معمولا تصادف با موتورسیکلت‌ها به این دلیل اتفاق می‌افتد که در طول شب،‌ راننده‌های سایر وسایل نقلیه متوجه حضور موتورسیکلت نمی‌شوند و آن را اصلا نمی‌بینند. افزودن یک کیت ساده احتمالا این مشکل را برطرف می‌کند.

بهنوش خرم‌روز: موتورسوارها غیر از این که در مقایسه با راننده‌های خودرو، از پوشش محافظتی کم‌تری برخوردارند، به دلیل دیگری هم در معرض آسیب بیشتر بر اثر تصادفات رانندگی قرار دارند: به دلیل دیده نشدن. در واقع، چراغ‌های موتورسیکلت و رشته نوری که تولید می‌کند، ‌لزوما به راننده‌های وسائل نقلیه دیگر نشان نمی‌دهد که موتورسیکلتی در کار است و توضیح بسیاری از راننده‌ها بعد از تصادف با یک موتورسیکلت،‌ یک جمله ساده است: من اصلا او را ندیدم.
به گزارش دیسکاوری، مردم لوناسی‌رو به ایده تازه و فوق‌العاده‌ای برای کاهش تصادف با موتورسیکلت آورده‌اند. این راه‌حل،‌ چیزی نیست به جز اضافه کردن دو حلقه نورانی به چرخ‌های موتورسیکلت. بدین ترتیب، از پهلو هم می‌توان به خوبی موتورسیکلت را دید و در واقع،‌ این ابزار،‌ پایانی برای آن توضیح ساده بعد از تصادف‌ها خواهد بود.
این ابزار نه سیم دارد و ‌نه به جریان الکتریکی و یا باتری نیاز دارد. به علاوه بخشی نورانی و فعال است،‌ یعنی نیازی به وجود نور برای انعکاس آن ندارد و وقتی نوری هم در کار نباشد،‌ خودش نور تولید می‌کند و می‌درخشد.
این کیت شامل حلقه‌های نورانی سبزرنگ برای چرخ‌های موتورسیکلت، ای.اس.ال نامیده شده و در واقع از یک کنترل‌گر 0.4 آمپری تشکیل شده که به چهار لامپ ال.ای.دی یک واتی پرنور، ‌نیرو می‌رساند. این لامپ‌ها باریکه‌های نور خود را مستقیما روی یک نوار مخصوص حاشیه انعکاس‌دهنده نور امنیتی با عرض 4 میلیمتر می‌تابانند. ویژگی شب‌تاب بودن این نوار است که باعث می‌شود وقتی چرخ‌های موتورسیکلت در حال چرخش هستند، درخششی تولید شود که قابل تشخیص است.
این کیت طوری طراحی شده که کم‌ترین وزن ممکن را به موتورسیکلت اضافه کند. همچنین در طول روز، زیاد دیده نمی‌شود و خیلی تاثیری روی ظاهر موتورسیکلت ندارد، اما در طول شب بیشترین میزان دیده‌شدن را دارد.
امید این است که افزودن این کیت، هشیاری راننده‌ها نسبت به حضور موتورسیکلت‌ها را افزایش دهد و در نتیجه به آن‌ها زمان عکس‌العمل بیشتری بدهد تا میزان تصادفات موتورسیکلت‌ها کاهش یابد. به علاوه، بسیاری این طرح ظاهری را خیلی می‌پسندند!

 53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 247766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام US ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۱
    6 1
    بسیار جالب است. اتفاقا چند شب پیش بنده نزدیک بود به یک موتورسوار که با چراغ خاموش حرکت میکرد برخورد کنم.
  • ali IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۲
    6 1
    از كجا بخريم؟
    • آقاي زرنگ IR ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۵
      1 2
      عزيز من ميخواي تبليغ جنستو بكني چرا انقدر پيچ و تابش مي دي همون اسپم هايي كه هر روز ميفرستي واسه ملت بسه مرديم از بس هر چند روز از اينا برامون مياد اين محصول جزو وسايل تيونينگ ماشين هست و براي خودرروهاي سواري هم استفاده ميشه حالا يه دفعه شد راهكار؟ خبر آنلاين هم كه هي هر چي گيرش مياد ميزاره رو سايت پر شده از اين خبرهاي الكي اين جوري اعتباري براتون نميمونه از ما گفتن بهترين راهكار هم اينه كه اين موتورياي عزييييييييييييز يه سر سوزن فك_____________ر كنند
  • بدون نام IR ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۳
    6 3
    این سوسول بازیا چیه مگه حجله ی عروسه که چهار طرف لامپ کاریش کنیم..یه چراغ جلو داره یکی هم عقب. مگه ماشین بجز اینه..درضمن بجای گذاشتن لامپ ال ای دی از نوار های شب تاب هم میشه استفاده کرد ..