اپل استاندارد جدید سیم کارتهای نانو را در آیفون 5 خود بکار گرفته است.

از آنجایی که سوالات زیادی دراین باره شده، سعی می کنیم در این مقاله توضیحات لازم را (که دغدغه بسیاری از مردم دنیاست) ارائه کنیم.
موسسه استانداردهای مخابراتی اروپا (ETSI) نانو سیم کارت اپل را در ماه ژوئن معرفی نمود.بر این اساس نانو سیم کارت 40 درصد کوچکتر از میکرو سیم کارتهای موجود در بازار است.اندازه نانو 12.3 میلیمتر(طول) در 8.8 میلیمتر(عرض) و ضخامت 0.67 میلیمتر است.
فضای داخل موبایل از نظر سازندگان بسیار مهم شده و هر چقدر فضا را کوچکتر کنند، می توانند از فضای اضافی برای سایر ظرفیتها استفاده کنند. کارکردهای چیپ سیم کارتهای نانو بر اساس استانداردهای موجود ساخته شده و فقط تنها تفاوتی که دارد میزان فضای اشغال شده توسط سیم کارت درون تلفن است.
تا کنون با کم کردن حجم سیم کارتها می شد میکرو سیم درست کرد و مشکلی از این بابت نبود. اما در نانو سیم کارت، ضخامت نیز تغییر یافته و در مقایسه با میکرو سیم کارت، نانو سیم به اصطلاح 15pc نازک تر شده است.بنابراین حتی اگر بتوانیم اندازه میکرو سیم را کم کنیم، گفته می شود نمی توان تا این لحظه ضخامت آنرا تغییر داد.
ممکن است مبدل نانو به میکرو ایجاد شود اما معلوم نیست مبدل میکرو به نانو درست شود یا نه!
بر اساس آمار و به خاطر ورود آیفون 5 شرکتهای ارائه دهنده سیم کارت دست به تولید انبوه نانو سیم کارت زده اند.(هنوز در ایران مشخص نیست آیا مخابرات حرکتی برای ساخت سیم کارتهای نانو کرده است یا نه!)
اپل پیشتر اولین کمپانی استفاده کننده از میکرو سیم کارت بود و حالا نیز اولین کمپانی استفاده کننده از نانوسیم کارت.
 
 
 
56501
 
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 49
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام FR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    بله سیم کارت های جدید اپراتور اول و دوم همه نانو می شوند.
    • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      59 4
      خالی بندی نکن
    • بدون نام IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      46 4
      از جند سال دیگر؟
    • kia IR ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      53 3
      شوخی بود دیگه ، نه؟ :)
  • بدون نام IR ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    45 7
    بخواب تا تو ایران بیاد
  • احسان IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    حالا اینقدر شلوغش نکنید :) با این همه تبلیغات همه رو جو ایفون گرفته ( از جمله اون هایی که حتی تفاوت سیستم عامل گوشی های موبایل رو نمیشناسن ) و فقط سنگ آیفون رو به سینه می زنن فعلا که اپل اینقدر از اندروید هراس داره که داره به هر نحوی واردات این گوشی ها رو به آمریکا ممنوع میکنه ، تا مبادا شهروندان آمریکایی از این موضوع بویی ببرند که سیستم عامل بهتر و پیشرفته تری هم هست ... شما هم به عنوان یک رسانه ی آزاد بهتره که حقایق رو بیان کنید. مثل اینکه تب آیفون بدجوری خود شما رو هم گرفته :) در عرض یک روز هفت خبر راجع به این موضوع منتشر کردید!!!! واقعا اینطوریا آش دهن سوزی نیست ها !
    • بدون نام IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      38 97
      جک خوبی بود!!!!!!
    • سيد IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      شايسته نيست آدم در مورد چيزي صحبت كند كه كمترين اطلاعي از آن ندارد اولا از جهت مقايسه اي سيستم عامل اپل در جهت هاي مختلف بالاخص امنيت فاصله ي زياد خود را با اندرويد حفظ كرده ثانيا انچه باعث ممنوعيت برخي گوشي هاي سامسونگ و نه كل سيستم عامل اندرويد در آمريكا شده كپي برداري هاي واضح آن ها از نرم افزار و سخت افزار هاي اپل است كه هر بيننده ي عاقلي من جمله هيئت منصفه دادگاه اپل-سامسونگ به آن اذعان دارند
    • احسان IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      64 21
      آقا سید من برنامه نویسم و می دونم راجع به چی صحبت می کنم :) از این همه شایعات که دامن گیر شما هم شده واقعا متاسفم. راجع به امنیت صرفا به علت اینکه عده ای بر این عقیده هستند که آیفون بر پایه سیستم عامل یونیکس طراحی شده لازمه که بدونین پایه ی اندروید هم بر اساس یونکس هستش. و با این مزیت که اینقدر امنیت درش بالاست که دست طراح نرم افزار برای رسیدن به لایه ی سیستم بسیار بازه، در حالی که اپل اینقدر از این موضوع وحشت داره که به هیچ اپلیکیشنی اجازه نمیده که به لایه سیستم دسترسی داشته باشه. ضمنا این موضوع کپی برداری سامسونگ در خود آمریکا هم تبدیل به نوعی جک شده ، چرا که قبل از این هم ورود یک سری گوشی های اندروید اچ تی سی هم بنا به درخواست اپل ، نه به علت کپی برداری ، به امریکا ممنوع شده بود.
    • احسان IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      93 20
      آقا سید به نظر من به جای این همه برداشت احساسی از محصولات اپل ، یه کم منطقی فکر کنید. در آمریکا مردم هر پلیری رو به اسم آی پاد میشناسن ، چرا که ورود هر پخش کننده ی موسیقی به امریکا اون زمان ممنوع شده بود و فقط و فقط اپل حق فروش داشت ، در حالیکه کمپانی سونی همزمان با اپل در ژاپن مشغول فروش پلیر های خودش بود :) اگه کمی تحقیق کنید می بینید که از کمپانی اپل به عنوان یک کمپانی نژادپرست یاد میشه که همیشه سعی داشته شهروندان امریکایی رو تحت سلطه ی خودش و مصرف کننده ی محصولات خودش نگه داره ، ترسی که اپل از پیشرفت کمپانی های رقیبش داره، هیچ شرکتی در دنیا نداره ، برای همین خیلی محصولاتش رو رسانه ای می کنه و با قیمت ارزون و اجاره ای در اختیار امریکایی ها قرار میده تا تولیدش رو گسترده جلوه بده.
    • احسان IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      58 17
      درضمن این هم بگم که زمانی اپل احساس خطر می کنه که یک محصول با سیستم عامل قوی و سخت افزار قوی وارد بازار بشه ، چندین محصول اچ تی سی و سامسونگ به علت داشتن این ویژگیها ، از جمله سخت افزار های فوق العاده قوی تر از انواع آیفون.... فروششون ممنوع شده :) می تونین در سایت های معتبر به مقایسه ی این گوشی ها دقت کنید. اپل بعد از این همه تازه به خودش زحمت داده که رزولوشن گوشیش رو عوض کنه ، در حالیکه اندروید به حدی در زمینه ی سخت افزار فلکسیبله که همه ی سازندگان تلفن همراه ازش استقبال کردند. علت مطرح بودن اپل فقط و فقط عوام فریبی بی حد و اندازه ایه که در تبلیغات خودش داشته و داره، و ساده تر از مردم ایران هم مردمی نیست :) در حالیکه اپل برای امریکایی ها در حال تبلیغه، ما برای استیو جابز مجلس ختم می گیریم!
    • احسان IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      66 18
      برای مقایسه برنامه نویسی آی اواس و اندروید هم اگه برنامه نویس باشید سادگی دسترسی و توسعه نرم افزارهای اندروید رو دیدید. در سایت گوگل پلی تعداد برنامه های رایگان و با امکانات فوق العاده هیچ جایی برای آی او اس باقی نذاشته. در خبرهای همین سایت خبرآنلاین هم خوندیم که سال گذشته بیشتر از 60 درصد از برنامه های موبایل برای اندروید نوشته شده.در مجموع برای بقیه سیستم عامل ها 40 درصد! در حالیکه عمر آی او اس یک سال و نیم بیشتر از اندرویده ، اما تعداد اپلیکیشن هایی که برای این سیستم عامل ها نوشته شده مساویه. با این دید که نویسندگان برنامه های آی او اس برای تعداد خیلی محدودی وسیله برنامه می نویسند، اما نویسندگان برنامه های اندروید باید برای همه ی دیوایس ها کامپتیبل برنامه بنویسند :) دیگه قضاوت با خود.
    • سید IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
      21 18
      از مجموعه نظرات معلومه اینجا دوستان اندرویدی بیشترند همونطور که اینجا استقلالی ها بیشترند! :) بنده هم نرم افزاری هستم و هم قریب به ۱۸-۱۹ سال هست که با محصولات اپل سر و کار دارم فرصت پاسخ دادن طولانی رو ندارم فقط کوتاه اشاره می کنم موضوع امنیت بسیار پیچیده تر از آنی است که شما شرح داده اید و بحثی مفصل می طلبد لکن برای کاربر آنچه از امنیت ملموس تر است ویروس و بد افزار است که برای آی او اس وجود ندارد و برای اندروید الی ما شا الله (یک سرچ کوچک کافی است) این بحث نژاد پرست و غیره هم چیزی جز تصور شما نیست
    • سید IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
      24 14
      اینقدر مطالب غیر واقع در نوشته هایتان زیاد است که نمی دانم پاسخه کدام را بدهم دلیل نام گذاری همی پلیر ها به آی پاد همه گیر بودن آنهاست نه ممنوعیت فروش بقیه اجناس! شما ظاهرا حتی یک آشنا هم در خارج ندارید یا تنفر از اپل باعث چنین اظهار نظرهاییست. لابد کارخانه های بنز و پورشه و بی امخ دبلیو و هیوندای کره هم که امکان اتصال اختصاصی آی پاد را فراهم کرده اند بخاطر ممنوعیت فروش بقیه کالاهاست!؟؟! تعداد برنامه های نوشته شده برای آندروید و ای او اس هم مساوی نیست!!! ببینید اینقدر اطلاعات غلط دذ نوشته های شما هست که... از علاقه مندان دعوت میکنم فقط یک سرچ کوچک راجع به تک تک ادعا های شما بکنند . آمریکا بد است ولی یکی از آزاد ترین اقتصاد های دنیا را دارد این قصه های شما بیشتر به کره ی شمالی میخورد...
    • احسان IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
      14 16
      همین که شما با جواب های سطحی سعی می کنید همه ی حقایقی که عنوان شد و راجع بهش تحقیق شده رو لاپوشونی کنید برای من کافیه که متوجه بشم شما هم از اون دسته از دوستانی هستید که آیفون رو دستشون می گیرند و می کوبند به در و دیوار و نشون می دن که چیزیش نشده و می گن گوشی یعنی این :) شما از یک محصول به صورت متعصبانه دفاع می کنید اما من روی صحبتم رو حتی اگر به ویندوز 8 موبایل ببرم باز هم حرف برای گفتن زیاد دارم ... منظور من از همه ی این حرف ها غول درست کردن از محصولات اپله ، در حالیکه هم آسیایی ها و هم اروپایی ها همزمان در حال پیشرفت هستد، همونطور که در صنعت، امریکا اعتبار اروپا رو نداره ، در تکنولوژی هم مجبوره که به یک کمپانی خودش رو وصل کنه تا همه چیز رو برای خودش و شهروندانش بزرگ جلوه بده :)
    • بدون نام IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      5 10
      اپل ایران خودرو و سایپای امریکا منتها با منش انسانی و محصولات با کیفیت! من از طراحیش خوشم میاد و از انحصار طلبیش و گرانفروشیش و سیستم عاملش متنفرم! کمی احساس میکنم به من خریدار محصولاتش توهین میکنه!
    • رامین IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      6 3
      وست عزیز شما باید بدونی که سیستم عامل آندروید هم متلق به شرکت آمریکایی گوگل هست و نیازی نیست که وارد آمریکا بشه!
    • Woo IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۶
      2 5
      احسان جان انگار خيلي حواسش جمع نيست كه آندرويد خودش امريكاييه مگه ميشه يه كشور خودش محصولات خودشو تحريم كنه مثل اين ميمونه كه ايران خودرو جلوي فروش محصولات سايپا رو بگيره آقا احسان اينقدر زور نزن اپل رو نميشه متوقف كرد چه برسه به يه شركت دره پيت مثل سامسونگ كه تازه وارد رقابت موبايل شده كمتر دروع بگو برادرمن
    • سروش DE ۰۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۴
      0 3
      فعلا که اپل اینقدر از اندروید هراس داره که داره به هر نحوی واردات این گوشی ها رو به آمریکا ممنوع میکنه؟!!! ببخشید میتونم بپرسم مبدا و منشاء اندروید کجاست که حالا ورودش به آمریکا داره ممنوع میشه؟؟؟ احتمالا اندروید سیستم عامل کلمبیاییه دیگه نه؟؟ اگر هم منظور شما داستان شکایت اپل از سامسونگ هستش، بهتره به رای دادگاه احترام بگذارید، مطمئنا اگر از شما هم کسی کپی برداری میکرد ازش شکایت میکردید دوست عزیز.
  • بدون نام IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    70 3
    همرا ه اول رفته گل بچینه
  • بدون نام IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    69 1
    با پرداخت هزینه فلان تومان نانو شوید - همراه اول ایران سل و سایرین شرکا !
  • بدون نام CA ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    76 14
    جان مادرت این نظر من رو پابلیش کن. سعی کردم خودمو کنترل کنم خارج از توان شما ننویسم :) خدایی با این اوضاع ارز توی ممکلت من نمیدونم چرا همه ملت دنبال آیفون خریدن هستن. من توی کانادا زندگی میکنم ولی به نظرم اینقدر مردم اینجا رو جو آیفون نگرفته که ملت ما رو گرفته. من خودم گوشیم برای سه چار سال پیش هست و هیچ وقت هم هوس نکردم یه آیفون بخرم. الان به نظرتون خبرگزاری‌های خارجی رو نگاه کنید اینقدر جوش آیفون رو میزنن؟ اون مرگ بر آمریکاتون رو باور کنیم یا این له له زدنتون رو برای خرید محصول آمریکایی؟ یا همه این حرفایی که میزنید در مورد تحریم و گرونی دلار و این حرفا اشتباه هست یا یه مشکل ذهنی داریم به خدا. یه مثلی قدیما بود که میگفت آفتابه لگن هفت دست، شام و ناهار هیچی.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    30 40
    ما با سیاست آمریکا مشکل داریم نه با علم تکنولوژی که حد و مرز نداره.
    • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      30 12
      عزیزم خبرها رو بخونی خود اپل ایرانی ها رو آدم حساب نمیکنه !!!!!!! اما تو ایران اینهمه طرفدار داره!!! به خودمون بیایم و کمی فکر کنیم
    • بدون نام NL ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
      30 7
      ما کلا با همه چی مشکل داریم.
  • ايراني IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۴
    36 1
    ايراني ها زياد ناله ميكنند اما وقتي خونشون بري مي بيني بهترين وسايل و استفاده مي كنند چون چيز ديگه اي ندارنند باش خوش باشن. از يخچال سايد باي سايد گرفته تا ايفون و ءءءء
  • بدون نام IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    29 17
    آقای احسان سلام حالتون خوبه میخواستم ازتون تشکر کنم بابت اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادی و از دوستان دیگرم ممنونم که ما رو از خواب بیدار کرد من خودم با اینکه زیاد از سیستم عامل سر در نمیارم ولی خودم شخصا طرفدار آیفون بودم که منتظر همین آیفون 5 هم بودم که بیاد و ....ولی امروز بعضی از دوستان ما رو از خواب غفلت بیدارمون کرد و ...درسته که ما با تکنولورژی مشکلی نداریم ولی به نحوی به اونایی که مارو از همه چیز محروم کردن از نظر اقتصادی به نوعی کمک میکنیم و ....خلاصه با این گفتگوی دوستان تصمیمم رو عوض کردم و میخوام یه موبایلی با سیستم عامل آندروید بخرم هم کار کردن باهاش آسونه هم برنامه هایی که براش نوشتن زیاده و عالیه هم اینکه کلی امکانات داره
    • سید IR ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
      15 6
      عزیزم اندروید مال شرکت گوگل و آمریکاییست سامسونگ هم مال شرکت ژاپن که در تحریم نفت ایران کوچکترین کوتاهی نکرده. اگر بر این میناها بخواهید گوشی انتخاب کنید کلا گزینه ای ندارید
    • بدون نام US ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
      10 0
      وای خدای سید جان از کی تا حالا سامسونگ شده ژاپن خبر نداشتیم عزیزم کره جنوبی!!!!!!!!!!!!!!!!! حتما به اسم سید الکی نوشتی ژاپن
  • بدون نام IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    9 10
    از طرفی الان تو بازار تو گوشی هایی که سیستم عاملیشون آندروییده بهترینش همین گالکسی اس سه هستش که اونم به نوبه خودش با اینکه از آیفون از نظر سخت افزاری و نرم افزاری خیلی جلوتر ولی تنها مشکل گوشی های گالکسی اینه که چون کاور باتریش پلاستیکه گرما رو میزنه بیرون اونقدر گرم میشه که انگاری دستت رو نزدیک لامپ نگه داشتی و تنها مشکلش اینه وسلام ولی یه مشکلی کوچیکم که داره زیاد خوش دست نیست از دوستان خواهش میکنم اگه گوشی خوبی سراغ دارن معرفی کنن البته اینم بگم گوشی سامسونگ میخوام نه اچ تی سی ممنون
    • فرشادكنف رشاد IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
      3 2
      ايفون اپل بخر يك عمر خودتو منو خبرانلاين و اپلو دعا ميكني يكبار امتحان كن
  • علی IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    9 2
    چقدر خوبه که خبر آنلاین از ۳ تا اپراتور این مساله رو بپرسه که آیا سیم کارت نانو آماده کردند ؟
    • بی نام A1 ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
      0 0
      شرکت ایرانسل نانو سیم کارت داره
  • حاجی US ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    20 3
    برادر من آقا احسان من آمریکا زندگی می کنم. این شایعات چیه می نویسی؟ اینجا هم اندروید هست و هم ایفون. هیچ کسم واردات اندروید را ممنوع نکرده. به هر علتی استفاده از آیفون بیشتره ولی گوشیهای اندرویدی برای کسایی مه بخوان کمتر هزینه کنن هست.
  • یاور US ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    11 5
    واقعا این اقای احسان نمونه یه برنامه نویس ...با این سطح فکری ....اسم خودشم میزاره برنامه نویس
  • هادی IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    5 2
    زیر هر خبری که میری یه عده اومدن نوشتن سامسونگ چنینه چنانه، آخه این خبر چه ربطی به سامسونگ داره؟ و از جیب شما که پول نمیره، ما میخواهیم پول بدیم در ضمن تبدیل میکرو به نانو هم اومده و دست برادری چینی رو می فشارم که هم از اندازه و هم از ضخامت سیم کاستن، اینم لینکش که نگین دروغ میگه!!! http://www.ebay.com/itm/200819220963?ssPageName=STRK:MEWNX:IT
  • Mostafa IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۷
    5 6
    اپل یه چیز دیگس تا الان با گوشی های زیادی سر و کار داشتم ولی خداییش اپل خیلی سره سیستم عامل ios ، ظرافت ، زیبایی ، سادگی ، خلاقیت این ها باعث موفقیت اپله آقا احسان تو این مملکت شما فقط برنامه نوی نیستی شما برنامه برای ios بساز ببین چقدر حال میکنی من الان ۱ سال هست که دارم مینویسم و به زودی برنامه ی جدیدم رو برای ios ریلیز میکنم در انتها فقط این جمله استیو جابز رو بگم: (( تا مجصولات اپل رو در دستات لمس نکنی نمیتونی بفهمی اپل چی بوچود آورده )) مرسی یا علی
  • محمد IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    1 0
    چرا اسم رقابت رو شما ها می گذارید ترس در دنیا عکس ایران رقابت سالم وجود داره
  • سامان IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۸
    5 1
    من خودم يكي از افراديم كه با خريد آيفون مخالفم .البته نه به دليل طراحي يا مشخصاتش.بلكه به دليل قيمتي كه وارد ايران ميشه.دوستان بد نيست بدونيد كه آيفون قيمتش در خود آمريكا خيلي پايين تر از اين قيمتيه كه تو ايران هست.اگه نگاهي به سايت اپل بندازيد متوجه ميشيد قيمت آيفون 5 از 199 دلار شروع ميشه كه اين از سامسونگ و اچ تي سي وان ايكس كمتره.اما آيفون واقعا گوشي خوبيه ولي با توجه به اينكه اون كاراييه واقعيشو كه داره نميشه تو ايران ازش استفاده كرد خريدش عاقلانه نيست.البته اپل يك ماركه كه مثل بنز و بي ام و خريداراي خاصه خودشو داره كه حتي گاهي حاضرن فقط به خاطر اسمش بخرنش.و اينم نتيجه استفاده از محصولاتش و حس خوب و خاصيه كه به ادم ميده.
    • فرشاد IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
      6 2
      هموطن عزيز اون قيمتها مختص استفاده در شبكه هاي طرف قرارداد در امريكا و ساير كشورهاي طرف قرارداده اما ارزانترين ايفون كه در هر اپراتوري كار كنه ششصدو چهل و نه دلاره كه قيمتش تفاوتي با سامسونگ دره پيت نداره
  • سروش NL ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
    4 2
    جدا از بحث کیفیت وقتی آیفون میخری حد اقل میدونی تا 2 سال گوشیه جدید دیگه ای(بجز آپدیت شدن نرم افزاری و سخت افزاری اونم معمولا" فقط 1 بار) از این برند به بازار نمیاد.ولی وقتی میری سامسونگ یا اچ تی سی میگیری بیشترین هزینه رو میکنی تا گوشیه جدید این برند هارو بگیری ولی به هفته نمیکشه ک سری جدید گوشی های جدید این شرکت ها میاد..جدا از اینکه گوشی های قبلی افت قیمت شدید پیدا میکنه دیگه یجورایی از چشم آدم میوفته گوشیش..از نظر کیفیت ساخت گوشی ها اگه بخوایم سامسونگ رو با اپل مقایسه کنیم خیلی مسخرست واقعا".هیچ وقت گوشی های پلاستیکیه سامسونگ رو به آیفون ترجیح نمیدم.کلا" اپل یه سرو گردن از بقیه ی برندها بالاتره اینو همه دنیا میدونن..
  • رضا EU ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۶
    7 3
    ایفون 5 تو ایران جواب نمیده یعنی کارایی نداره فقط کلاس بالایی داره
    • انیتا US ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
      0 0
      اره اقا رضا همین کلاسش ادمو بالا میبره مردم عاشق چیزهای گرونن هرچی قیمتش بالا باشه طرفدار بیشتری داره الان ایفون 5 قیمتش هرچند مناسب اما گرون تره
  • عقيل IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
    2 1
    سلام به همگي دوستان واسه چي انقد بحث ميكنيد؟ ١)قيمت ايفون ٥ رو تو سايت نوشته 399$ ٢)آندرويد رو گوگل زماني كه ميخواست سهام اپل رو از استيو بخره و او مقاوت كرد از روي iOS ساختند كه به خاطرش استيو چه بدبختي هاي يرو كشيد ٣)دوستمون راست ميگه بقيه برند ها زود گوشي هاشون دموده ميشه از بس نديد بديدند بر ميداره ٠/٥ اينچ ميذاره رو صفحه اش اسمش عوض ميشه ٤)اگه ميخواين رو اين حساب كه كدوم برند توي ليست كشور هاي تحريم كننده ي ايران نيست فقط GLX خودمون ميمونه ٥)خريدن موبايل بر اساس سليقه و علاقه است پس فقط اطلاعات كسب كنيد نه زير سؤال ببريد احسان جان
  • یک کاربر معمولی که دلش آتیش گرفته IR ۰۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۲
    2 1
    سیم کارت ایرانسل و هماره اول هم بخوره آخه با کدوم پول؟؟؟؟ مگر اینکه برم کلیه بفروشم بتونم آیفون5 بخرم آقااا
  • بدون نام IR ۰۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    1 2
    هرکی از گوشی اپل استفاده کنه گیریمم که از مکنتاژ سر در نیاره،دیگه نمتونه گوشی دیگه ای استفاده کنه.
  • hana US ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 1
    بهترین گوشی حال دنیاایفون 5 واقعا عالیه هرچند فرق چندانی با 4sنکرده اما خوبه ولی هر گوشی که بیرون میاد سری اولش بهتره به هرحال هر روز علم پیشرفت می کنه وچ بسا از این هم بهتر وارد بازاربشه برندی که تو ذهن ادم جا بیفته هم دلالت داره در فروش گوشی واپل پرقدرت ترین مارک در بازار
  • anita US ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 0
    فقط ایفون شاید باشما دوست عزیز هم موافقم مارکی هستش که تو ذهن ادم جا افتاده وچیزی که سرزبونها بیفته نمیشه راحت پاکش کرد اما این اسم به پشتوانه بهترینها بوده نه تنها یه اسم خالی کارایی نداره چون کابران زیادی استفاده کردن و رای دادن ایفون 5 بهترین در حال حاضر
  • ستایش A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۴
    2 0
    توروخدا بگین منی که الان آیفون پنج گرفتم سیم کارتم اندازه ی غوله در برابرش چه کار کنم