ایسنا نوشت:

رييس شوراي رقابت تاكيد كرد:فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌ها در چارچوب اصول اقتصادي و زير نظر كارشناسان اقتصادي بايد اجرا شود و توقف آن اشتباه بزرگي است.

جمشيد پژويان  درباره طرح مجلس براي عدم اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌‌ها در شرايط فعلي اقتصاد كشور اظهار كرد:تصور مي كنم اين اقدام مجلس اشتباه بزرگي است به ويژه در شرايط فعلي اقتصاد كشور كه با مشكلاتي مانندتحريم روبه‌رو هستيم و بايد بيشتر به اقتصاد داخلي و توليد ملي متكي باشيم.
وي با تاكيد بر اين‌كه در اين شرايط بايد فضاي رقابت و كارايي در اقتصادافزايش يابد، گفت:البته بايد تمهيداتي انديشيده شود كه نتيجه اجراي فاز دوم بهبود و افزايش كارايي بخش توليد باشد به گونه‌اي كه حركت بخش توليد به سمت صرفه‌جويي در مصرف انرژي و بهبود كيفيت باشد.
رييس شوراي رقابت با اشاره به اين‌كه همچنين بايد فاصله قيمت‌ها كاهش يابد تاشاهد قاچاق نباشيم، اضافه كرد:متوقف كردن اجراي فاز دوم قانون هدفمندسازي يارانه‌ها اشتباه بزرگي است.
پژويان با بيان اين‌كه افزايش تورم ربطي به اجراي قانون هدفمندسازي يارانه ها ندارد، تصريح‌كرد:تورم پس از تحريم نفتي و بانكي افزايش يافت و بديهي بود كه اين اتفاق رخ مي‌دهد.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام TR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    77 5
    نه اینکه فاز اول خیلی موفق بود؟؟؟!!!!!!!!
  • بدون نام EU ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    45 3
    باید ازشون میپرسیدید این هم از فرمایشات جناب میـلـتـون فـریـدمـن هست؟
  • سینا IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    52 3
    لطفا از آقای پژویان بپرسید مگر قرار نبود فروش حامل های انرژی به قیمت کشورهای منطقه باشه؟ زمان شروع هدفمندی مثلا بنزین رو چند دلار میدادن الان چند؟ فکر نمیکنن تا فکری به حال تورم نکنند هدقمندی یارانه ها بی معنیه؟
  • دانشجوی سابق اقتصاد DE ۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    18 2
    تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد آقای پژویان، پیش از اینکه وارد عرصه عمل شوید (که ای کاش هیچگاه نمی شدید) فکر می کردم از نظر تئوریک درک عمیقی از اقتصاد دارید که متاسفانه عملکرد شما و شاگردهای شما (حسینی و فرزین) جای هیچگونه شکی را باقی نمی گذارد که الفبای اقتصاد خرد و کلان را هم نمیدانید!
  • اسماعیل آخوندی IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    15 4
    بر خلاف نظر آقای پژوان بنده دلیل اصلی گرانی را پرداخت یارانه نقدی میدانم چون از زمان پرداخت یارانه نقدی سوء استفاده بازاریان و تجار شروع شد.
  • امیر IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۷
    13 3
    3 هزار میلیلار تومان تقسیم 30 که میشه میشه روزی 100 میلیارد تومان پول نقد که دولت روزانه میده مردم این کار اقتصادیه؟ کدوم کارشناس این کار رو پیشنهاد داده روزی 100 میلیارد تومان بدی به مردم بهتره که هیچ دردی دوا نمیشه یا کشورت رو با این پول بسازی؟
  • srd IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۱۸
    12 3
    نقدینگی طی چند سال اخیر از 65 هزار میلیارد تومان به 395 هزار میلیارد افزایش داشته است .تقریبا 6 برابر شده است که مهمترین دلیل آن افزایش رکود اقتصادی ناشی از اجرای فاز اول هدفمندی بوده است .متأسفانه جناب پژوهان بیان نکرده اند بر پایه کدام تحلیل هدفمندی نقشی در تورم نداشته است.
  • بدون نام IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۳۰
    1 1
    بهتر است بجای دادن یارانه که مخارج هنگفتی را دولت باید بپردازد . قیمتها تثبیت و هزینه ها زندگی کمتر شود بصورت غیر مستقیم هزینه های مثل اب برق گاز کمتر شود هر کسی استفاده کمتر کرد تشویق شود به هر صورتی که امکان پذیر است هر کسی بیشتر اسراف کرد جریمه شود .نه اینکه به همه یارانه داده شود . ولی تورم بیشتر شود . چون بعد از برقراری یارانه گرانی بیشتر شد .به خدا هیچ دردی دوا نشد جز تورم و گرانی و سو استفاده کردن بعضی از کسانی که باعث گرانی شدند.پس مرحله دوم اگر اجرا شود فکر کنم گرانی بیشتر می شود.و مبلغ یارانه ها خرج مملکت شود و یا وام دادن به افرادی که نیازمند هستند اختصاص داده شود خیلی بهتر و کار ساز تر می باشد.تا اینکه همه یکسان یارانه بگیرند .