ایسنا نوشت:

در اعتراض به توهين به مقدسات اسلام و پيامبر(ص) صدها نفر از دانشجويان روز پنج‌شنبه مقابل سفارت سوييس (حافظ منافع آمريكا در ايران) تجمع كردند.

 

به گزارش ايسنا، در اين تجمع، رضايي نماينده اتحاديه انجمن‌هاي مستقل دانشجويان سراسر كشور با اعتراض به هتك حرمت به پيامبر اسلام گفت: ما مسئولان آمريكا را در اين اقدام شريك مي‌دانيم و سكومت معنادار آنها را به بهانه آزادي بيان و حقوق شهروندي مسخره محكوم مي‌كنيم. ننگ بر اين اقليت كه به خود اجازه مي‌دهند عليه عزيزترين فرد ميان مسلمانان توهين كنند.

 

وي همچنين از سران متحجر منطقه به خاطر سكوتشان در برابر اين اقدامات انتقاد كرد و گفت: ما از حكومت‌هاي مسلمان منطقه مي‌خواهيم كه در برابر اين اقدامات سكونت نكنند و به ميدان بيايند امروز كه اين توهين‌ها توسط كشورهايي انجام مي‌شود كه مدعي دمكراسي هستند روز سكوت نيست و بايد اعتراض كرد.

 

در ادامه مراسم رافعي‌پور از كارشناسان سياسي گفت: اگر سلمان رشدي اعدام مي‌شد ما امروز شاهد چنين اقداماتي نبوديم، آمريكا سالگرد 11 سپتامبر را تبديل به سنتي براي توهين به پيامبر اسلام كرده است و ما بايد به اين مسئله اعتراض كنيم.

 

وي در عين حال گفت: ما در اين برنامه‌ها ضمن اعتراض خود نبايد اجازه دهيم كه برخي افراد مشكوك از اين تجمعات سوء استفاده كنند.

 

وي در ادامه گفت: اين‌كه اعتراض‌ها از كشورهايي آغاز شده كه در آن انقلاب اتفاق افتاده نشان مي‌دهد كه انقلاب در اين كشورها در مسير صحيح خود قرار دارد.

 

وي همچنين گفت: تجربه نشان داده است كه بعد از توهين‌ها اتحادي در ميان مسلمانان ايجاد مي‌شود و دشمنان مسلمين با ايجاد مسئله‌ي اختلافي ميان شيعه و سني سعي مي‌كنند كه اين وحدت ميان مسلمانان را از بين ببرند و ما بايد مراقب اين مسئله باشيم.

 

چمندي دبير جامعه اسلامي دانشجويان نيز در اين مراسم گفت: امروز مصر، ليبي و ايران شاهد جوشش قهر مسلمانان در اعتراض به هتك حرمت به پيامبر از سوي نظام ليبرال دموكراسي است. مسلمانان نسبت به اين هتك حرمت‌ها به تنگ آمده‌اند و اجازه نمي‌دهند كه اين كارها ادامه يابد.

 

وي با انتقاد از دولتمردان آمريكايي گفت: آمريكا به اين مسائل دامن مي‌زند و مسلمانان همواره خواهان احترام به تمام اديان از جمله دين اسلام مي‌باشند و دولتمردان آمريكايي بايد به خاطر اين اقدامات از مسلمانان عذرخواهي كنند.

 

دبير جامعه اسلامي دانشجويان در ادامه با هشدار به رژيم صهيونيستي گفت: ما دانشجويان اسرائيل را تهديدي براي صلح جهاني مي‌دانيم و از مقامات آمريكا، اروپا و ساير كشورها مي‌خواهيم كه عامل توهين به پيامبر مجازات شود.

 

چمندي در ادامه گفت: بايد تمام سفارتخانه‌هاي آمريكا در كشورهاي اسلامي فعاليت‌شان به تعليق درآيد و سفارتخانه‌هاي اسرائيل نيز تعطيل شود تا ديگر صهيونيست‌ها جرات اهانت به مقدسات مسلمانان را نداشته باشند.

 

در ادامه حسن‌زاده نماينده بسيج دانشجويي با هشدار به توهين‌كنندگان به مقدسات گفت: مسلمانان مراقب باشند در مقابل اين اتفاقات وحدت خود را حفظ كرده و از طرح مباحث اختلافي خودداري كنند. صهيونيست‌ها و اهانت‌كنندگان به پيامبر اسلام با اين كارها ريشه خود را مي‌كنند و ما بايد يكصدا نسبت به اين مسائل اعتراض كنيم و اگر امروز غيرت خود را نشان ندهيم و اعتراض نكنيم معلوم نيست فردا چه اتفاق‌هايي مي‌افتد.

 


در اين مراسم همچنين شعارهايي داده شد از جمله "اين سخن جاويد روح خداست ام‌الفساد قرن ما آمريكاست"، "امت اسلامي ما بيدار است از آمريكا و صهيونيسم بيزار است"، "منطق هاليوودي نشانه ذلت است، تنفر از آمريكا شعار هر ملت است". "مرگ بر آمريكا، مرگ بر صهيونيسم، مرگ بر اسراييل"، "عزا عزاست امروز مهدي صاحب زمان صاحب عزاست امروز"، "ما همه سرباز توايم محمد گوش به فرمان تويم محمد"، "هتاكان پيامبر اعدام بايد گردد‌"، "برخيز اي مسلمان بشكن سپاه شيطان"، "كارگردان صهيونيسم اعدام بايد گردد"، "لبيك يا نبي لبيك يا رسول‌الله".

 

تجمع كنندگان با فرارسيدن زمان اذان به اقامه نماز در مقابل سفارت سوئيس پرداختند.

 

در اين تجمع كه تا بعد از نماز ظهر و عصر نيز ادامه داشت پرچم آمريكا به آتش كشيده شد و بيانيه‌ي تجمع‌كنندگان قرائت گرديد.
/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 242903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =