فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از ساخت فیلمی که اخیرا در اینترنت پخش و در آن به پیامبر اسلام (ص) توهین شده است ابراز تاسف کرد .

 سردار محمدعلی جعفری در نشست خبری خود با رسانه‌های داخلی و خارجی اظهار کرد: همه می‌دانند که سپاه واحدی به نام نهضت‌های اسلامی داشته و دارد که با هدف کمک به مستضعفین و صدور انقلاب اسلامی تشکیل شده است و در این راستا حرکت می‌کند. از زمانی که نیروی قدس تشکیل شده است این نیرو با هدف حمایت از ملت‌های مظلوم و به ویژه مسلمان بوده است. تعدادی از نیروهای قدس نیز در سوریه حضور دارند اما این به منزله حضور نظامی ما در این کشور نیست.
وی در ادامه افزود: اگر مقایسه کنیم میان حضور کشورهای عربی و غیرعربی خواهیم دید که ایران چنین حضوری در سوریه ندارد. ما کمک‌های فکری و مشاوره‌ای به سوریه به عنوان حلقه مقاومت که مقام معظم رهبری نیز به آن اشاره داشتند داریم. ایران نسبت به این مساله و کمک به آن افتخار می‌کند. سپاه هر گونه مساعدت فکری و حتی حمایت اقتصادی انجام می‌دهد، اما حضور نظامی ندارد. این در حالی است که برخی از کشورها از حمایت ترور در این کشور ابایی ندارند. البته ما این مساله را به شدت محکوم می‌کنیم و آن را قبول نداریم.
فرمانده سپاه در پاسخ به این سوال که با توجه به وجود موافقت‌نامه امنیتی میان ایران و سوریه آیا در صورت حمله نظامی به سوریه، ایران از این کشور حمایت نظامی خواهد کرد؟، گفت: این مساله بستگی به شرایط دارد. اینکه الان به طور قطع بگویم که چنانچه به سوریه حمله نظامی شود، ایران نیز حمایت نظامی می‌کند، مشخص نیست و کاملا به شرایط بستگی دارد.
اهم سخنان فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه به نقل از ایسنا و فارس می‌آید:
  • در دوران دفاع مقدس جهانیان تجربه کردند که جنگ علیه ایران اسلامی و انقلاب به ضد آن تبدیل می‌شود؛ چنانچه دوران دفاع مقدس بهترین فرصت برای رساندن پیام انقلاب و ارزش‌های آن یعنی ایستادگی در برابر ظلم و تجاوز، به دنیا رسانده شد و این تهدیدها و خشونت‌ها نیز همان ماهیت را دارد و انقلاب نیز ادامه خواهد داشت.
  • 26 شهریور سالروز صدور فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل سه نیروی زمینی، هوایی و دریایی سپاه علاوه بر نیروهای سه‌گانه ارتش است. این فرمان برای دفاع از جمهوری اسلامی و مقابله با تهدیدهای دشمنان صادر شد. امروز سپاه برای ابعاد مختلف دفاع سخت، در اوج قدرت قرار دارد و در طول 27 سال آمادگی‌های بسیار خوبی ایجاد شده است و با مجهزترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و امکانات به انجام وظایف خود می‌پردازد؛ البته با توجه به مباحث نرم‌افزاری که تجربه کرده‌ایم و همین‌طور از جریانات اطراف منطقه شاهدیم که امروز سپاه در اوج آمادگی برای مقابله با تهدیدات قرار دارد.
  • در دوران پس از جنگ و در دوره رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نیروهای قدس سپاه برای فعالیت‌های برون‌مرزی و بسیج نیز به نیروهای سه‌گانه اضافه شد و از آنجا که تهدیدها علیه انقلاب اسلامی همواره جدی بوده و هست، سپاه باید آمادگی‌های خود را توسعه می‌داد که در این سال‌ها بسترهای آن را فراهم کرده است و همچنان بر آمادگی‌های خود می‌افزاید.
  • ماهیت تهدیدها امروز در ابعاد اطلاعاتی و جنگ‌های نرم و نیمه‌سخت است و ساختار مقابله با این تهدیدها نیز در سپاه فراهم شده و سپاه آمادگی همه‌جانبه برای دفاع از انقلاب اسلامی را دارد و ظرفیت‌های لازم را برای این منظور ایجاد کرده است.
  • امیدوارم تهدیدها علیه انقلاب اسلامی که بیشتر جنگ‌های نرم و نیمه‌سخت است و سپاه آمادگی مقابله با آنها را دارد، به وقوع نپیوندد و دشمنان هم از آمادگی سپاه اطلاع دارند و این مهم‌ترین عامل بازدارنده برای آنهاست.
  • {درباره تهدیدات اسرائیل علیه ایران} رژیم غاصب اسرائیل به آخر خط رسیده است. اقتدار نظام اسلامی و گسترش بیداری اسلامی در جهان و بویژه منطقه، رژیم صهیونیستی را هراسان کرده است و این رژیم هیچ چاره‌ای نمی‌بیند جز اینکه با تهدید و فشار نظامی بخواهد مسیر انقلاب اسلامی را منحرف کند.
  • رژیم صهیونیستی به شدت از آینده نگرانی دارد و تلاش می‌کند آمریکا را برای اقدام نظامی علیه ایران همراه کند. برآورد ما این است که در این کار موفق نمی‌شود و عاقبت این امر نیز کاملا مشخص است. آمریکا آسیب‌پذیری بالایی دارد و نیروگاه و پایگاه‌های آن در تیررس توان موشکی سپاه است.
  • اقدام نظامی علیه ایران نه تنها بدون نتیجه خواهد بود، بلکه خسارت‌ها و پیامدهای نگران‌کننده‌ای برای آنان به دنبال خواهد داشت.
  • {در پاسخ به این سوال که آیا خشم مسلمانان نسبت به اهانت به پیامبر آنان مجوز کشته شدن سفیران کشورهای مربوط را صادر می‌کند} قطعا چنین مجوزی صادر نمی‌شود و درست هم نیست. اما به هر حال احساسات مسلمانان جریحه‌دار شده و تنها کاری که می‌توانستند انجام دهند این بود که اعتراضات خود را به سفارتخانه‌ها ببرند. در این اعتراض‌ها خشونت‌هایی نیز اتفاق افتاده است. اما مساله اینجاست که در هیچ کجا، کسی سراغ ندارد که یک مسلمان به دین مسیح یا حضرت مسیح و یا دین یهود توهین کرده باشد. توهین‌هایی که علیه مسلمانان انجام می‌شود به عنوان آزادی بیان قلمداد می‌کنند اما ما مطمئنیم که این کارها با برنامه‌ریزی‌ قبلی انجام می‌شود. اما مطمئن باشند که نتایج عکس به دنبال خواهد داشت و هرچه بیشتر موجب اثبات حقانیت انقلاب اسلامی خواهد شد.
  • {آیا امکان تهاجم نظامی پیش‌دستانه از سوی ایران به اسرائیل وجود دارد یا نه؟} پاسخ سوال شما منفی است. ایران با توجه به ظرفیت‌ها و توانایی‌هایی که نسبت به استمرار هر نوع جنگی دارد و عقبه‌ای که در جهان و به ویژه از سوی مسلمانان برخوردار است نیازی به اقدام پیش دستانه برای جلوگیری از حمله نظامی ندارد و اصلا آن را مجاز نمی‌دانیم.
  • توان نظامی که نیروهای سه گانه سپاه دارند در کنار نیروهای برداران ارتش توان بسیار بالا و خوبی را فراهم کرده است توانایی‌های ما در نیروهای سه گانه در ارتش و سپاه مکمل یکدیگر است و برخی از ماموریت‌‌ها نیز در عرصه‌های دریایی و هوایی میان ما نیروهای ارتش تقسیم شده است. البته در نیروی زمینی با توجه به استعدادهایی که به لحاظ کمی دارا هستیم ایران دارد نیروی زمینی ارتش و سپاه موازی هم هستند.
  • ما در عرصه‌های موشکی از توانمندی‌های بسیار بالایی برخورداریم و هر نوع توانمندی که در بحث موشکی مدنظر داشتیم در بعد مجاز یعنی زیر دو هزار کیلومتر دست یافته‌ایم.
  • در بخش راکت‌ها نیز پیشرفت‌های قابل توجهی داشته‌ایم و دقت آنها علی‌رغم اینکه در زمان تعریف قابل باور نبود، اما اکنون به نتیجه رسیده و زیر 50 متر است. در سیستم پدافندی و راداری نیز سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی سپاه پیشرفت‌های خوبی داشته است و اخیرا سامانه پدافندی رعد که از سامانه‌های مشابه خود بالاتر است، در دستور کار قرار گرفته است.
  • در زمینه پهبادها نیز پیشرفت‌های خوبی حاصل شده است. پروژه هواپیمای بدون سرنشین شاهد 122 با قابلیت مداوم‌ پروازی 24 ساعته و قابلیت شناسایی و ماموریت رزمی به نتیجه رسیده است و در خط تولید است و همچنین می‌تواند در صورت نیاز عملیات انجام داده و موشک‌ خاصی که بر روی آن نصب می‌شود را شلیک کند.
  • سپاه بنا به درخواست رئیس جمهور در تلاش است تا عوامل پشت پرده یا جریاناتی که در این سیستم اخلال ایجاد کرده‌اند مشخص و ریشه این موضوع را پیدا کند. حتماً دست‌هایی در کار است و امیدواریم در آینده نزدیک، اطلاعاتی در این باره در اختیار رئیس جمهور محترم و شورای عالی امنیت ملی قرار دهیم تا برخورد لازم با متخلفین صورت بگیرد. ادعای دخالت و دست داشتن برخی ارگان‌ها در نوسانات بازار سکه و ارز درست نیست.
29219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 243629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سلمان IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۶
    15 30
    انشالله در تمامی مراحل کاری موق باشید سردار...خدا قوت به برادران پاسدار خودم