«طلاق، تهدیدها، فرصت‌ها» با زیرتیتر «طلاق به سبک ایرانی» نوشته نازخند صبحی منتشر شد.

ایبنا نوشت: این کتاب براساس مشاهده‌های نویسنده در مجتمع‌های قضایی، تماس با خانواده‌های در حال جدایی و نیز تماس با وکلای آنان به نگارش درآمده است. «طلاق، تهدیدها، فرصت‌ها» در هفت فصل، آثار و عواقب طلاق را در یک جامعه به ویژه جوامع اسلامی نقد و بررسی می‌کند. ناشر در بخشی از مقدمه کتاب می‌نویسد: «کتابی که اکنون در دست دارید پژوهشی است میدانی که در آن همه مسایل و موضوعات مربوط به طلاق یک جا گردآمده است تا برای پیر و جوان ایران زمین، مسوولان امر، تصمیم‌گیران اجتماعی، مجریان برنامه‌های جمعیتی و... به کار آید.»

در فصل نخست نویسنده، طلاق و پیامدهای آن را در حوزه قرآنی و دینی بررسی می‌کند و به موضوع‌هایی نظیر حقوق و تکالیف زوجین، مهریه و اقسام طلاق در اسلام می‌پردازد.

در فصل دوم عوامل طلاق از جمله عسر و حرج، همسرآزاری، تهدیدهای زن‌آزاری، خشونت و رواج شایعه در زندگی زناشویی نقد می‌شود و در بخش‌هایی از آن به موضوع‌هایی نظیر فریب در ازدواج، ازدواج کورکورانه، سنت‌های غلط، ازدواج‌های اجباری و فریب از طرف خانواده اشاره می‌شود.

فصل سوم این کتاب با عنوان آسیب‌های طلاق به عمده‌ترین آثار شوم طلاق در خانواده می‌پردازد و کودکان را به عنوان یکی از پرمخاطره‌ترین و آسیب‌پذیرترین فرد در حوزه طلاق مطرح می‌کند.

«فرایند طلاق» عنوان فصل چهارم این کتاب است که به موضوع‌هایی همانند طلاق خاموش و نیزعوامل موثر در بروز طلاق در سه بخش زیستی، روانی و اجتماعی و همچنین عوامل اجتماعی می‌پردازد.

در فصل پنجم «فرصت‌ها و تهدیدها» در حوزه طلاق مطرح می‌شود که نویسنده کتاب، ازداوج مجدد والدین و نیز موضوع‌هایی همانند ناپدری، نامادری، عضویت در خانواده جدید و تعارض‌های بیمارگونه را به رشته تحریر در می‌آورد.

در فصل ششم و هفتم نویسنده حوزه طلاق را در جهان بررسی می‌کند و در آخر نیز رهنمودها و راهکارهای مناسب برای جلوگیری از این معضل بزرگ اجتماعی را مطرح می‌کند.

چاپ نخست کتاب «طلاق، تهدیدها، فرصت‌ها» نوشته نازخند صبحی در 135 صفحه با شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای سه هزار و400 تومان از سوی انتشارات ترفند منتشر شده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر (در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =