۰ نفر
۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۳

ایسنا نوشت:

عضو شوراي عالي سازمان نظام پزشكي با اشاره به اينكه اگر پزشكي اقدام به بلند كردن قد يك فرد سالم نمايد، مرتكب جرم شده است، گفت: اكنون پرونده‌هاي بسياري در خصوص عوارض بلند كردن قد به دست ما رسيده و در دست بررسي است. اگر پزشكي به دنبال انجام عمل جراحي افزايش قد، عوارض جبران ناپذيري را به بيمار تحميل كند، مجرم است.
 


دكتر تقي نوربخش در نشست خبري كه به مناسبت برگزاري بيستمين كنگره سالانه انجمن جراحان ارتوپدي ايران ترتيب داده شده بود، درباره توريسم سلامت، گفت: توريسم سلامت مكانيسمي است كه در همه كشورها وجود دارد و در كشور ما نيز بحث پذيرفته‌شده‌اي است، اما متاسفانه در اين زمينه يك اراده اجرايي منسجم وجود ندارد، در حالي كه توريسم سلامت يك فعاليت چند بخشي است و ارگان‌هاي مختلفي نظير سازمان نظام پزشكي، وزارت امور خارجه، وزارت بهداشت و بخش خصوصي در آن دخيل هستند.
 

دبير انجمن جراحان ارتوپدي ايران همچنين در ادامه با بيان اينكه مطابق آخرين آمار اعلام شده، ارتوپدها در جايگاه سوم در خصوص شكايت مردمي قرار دارند، گفت: اما متاسفانه ارتوپدها مظلوم واقع شده‌اند چرا كه اغلب آنها علي‌رغم اينكه كشمكش‌هاي بسياري دارند در نهايت تبرئه مي‌شوند.
 


وي در پاسخ به پرسشي در خصوص راهكارهاي كاهش هزينه‌هاي درمان ارتوپدي در كشور، گفت: سالانه 700 تا 800 ميليارد تومان صرف درمان مصدومان ناشي از تصادفات مي‌شود. با توجه به اينكه 70 تا 80 درصد اعمال ارتوپدي به كمك وسايل و تجهيزات قابل انجام است، سرمايه‌گذاري علمي مناسبي براي توليد داخل نداشته‌ايم و اغلب اين تجهيزات وارداتي هستند.
 


عضو شوراي عالي سازمان نظام پزشكي افزود: واردات اين تجهيزات تابع قيمت ارز است. به عنوان مثال اگر پروتز زانويي 9 ماه پيش حدود دو ميليون تومان قيمت داشت، اكنون به شش ميليون تومان رسيده است. بيمه نيز پوشش اين پروتز را ثابت نگه داشته و تفاوتي در ميزان پرداخت آن به بيمار در قبل و بعد از افزايش قيمت قائل نشده كه اين مسئله فشار زيادي به بيمار تحميل مي‌كند.
 


نوربخش با اشاره به اينكه متاسفانه درمان اولويت اول در تخصيص منابع نيست، گفت: هنوز هم بعد از گذشت شش ماه سال، بودجه وزارت بهداشت را به طور كامل تخصيص نداده‌اند و از 6000 ميليارد توماني كه قرار بود از محل هدفمندسازي يارانه‌ها به حوزه سلامت تخصيص يابد، تنها 200 تا 300 ميليون تومان آن پرداخت شده است.
 


وي افزود: اگر ادعا مي‌كنيم بيش از 95 درصد مردم تحت پوشش بيمه هستند، بيمه بايستي سطح تعهدات خود را بالا ببرد.
 


301301
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 249626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =