رضا تقی پور بعنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته، توضیحاتی در مورد اینترنت و شبکه ملی ارائه کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از ایرنا، وزیر ارتباطات امروز 21 مهر ماه 1391 خطاب به نمازگزاران تهران گفت: آسیب های اینترنت به طوری است که حتی خود غربی ها هم احساس می کنند که نمی توان اطلاعات حساس کشور را در این شبکه قرار داد و در این راستا در برنامه پنجم توسعه شبکه ملی اطلاعات را در داخل کشور ایجاد خواهیم کرد. وی ابراز امیدواری کرد: با جدا سازی شبکه {ملی} در سال 92 و تکمیل آن در پایان برنامه پنجم توسعه به صورت کاملا مستقل کشورمان بتواند ارتباطات داخل کشور را مدیریت کند. {البته کارشناسان معتقدند جدا سازی عملا امکان ندارد و اگر این اتفاق رخ دهد کاربران روی شبکه ملی چیزی بنام اینترنت را نخواهند داشت!}
 

اعم مطالب مطرح شده از سوی وزیر به شرح ذیل است:

  • در کشورمان 38 اپراتوراینترنت بی سیم و 13 اپراتور اینترنت با سیم و هفت اپراتور خدمات ماهواره ای در این عرصه فعالیت می کنند.
  •  روزانه 13 تا 14 هزار حمله اینترنتی علیه کشورمان صورت می گیرد که تقریبا همه این حملات در دروازه های ورودی کشور مهار می شود.
  • یکی از اهداف شورای عالی فضای مجازی افزایش سهم کشورمان از تولید محتوا در شبکه های جهانی بود و اینکه این محتواها به زبان فارسی و با ترجمه به سایر زبانهای زنده دنیا در اختیار کاربران قرار گیرد.
  • وی با بیان اینکه حدود 250 هزار نفر نیروی متخصص درعرصه فناوری اطلاعات در کشورمان مشغول به کار هستند،اظهار داشت: امروز این قابلیت در کشورمان وجود دارد که محتوای غنی اسلامی در تمام دنیا منتشر شود.
  • وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد سامانه پالایش محتواهای غیراخلاقی را گام موثری برای استفاده موثر و وسیع از این ابزارها عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد:بهره وری شبکه باید به حد کامل برسد.

     

 5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 250220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =