لکسوس همزمان با آغاز نمایشگاه خودروی پاریس، نمونه مفهومی هیبریدی LF-CC را رونمایی خواهد کرد. این خودرو با زبان طراحی L-finesse، تأکید بر تعامل انسان و ماشین در فضای داخلی و آلایندگی اندک پیش‌درآمد طراحی‌های آتی این شرکت است.

محبوبه عمیدی: نمونه مفهومی تازه لکسوس که LF-CC نام دارد و با بخشی از خصوصیات خود می‌تواند نمونه مفهومی اسپرت LF-LC ساخت این شرکت را که سال گذشته در نمایشگاه دیترویت به نمایش درآمد برای تماشاچیان تداعی کند، به زودی در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد. این کوپه هیبریدی که کمتر از 10 روز دیگر برای اولین‌بار به نمایش درمی‌آید از موتور 2.5 لیتری بنزین‌سوز همراه با پیشرانه الکتریکی، ژنراتور و توزیع کننده نیرو بهره می‌برد که به زودی در لکسوس‌های آینده نیز به کار گرفته خواهد شد.

به گزارش گیزمگ، این خودرو هم مانند نمونه هیبریدی LF-LC دیفرانسیل عقب است و موتور در بخش جلوی آن جاسازی شده است. در طراحی این خودرو که اندکی کوچک‌تر از نمونه مفهومی پیشین لکسوس است از زبان طراحی L-finesse استفاده شده که زبان طراحی تولیدات آینده لکسوس نیز خواهد بود.

برای این خودرو هم جلو پنجره مشبک طراحی و از چراغ‌های ال.ای.دی با طرحی متفاوت استفاده شده است. این چراغ‌ها که به صورت سه‌تایی قرار گرفته‌اند، بر خلاف نمونه‌هایی که تاکنون شاهد آنها بوده‌ایم، درون یک پوشش یک‌دست قرار داده شده‌اند. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، چراغ‌های روز هم با سپر بالایی خودرو یکپارچه شده‌اند.

برای بهبود جریان هوا در قسمت زیر خودرو از بالچه‌ای استفاده شده که هوا را به سمت چرخ‌های عقب و قوس بالایی آنها هدایت می‌کند. این کار با افزایش نیروی رو به پایین باعث می‌شود اصطکاک بیشتر شده و پایداری خودرو در سرعت‌های بالا مطلوب باقی بماند. این بالچه همراه با اسپویلری که در بخش عقب خودرو طراحی شده بهترین شرایط آیرودینامیک را برای آن فراهم خواهد کرد.

فلسفه طراحی داخلی HMI یا تعامل میان انسان و ماشین در این خودرو نیز باعث شده تغییراتی در فضای داخلی ایجاد شود. به عنوان مثال بخش هدایت و کنترل خودرو به دو قسمت مجزا تقسیم شده است. نیمه بالای این فضا که منطقه نمایش نام گرفته به  چندین نمایشگر اختصاص یافته و در نیمه پایینی که منطقه عملیاتی نامیده شده ‌دنده، بخش‌های لمسی و سیستم کنترل از راه دور قرار داده شده است.

تأمین نیروی مورد نیاز این خودرو را یک موتور بنزین‌سوز 2.5 لیتری و 4 سیلندر DOHC همراه با یک موتور الکتریکی با آهنربای دائمی که با آب خنک می‌شود، به عهده خواهند داشت. این سیستم هیبریدی با یک ژنراتور، باتری با بهره‌وری بالا و یک دستگاه تقسیم نیرو یکپارچه شده است. دستگاه تقسیم نیرو با استفاده از چرخ‌دنده‌های کاهنده خود نیرو دریافت شده از موتور بنزین‌سوز، پیشرانه الکتریکی و ژنراتور را با یکدیگر ترکیب کرده و بنا به نیاز بخش‌های گوناگون آنرا توزیع خواهد کرد.

کارشناسان لکسوس می‌گویند این شرکت سیستم محرکه هیبریدی جدید را در آینده نزدیک در خودروهای تولیدی خود به کار خواهد گرفت. آنها مشخصات فنی بیشتری را اعلام نکرده‌اند؛ اما می‌گویند این سیستم می‌تواند به ازای تولید هر گرم گاز دی‌اکسیدکربن بیش از 2 اسب‌بخار نیرو تولید کند.

این لکسوس جدید پنج‌شنبه آینده و با آغاز به کار نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی خواهد شد و می‌توانیم منتظر اعلام جزئیات بیشتری از این نمونه مفهومی هیبریدی باشیم.

 53273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 22
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متولد ماه مهر IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    76 0
    یه کپی از روی "تیبا" هست!!!!
  • بدون نام EU ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    64 0
    وزارت راه يك دستگاه بخره كه با مبل نيم ملياردي كه بتازگي خريده ست بشه
    • بدون نام IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
      14 1
      یادمه وزیر راه دولت خاتمی رو به خاطر صندلی چند صدهزار تومنی استیضاح کردن!
  • بدون نام IR ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    61 0
    لطفا به فكر خودرو هاي داخلي باشين كه انقدر بي حساب و كتاب و داره قيمتش ميره بالا .......
    • بدون نام IR ۰۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
      12 0
      ای کاهش کیفیتشون هم به اندازه قیمتشون میرفت بالا
  • بدون نام IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    36 3
    من نمیدونم معرفی این ماشین ها به چه درد میخوره. والا با این اوضاع اشتغال و بیکاری و بدبختی؛ ما که تو امرار معاشمون موندیم و با این تورم دیگه گاری سواری هم نمیتونیم بکنیم چه برسه به ماشین لوکس سواری!
  • بدون نام IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    39 0
    تو رو قرآن نگاه خارج کجا ان تو خودروسازی بعد اینجا موتور گیربکس ریو میذارن رویه بدنه جدید اسمشو مذارن خودروی ملی همین طور موتور گیربکس 206 رو رانا
  • amin IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    15 2
    زبونتن رو گاز بگیرین به خودروی ملی‌ که افتخار ملی بی‌ ادبی‌ و بی‌ احترامی نکنید بگذارید دوستان افتخار آفرینی بکنند
  • سام* EU ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    13 0
    به نظرت این خودرو چه ربطی به حال و روز این روزهای مردم ایران داره.کی میتونه از مردم عادی به این لکسوس فکر کنه.
  • sasan IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۹
    23 0
    بدین ایران خودرو 2گانه سوزش کنه.!! چراغاشم بلده عوض کنه هااا...!
    • علیرضا IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
      8 0
      این قسمتو خوب اومدی خوشم اومد ایران خودرو سایپا فقط یا دارن چراغ ماشینو یکم تغییرش بدن و ی ارم پلاستیکی عقب خودرو و در بغل خودرو بزنن و اسمشو بزارن مدل جدید !!!! جلو پنجرش هم همین طور !!!
  • حسین US ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    23 2
    الان یه جوون توی ایران ، اگه تا سال 1450 هر روز کار کنه ( اگه کار پیدا شه )، هیچی نخوره و هیچی نپوشه و هر چی پول داره رو جمع کنه و تــورمــم تکون نخوره ، بازم نمیتونه ازینا بخره !!! اونوقت آقایان هوس جمعیت 150 میلیونی میکنن !!! ...
    • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      8 0
      این حقیقت محظ است ولی یک عده دوست دارند ان را انکار کنند !! البته وقتی این همه بیابان برای چادر زدن و گوسفند برای چراندن و زندگی به سبک ماقبل دوران غار نشینی و کشف اهن و اتش و...هست !! پس چرا نباید جمعیت ما زیاد شود !! اخرش هم اگر باز جا کم امد دریای خزر را هم مثل دریاچه ارومیه خشک میکنند و در ان مشغول زندگی به سبک انسان های ...می شوند !!!
    • بدون نام IR ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      11 0
      عزیزم از نظر بعضی آقایان زندگی که در آن فقط از گرسنگی نمنیری یعنی زندگی ایده ال !!! دیگه ارزو و خواسته ها دل مردم که ارزشی ندارن بخداااا خسته ام از زندگی که ارزوی خیلی چیزها بخاطر بی لیاقتی خیلی ها
  • مقداد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    4 31
    دوستان لطفا اینقدر ظاهربین و دنیاپرست نباشید خودروی لوکس و طراحی هیبریدی و... برای جامعه سعادت نمی آورد در غرب پیشرفت بدون معنویت هست آنها فقط انسان را محور عالم قرار داده اند. بهتر است سعی کنیم خوی کاخ نشینی از این مملکت رخت برببندد. ما اکنون در شعب ابیطالب هستیم و روزهایی که بر ما میگذرد ثواب دوران صدر اسلام را میبریم. ما به خدا و ائمه توکل کرده و بر جبهه کفر که میخاهند ما را با تولیدات شیطانی فریب دهند مبارزه کرده و تا آخرین قطره خونمان از انقلاب و آرمانهای شهدای عزیز بویژه از نوع هسته ای دفاع خواهیم کرد. نصر من الله و فتح قریب، مرگ بر این مغرب انسان فریب...
    • بدون نام IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      21 1
      دوست عزیز مگر جنابعالی به غرب سفر کرده ای که از نزدیک ببینی آنچه گفتی؟؟؟ مگر آنها انسان نیستند؟ مگر من وتو فقط انسان هستیم و آدم؟>؟؟ یک سئوال دیگر تولید پراید و پژو و فروشش به چند برابر ارزشش عملی شیطانی محسوب نمی شود؟؟؟ امیدوارم روزی برسد که خیلی از دوستانی مثل شما که گمان می کنند کشورهای دیگر یعنی شرک و کفر بروند واز نزدیک ببیند !!! امیدوارم بروی ببینی که اگر مسئولی به دروغ حرفی را زد روزنامه ها نجا چه بلایی سرش می آورند!! بروی ببینی آنجا هیچ کسی در برابر قانون مصونیت ندارد و از الفاظ دوران ناصرالدین شاه هم خبری نیست برادر من کمی مهربانتر به دنیا نگاه کن که خداوند در کنار همه ماهاست
    • بدون نام IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
      20 1
      عمو از اون حرفا زديا.. همين كامپيوتر و لامپ بالاي سرتو به قول خودت اين مغربي ها اختراع كردند.. رو وطنت متعصب باش ولي افراطي برخورد نكن با هر چيزي كه دستت بهش نميرسه.
    • بدون نام IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۱
      9 1
      در شرق مسلمان دیدم ولی مسلمانی ندیدم در غرب، اسلام دیدم ولی مسلمان ندیدم
  • بدون نام IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۰
    12 0
    بح بح ماشين نيستكه جيگره داره با اعصابت بازي ميكنه لاكردار!!!!!!!!
  • حاج کاظم IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
    1 16
    با برادر مقداد موافقم... .پس دوستان من،اگر امروز ما ساده زیستی را پیشه کنیم،فردا در بهشت با انبیاء محشور خواهیم بود...هرچند که در این دنیای ماشینی دیگر امکان ساده زیستی کم است... و ظهور نزدیک است...
  • بدون نام IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    6 1
    کی گفته اینا مادی گرایه تا حالا هیچ امامی با راحت زندگی کردن مخالف نبوده میگن تو زمان پیامبر،پیامبر نصف درامدش رو صرف خرید عطر میکرده( اگه این همه گمرگ نگیرن میتونیم بجای مگان 60 ملیونی یکی از اینا بخریم)
  • نیما A1 ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۷
    0 0
    فکر میکنم نسل جدید پیکان باشه.......