وزارت اطلاعات صبح امروز اخبار جدیدی از اقدامات خرابکارانه سرویس های اطلاعاتی غربی علیه فعالیت های هسته ای و صنایع کشورمان منتشر کرد.

به گزارش خبرآنلاین، این اسناد که در نمایشگاه کشفیات وزارت اطلاعات از خرابکاری در حوزه‌های هسته ای و انرژی ارائه شده بود پرده از چند پروژه خرابکارانه در حوزه صنایع کشور برداشت. در یکی از اسنادی که در این نمایشگاه ارائه شده بود اطلاعات و کشفیات مرتبط با خنثی سازی بمب گذاری در خرداد 90 در معرض دید قرار گرفت.

 بر اساس این اطلاعات قرار بود در فاصله یک کیلومتری سایت غنی سازی نطنز و در مجاورت اتوبان قم -کاشان، نقطه ای که محل تلاقی خطوط انتقال برق فشارقوی، فیبر نوری و لوله های انتقال گاز جنوب و شمال بود این بمب گذاری انجام شود.

در این نمایشگاه نمونه‌هایی از قطعات تولید شده توسط شرکت‌هایی درکشورهای آلمان، آمریکا، رومانی، اکراین، چین، کره جنوبی و استرالیا به نمایش در آمده که نشان می‌دهد، در این قطعات به نوعی دستکاری شده است تا در زمان مشخص از کار بیافتند یا منفجر شود.

در برخی از این قطعات پردازنده‌یی هوشمند نهاده شده بود تا به وسیله‌ی ماهواره یا ارسال سیگنال از کار بیفتند.
یک مقام امنیتی با اشاره به اینکه وقتی برخی کشورهای غربی اعلام می کنند 3هزار سانترفیوژ از رده خارج شده به معنای این بود که کاری انجام داده اند تصریح کرد: این حرف درست بود چرا که اگر دو یا سه پمپ فعال می شد در حوزه هسته ای چیزی نداشتیم.
وی افزود: قرار بود در یکی از فازهای پارس جنوبی با استفاده از تغییراتی که در مواد لوله های انتقال گاز شیرین و ترش ایجاد کرده بودند اقدامات خرابکارانه ای انجام شود که این موضوع شناسایی و خنثی شد. وی افزود: همچنین در یکی از مراکز غنی سازی نیز در پمپ های خلاء و فشارسنج ها اختلالاتی با استفاده از قطعات فنی دستکاری شده در دستور کار بوده که اگر اقدام به موقعی صورت نمی گرفت وضعیت فعلی اینگونه نبود.
این مقام امنیتی افزود: در حوزه مخابرات نیز یک شرکت فرانسوی تصمیم داشت تجهیزاتی را که به منظور بهره برداری هدفمند آماده سازی شده بود به بیش از 30 نهاد بفروشد.

وی ضمن برشمردن اقدامات خرابکارانه ای که سه سال اخیر توسط سرویس های جاسوسی علیه فعالیت های علمی و صنعتی کشورمان سازماندهی شده بود اظهار داشت: از نیمه دوم سال 88 اقدامات خرابکارانه در صنعت هسته ای و انرژی کشورمان تشدید شد و در ماههای اخیر به حوزه های انرژی، نفت، گاز، مخابرات، هسته ای و دفاعی نیز کشده شد.
وی افزود: این خرابکاری ها در منابع حیاتی مانند آب، برق، گاز، نفت و تحت پوشش فعالیت های فنی از جمله اقدامات تازه ای است که در دستور کار قرار گرفته است.
وی با تاکید بر اینکه این اولین باری است که وزارت اطلاعات اقدام به انتشار چنین اخباری می کند و این نشان دهنده اشراف اطلاعاتی و امنیتی است که وجود دارد ضمن برشمردن اهداف مورد نظر سرویس های جاسوسی گفت: صنایع هسته ای، زیرساخت های انرژی، نفت و گاز، راه با اولیوت هواپیمایی و کشتیرانی، فیبرهای نوری، سیستم بانکی کشور، وزارت دفاع و بخش هایی از وزارت علوم، تحقیقات و فن آور یکه با صنایع دفاعی مرتبط هستند از جمله اهداف سرویس های جاسوسی برای خرابکاری های صنعتی هستند. سرویس های اطلاعاتی با خرابکاری صنعتی به دنبال آن هستند که با ایجاد اختلال در حوزه هایی مانند برق و گاز نارضایتی عمومی ایجاد کنند.
وی کاهش توان اقتصادی، کاهش رشد علمی و افزایش فشار روانی بر جامعه و تاثیر منفی بر نهضت علمی کشور را از جمله دیگر اهداف موردنظر دشمنان دانست و تصریح کرد: به لطف الهی تا کنون اتفاقی نیافتاده و اگر رخ می داد مشکلاتی را ایجاد می کرد.
وی افزود: سرعت فعالیت های علمی کشور برای دشمنان انقلاب قابل قبول نیست و در این زمینه تا جایی که توانسته اند تلاش هایی را برای ایجاد تاخیر در به ثمر رسیدن فعالیت های کشورمان انجام داده اند.
این مدیر وزارت اطلاعات، معتبر سازی اقداماتی که دشمن برای مواجهه با جمهوری اسلامی در دستور کار قرار داده اند را از جمله اهدافی دانست که از طریق خرابکاری های صنعتی دنبال می شود.
توطئه با برندها

وی درباره کشورهایی که اقدام به عرضه کالاهایی با اهداف خرابکارانه می کنند گفت: آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلستان، فرانسه و آلمان از جمله کشورهایی هستند که اقدامات شرکت های فنی آنها در زمینه خرابکاری صنعتی شناسایی شده است.
وی تصریح کرد: تا کنون برای پیشبرد اهدافشان و جهت اعتمادسازی از برندهای معروف استفاده کرده اند.
برخی از تجهیزات در کارخانه سازنده ساخته شده است. برخی از قطعات و دستگاهها از طریق ماهواره، سیگنال فعال می شوند و یا با استفاده از نیروی انسانی تجهیز و آماده می شوند.

لابراتواری در جنوب آمریکا
او با بیان اینکه در جنوب امریکا لابراتواری برای طراحی قطعات مشابه و دستکاری های فنی و تخصصی آن مشغول کار شده است افزود: یکی از این شرکت ها شرکت edvards است که با جاسازی مواد منفجره در فشارسنج های وکیوم شده و انتقال آن به داخل کشور قصد ایجاد اختلال در صنعت هسته ای کشورمان را داشت.

پاسخ و پیگیری ایران
وی با بیان اینکه اقدامات حقوقی از طریق وزارت امورخارجه انجام شده است در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا برنامه ای برای پاسخگویی به این اقدامات دارید افزود: قادریم اقدامات خرابکارانه ای را انجام دهیم و می توانیم در فضای سایبری فعالیت کنیم. بگذارید نتایج را خودشان اعلام کنند.

خرابکاری های صنعتی چگونه شکل می گیرد
وی درباره فرایند ایجاد اختلال و خرابکاری گفت: پس از خریداری قطعات و استفاده از آن بهره بردار فکر می کند اختلالات فنی است در صورتی که اینگونه نیست و شرکت هایی که در زمینه تامین تجهیزات کار می کنند و یا شرکت های مجازی با ارتباط و تعامل با شرکت های واسط ارتباط برقرار کرده و این خرابکاری های انجام می شود.
وی با بیان اینکه در خرابکاری های صنعتی، نیروهای آگاه و ناآکاه عمل کرده اند و بیشتر از ناآگاهی این اشخاص استفاده شده است، درباره راهکارهایی که برای برون رفت از تدارکات خرابکارانه ای که دشمنان برای نفوذ و تاثیرگذاری در تاسیسات و مجموعه های صنعتی کشورمان در دستور کار قرارداده اند اظهارداشت: چک لیست های امنیتی و فنی آماده شده و شاخص هایی برای تشخیص کالاهای استاندارد و ایمن مشخص شده است.
وی ضمن تاکید بر اینکه نباید به سمت امنیتی شدن پیش برویم و ما در وزارت اطلاعت در این حوزه به دنبال دست گیری از بخش های مرتبط و همکاری با آنها هستیم تصریح کرد: صدها شرکت توجیه شده اند و چک لیست ها و توصیه های امنیتی را در اختیارشان قرارداده ایم. علاوه بر این تلفن و صندوق پستی را اعلام کرده ایم تا با جامعه هدف ارتباط داشته باشیم و به آنها مشاوره های امنیتی بدهیم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 246066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۴
    24 4
    اين همه وي؟؟؟ اسمش رو چرا ننوشتين؟
  • مقدم IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    5 1
    روي سخنم با وزارت اطلاعات است : اگر اين باور براي همه ما ايرانيان داخل و خارج كشور تبديل به يقين بشه كه " همه كشورهاي خارجي بدون استنثنا " فقط بدنبال منافع ملي خودشون هستن و در اين راه حاضرند همه ماايرانيان ، كشور ، فرهنگ ، دانشمندان ، صنعت و كشاورزي مان را تكه تكه كنند... اونوقت به يك نكنه مهم و اساسي خواهيم رسيد : "لزوم وحدت همه ايرانيان داخل و خارج " اگر در اين هدف به موفقيت برسيم يكي از 5 ابر قدرت جهان خواهيم شد . منتهي بايد ظرف كوتاهترين زمان ممكن اين هدف را براي همه هموطنان شاخص كنيم كه اين موضوع نياز به يك يك پيش نياز بسيار مهم دارد كه اميدوارم بدانيد چيست .
  • سید شاهری IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۰۵
    5 0
    درود بر این فرزندان ایرا ن زمین به الحق اینان لایق لقب سرباز امام زمان هستند خداوند همیشه و همه جا پشت و پناهتان