رسا نوشت:

رهبر مسیحیان عراق، ساخت فیلم موهن علیه حضرت محمد (ص) را محکوم و توهین به پیامبر اسلام(ص) را توهین به حضرت مسیح (س) و اعتقادات مسیحیت عنوان کرد.
کاردینال امانوئل دلی سوم، رهبر مسیحیان کلدانی عراق در پیامی فیلم موهن علیه پیامبر اکرم (ص) را به شدت محکوم کرد و هدف از تولید این فیلم را گسترش فتنه های مذهبی در جهان خصوصا کشورهای عربی دانست.
در این پیام آمده است: به نمایندگی از همه مسیحیان عراق، فیلم توهین کننده به حضرت محمد (ص) را به شدت محکوم ساخته و اعتقاد داریم که تهیه کنندگان این فیلم می خواهند از وضعیت کنونی جهان اسلام سوء استفاده کرده و فتنه های مذهبی را منتشر سازند.
وی افزود: از همه مومنان می خواهم نسبت به نقشه های شرورانه دشمنان که وحدت ملی را مورد هدف قرار داده و درصدد شعله ور ساختن آتش فتنه و جنگ مذهبی در منطقه هستند به شدت برحذر باشند و اجازه ندهند منطقه به آتش کشیده شود.
کاردینال امانول دلی سوم تصریح کرد: از همه مومنان و پیروان ادیان مختلف در جهان می خواهیم این فیلم و عوامل ساخت آن را محکوم ساخته و مخالفت خود را با ساخت فیلم های مشابه اعلام کنند، زیرا توهین به مقدسات یک دین را توهین به مسیحیت و حضرت مسیح (س) می دانیم. مسیحیت از ما می خواهد که دیگران را دوست داشته باشیم و احساسات آنان را جریحه دار نکنیم، محبت، توصیه الهی به همه بشریت به شمار می آید و نباید دراین مورد به دین و مذهب و قومیت مردم توجه کرد.
رهبر مسیحیان عراق بر لزوم عذرخواهی رسمی تهیه کنندگان این فیلم موهن تاکید کرد و اظهار داشت: تهیه کنندگان باید این فیلم را به سرعت جمع آوری کرده و عذرخواهی رسمی را از همه مسلمانان جهان به دلیل توهین به دین اسلام انجام دهند. از مسؤولان همه کشورهای جهان نیز می خواهیم از پخش این فیلم که عامل نزاع های دینی است و به گروه بزرگی از پیروان یک دین مهم جهان و برادران مسلمانمان توهین می کند، خودداری ورزند.
/30362

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نادیا IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
    10 2
    در نظر مسلمانان حضرت محمد (ص) بیش از پیش عزیز و قابل ستایش است و تمامی کارهای منافقین در جهت توهین به مقدسات مسلمانان به خودشون بر میگرده و این رو نشون میده که به دلیل ضعف اعتماد به نفسی که دارن میخوان با اینجور کارها خودنمایی کنن که موفق نمیشن