قائم مقام وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: 200 میلیون دلار صادرات شیرینی و شکلات انجام شده و ما منتظر رشد 15 درصدی صادرات شیرینی و شکلات در سال 91 نسبت به سال 90 هستیم.

قائم مقام وزير صنعت ، معدن و تجارت گفت: صادرات محصولات غذايي دردولتهاي نهم و دهم به رقم 1.5 ميليارد دلار رسيد.

 محمد صادق مفتح در حاشيه افتتاح يازدهمين نمايشگاه بين المللي شيريني و شكلات افزود : يكي از مزيتهاي نسبي جديد كشور صنايع غذايي و يكي از زير مجموعه هايش شيريني و شكلات است.
به گزارش خبرآنلاین به گفته مفتح كشور در صادرات محصولات غذايي يك رشد 60 درصدي را از نظر ارزش كالا ورشد 72 درصدي را ازلحاظ تناژ كالا از سال 83 تاكنون تجربه كرد.
وي تصريح كرد: كيفيت كار در سطحي است كه در بازار هاي جهاني جا باز كرده است ودر اين صنعت عليرغم اينكه ماده اوليه آن وارداتي است، به حدي از لحاظ بهره وري و كيفيت كار رسيده ايم كه در 5 ماهه اول سال جاري 6 درصد رشد به نسبت سال گذشته رشد صادرات را شاهد بوديم.
مفتح با بيان اينكه عمده ترين صادرات غير نفتي كشورما به محصولات غذايي اختصاص مي بايد اضافه كرد: درهمين مدت 200 ميليون دلار صادرات شيريني و شكلات انجام شده و ما منتظر رشد 15 درصدي صادرات شيريني و شكلات در سال 91 نسبت به سال 90 هستيم.
وي با اعلام آمادگي براي كمك به تشكلها براي واردات مواد اوليه گفت: سياست تشكل محوري و قطع كردن دلالها و واسطه ها ، سياست وزارت صنعت ، معدن و تجارت در 8 سال گذشته بوده است.
قائم مقام وزير صنعت ، معدن و تجارت ادامه داد: هم اكنون 90 درصد واردات شير خشك توسط تشكلها صورت مي گيرد اما مشكلات مربوط به تخصيص ارز از مسائلي است كه وزارت صنعت ، معدن و تجارت پيگيري مي كند .
وي همچنين درحاشيه چهارمين نمايشگاه بين المللي نوشيدنيها و صنايع وابسته گفت : اساس توسعه صادرات و تجارت برگزاري نمايشگاه است .
مفتح با تاكيد بر توليد صادرات محور و سرمايه گذاري در اين صنعت تصريح كرد: بعد از ادغام دو وزراتخانه استراثژي از توليد جايگزين واردات به توليد صادرات محور تغيير يافت و با اين چرخش اهميت نمايشگاه بيشتر مي شود.
يازدهمين نمايشگاه بين المللي شيرين و شكلات با شركت 12 كشور خارجي ، حدود 230 شركت كننده داخلي و 38 شركت كننده خارجي از امروز آماده بازديد علاقمندان است.
همچنين چهارمين نمايشگاه بين المللي نوشيدنيها و صنايع وابسته با مشاركت 81 شركت داخلي و 2 شركت خارجي از امروز تا 7 مهر ماه در محل دائمي نمايشگاههاي بين المللي تهران داير است.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =