هر چند كه تجربه از علم مي تواند فراتر باشد.
  • محمد IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    8 0
    اگرتجربه کافی داشتند که ارزش پول ملی اینقدر سقوط نمی کرد جالب است بدانید یک واحد پول افغانی برابر است با 420 ریال که مبارک مسئولین باشد
  • Alireza US ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    5 0
    من اكثر خبرگزاريهارو مطالعه ميكنم ولى شما تفاوت داريد . ممنونم از صداقت .