باران کوثری که اجرای نمایش «خشکسالی و دروغ» با بازی او در شیراز لغو شد، از رواج بی‌قانونی در عرصه هنری کشور ابراز تاسف می‌کند.

به گزارش خبرآنلاین، این بازیگر سینما که چند سالی است در عرصه تئا‌تر کشور نیز فعال شده، با اشاره به لغو اجرای نمایش «خشکسالی و دروغ» در شیراز تاکید می‌کند این گونه اقدامات تنها باعث هدر دادن وقت و توان هنرمندان و مایوس کردن علاقه‌مندان می‌شود.


کوثری با ابراز تعجب از اتفاق رخ داده در شیراز به خبرآنلاین می‌گوید: «متن این نمایش مجوز دارد و چاپ شده، دو بار در تهران روی صحنه رفته و فیلم آن نیز به شبکه خانگی راه یافته است. مسئولان اداره کل ارشاد استان فارس هم بعد از دیدن فیلم نمایش، مجوزش را کتبی صادر کرده بودند که در تغییر نظری عجیب، در آخرین ساعات مانع اجرایش شدند.»


او ادامه می‌دهد: «همه اعضای گروه این نمایش با وجود مشغله کاری، خودشان را از چند روز پیش به شیراز رسانده  و مردم نیز تمام بلیت‌ها را پیش خرید کرده بودند. آن وقت چند ساعت مانده به اجرا، بدون هیچ استناد حقوقی یا قانونی یا حتی معقول، جلوی کار را گرفتند که اول از همه بی‌احترامی به مردم هنردوست شیراز است.»

 

پیمان معادی، باران کوثری، محمد یعقوبی، آیدا کیخایی و علی سرابی همچنان امیدوار به اجرا در شیراز هستند


این بازیگر شناخته‌شده سینمای ایران که در نمایش‌هایی چون «سگ سکوت»، «منهای دو» و «زمستان 66» نیز خوش درخشیده، می‌افزاید: «مسئولان ارشاد شیراز برای این کار خود مدام بهانه‌های متفاوتی را پیش می‌کشیدند که یکی از آن‌ها ابلاغ ممنوعیت کار من از تهران بود که در تماس تلفنی با مسئولان وزارت ارشاد، خلاف آن اثبات شد.»


باران کوثری تاکید می‌کند: «ماه گذشته فیلم «آزمایشگاه» با بازی من به نمایش در آمد، در حال حاضر فیلم «بغض» را آماده اکران دارم، در دو نمایش تمرین می‌کنم که به زودی روی صحنه می‌آیند و تازگی یک قرارداد سینمایی دیگر هم بسته‌ام. با این همه مشغله هنری، مشخص است هیچ مانعی برای کار کردن من وجود ندارد و این حرف بی‌اساس است.»


او البته توضیح می‌دهد: «با این وجود برای آن که بهانه‌ای به دست کسی ندهیم، خانم نیلوفر وهاب‌زادگان به عنوان بازیگر جانشین من به شیراز آمده بود تا در صورت لزوم روی صحنه برود و نقش مرا بازی کند که این هم نتوانست رای مسئولان ارشاد فارس را تغییر دهد و در عوض آن‌ها بهانه دیگری را تراشیدند و مانع اجرای کار شدند.»


بازیگر فیلم‌هایی چون «زیر پوست شهر»، «روز سوم» و «دایره زنگی» می‌گوید: «بد‌تر از این بی‌قانونی، آن اعلامیه‌ای بود که روز پنجشنبه روی در شیشه‌ای تالار حافظ شیراز چسبانده بودند. آنان اعلام کرده بودند به دلیل نیامدن بازیگران نمایش، اجرا کنسل شده است که دروغ بود. شاید با این کار می‌خواستند رابطه ما و مردم را خراب کنند.»


کوثری با اشاره به اینکه مردم سه هزار بلیت این نمایش را خریداری کرده‌اند، می‌افزاید: «چرا یک عده فکر می‌کنند با این کار‌ها می‌توانند هنرمندان را از چشم مردم بیاندازند. آنان واقعاً هنوز نفهمیده‌اند در شرایط امروز نمی‌توان چیزی را از دید جامعه پنهان داشت و مردم را گول زد؟»


این هنرمند که هنوز در شیراز به سر می‌برد، به استقبال گرم مردم در بازار، حافظیه و کوچه و خیابان این شهر اشاره می‌کند و می‌گوید: «مردم شیراز تئا‌تر را خیلی خوب می‌شناسند که موفقیت چند نمایش اجرا شده در این شهر تاییدکننده آن است. دلیل اصلی ما هم از سفر به این خطه هنر دوست، پاسخ گویی به این نیاز و علاقه بود که گویا به مذاق عده‌ای خوش نمی‌آید.»


او ادامه می‌دهد: «پنچشنبه و جمعه در برخورد با مردمی که از ما دلیل لغو نمایش را می‌پرسیدند، تمام سعیمان را کردیم تا این موضوع حاشیه پیدا نکند. برای همین می‌گفتیم که مشکلی پیش آمده و امیدواریم حل شود. در حال حاضر هم باید قضاوت را به مردم سپرد که بهترین داور هستند.»
 

باران کوثری همچنین در باره بحث‌ها و حاشیه‌های پیش آمده چند روز گذشته در عرصه سینما هم توضیح می‌دهد: «من در هر ماجرایی سعی می‌کنم خودم را از حاشیه‌ها دور کنم. به نظرم آن قدر خطوط فکری و هویت آدم‌ها مشخص است که نیاز به هیچ توضیحی نمی‌ماند. مهم اعتماد مردم است که من همیشه مدیون آنان بوده و سپاسگزارشان هستم.»


اعضای گروه نمایش «خشکسالی و دروغ» از جمله کارگردان و نویسنده آن (محمد یعقوبی) و بازیگرانش(باران کوثری، پیمان معادی، آیدا کیخایی و علی سرابی) هنوز در شیراز به سر می برند و همچنان امیدوار هستند اجاره به صحنه رفتن را پیدا کنند.

58245

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243018

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =