+ A - یکشنبه 23 مهر 1391 - 17:14:00 چاپ
امتیاز به مطلب 70 نفر

جشن تولد خاتمی

وبلاگ > شکیبا، شهرام - جشن تولد 69 سالگی سیدمحمد خاتمی برگزار شد. یکی از دوستان گزارشی مصور و البته ناقص برایم ایمیل کرده بود از این جشن تولد. اما اصلاً معلوم نبود چه کسی کارد را با حرکات موزون آورده، چه کسی کادوها را باز کرده و «دستتون درد نکنه، چرا زحمت‌کشیدین...» را خوانده و قس‌علی‌هذا.

به این می‌گویند بایکوت خبری. در حالی که اگر جشن تولد اسفندیار رحیم‌مشایی بود، الان همه‌مان از همه چیزش خبر داشتیم. تازه بلوتوثش هم آمده بود. چراکه لابد پر بود از انواع بازیگران اناث و ذکور.
من اصلاً نمی‌دانم چرا باید جشن تولد را جشن گرفت. جشن تولد یعنی اینکه طرف مربوطه یک سال پیرتر شده. خب این شادی کردن دارد؟ جماعت جمع شده‌اند و رفته‌اند به یک پیرمرد 69 سال پیرتر شدنش را تبریک گفته‌اند و تلویحاً به ایشان گفته‌آند که یک سال دیگر از عمر شما در دولت آقای احمدی‌نژاد سپری شد،‌لذا مبارک باشد ان‌شاءالله.
سلام شاعری که گفته بود خداحافظ
قرار است علی معلم دامغانی به دنیای شاعری برگردد و شعری برای کنگره ملی شهدای جهاد علمی بگوید. ایشان پارسال از دنیای شعر و شاعری رسماً خداحافظی کرده. آن هم در مراسم اختتامیه شعر فجر که رئیس‌جمهور در آن جلسه یکی از اشعار خودش را خواند که:
ما از تبار رستم و فرهاد و آرشیم
و اندر شرار فتنه آخر سیاوشیم
در انتظار رویت آن مهر آخرین
در مجمر سپیده سپندی بر آتشیم
حالا سؤالات گوناگونی در ذهن من دور می‌زند که:
1- ایا رئیس‌‌جمهور به قدر کافی از تبار رستم و فرهاد و آرش نبوده است که آقای معلم باید برگردد؟
2- آیا آقای معلم به سیاوش بودن ایشان در شرار فتنه آخر شک داشته که برگشته، یا موضوع به اتمام دوران ریاست جمهوری ارتباطی دارد؟
3- آیا بالاخره استاد به نقش فرهاد در پرونده خانمی موسوم به شیرین که همسر شخصی به نام خسرو بوده و ارتباط مسئله‌دار فرهاد و ماجرای مثلث عشقی که منجر به خودکشی فرهاد می‌شود پی برده؟ و تازه متوجه شده که از تبار فرهاد بودن چیزی همردیف از تبار رستم و آرش بودن نیست؟
4- آیا آقای معلم امید داشته که رئیس‌جمهور جای خالی وی را در عرصه شاعری هم پر کند و حالا امیدش ناامید شده؟ اگر این‌طوری باشد که باید همه کسانی که الان چند سال است بیکار شده‌اند، سر کارهایشان برگردند.
رئیس جمهور در قاعده امور
محمد دامادی، نماینده ساری و یکی از طراحان سئوال از رئیس‌جمهور: «شأن احمدی‌نژاد بالاتر از آن است که در نشست سئوال از رئیس‌جمهور به کسی توهین کند.»
اولاً که «آن ممه را لولو برد» ثانثاً: «آب را دقیقا همان جایی بریزید که می‌سوزد» ثالثاً با راهیان نور بروید و چند عکس با جفیه بیندازید برای تبلیغات آینده به دردتان می‌خورد»
رابعاً: «اوه اوه!!»
کروش و لاریجانی
سرمربی تیم‌ملی فوتبال به رئیس‌ مجلس گفته است: «گارانتی می‌کنم مقابل کره بهترین بازی‌مان را انجام دهیم.»
از وقتی این جمله را شنیده‌ام تن و بدنم می‌لرزد. نمی‌دانم چرا دائم یاد قول شرف دادن بعضی‌ها به مجلسیان می‌افتم. اساساً این مجلس یک طوری است که هرکس می‌رود آنجا قول می‌دهد یک‌طور دیگری از آب در می‌آید.
از طرف دیگر لاریجانی در حاشیه همان دیدارش از تمرینات تیم ملی گفته است: «فوتبالیست‌ها نمی‌توانند مثل سیاستمداران سخن بگویند.» و اصلاً به این اشاره نکرده که در عوض سیاستمداران می‌توانند مثل فوتبالیست‌ها با هیاهوی فراوان بازی کنند و اگر گل هم خورند و باختند، باز بگویند داور به نفع تیم مقابل سوت می‌زد و همه دیدند که برنده واقعی ما بودیم.
شوخی‌های اهل سیاست
عزت‌الله ضرغامی، رئیس صداوسیما: «ای کاش می‌شد در جلسات دوربین مخفی ببریم و شوخی‌ها و جوک‌هایی که مسئولان می‌گویند را پخش کنیم تا مردم ببینند مطالبی که برخی رسانه‌ها از اختلاف و خط‌کشی بین مسئولان می‌گویند غلط است.»
این حرف آقای ضرغامی مرا یاد یک لطیفه و یک برداشت جدید انداخت. همین جوری در شرایط کنونی بخوانید و بخندید. فعلاً که شرایط کنونی ما را به جوک نویسی انداخته.
اول - لطیفه
پسر: شما دخترا وقتی دور همین درباره چی حرف می‌زنین؟
دختر: هیچی! همون چیزایی که شما پسرا وقتی دور هم هستین می‌گیرد.
پسر: وای! شماها چقدر بی‌ادبین.
دوم - برداشت جدید
خبرنگار: با تشکر از وقتی که در اختیار بنده گذاشتین، می‌خواستم بپرسم شما مسئولان وقتی دور هم هستید، چه چیز‌هایی به هم می‌گویید؟
مسئول: همان چیز‌هایی که شما‌ها نباید بنویسید.
خبرنگار: پس شما رسماً تعطیلید. چون ما اگه بنویسیم تعطیل می‌شیم.

 

 

 

24

نظرات 48
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 17:26:14
    101 440 پاسخ به این نظر
    دری وری می بافی. حیف وقت که نشستم خوندم
    • یاسان یکشنبه 23 مهر 1391 - 17:44:45
      242 35
      اینو داشتی میخوندی این کامنت رو گذاشتی؟یا مطلب دیگه ای خوندی برای این مطلب کامنت گذاشتی؟
    • خسرو یکشنبه 23 مهر 1391 - 19:44:41
      365 32
      مجبور نیستی بخونی برو کیهان بخون!!!!!
    • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 20:07:37
      204 20
      اگر میشستی میخوندی که نفر اول نمیتونستی کامنت بذاری
    • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 21:12:58
      26 46
      همه حرفاش بیمزه بود بجز جمله: " یکسال دیگر از عمر شما در دولت احمدی نژاد سپری شد" چون واقعا با این دولت یکسال بیشتر زنده موندن هنر میخواد
    • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 22:13:36
      25 5
      فکرکنم مشروح مصاحبه یه بنده خداراخوندی که حدوددوهفته پیش باخبرنگارابوده اوه اوه
    • بدون نام دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:21:39
      63 7
      حیف وقت که کامنت تو را خواندم!
    • مهدی دوشنبه 24 مهر 1391 - 14:01:32
      50 10
      ظاهرا" خیلی دردت اومد!!! جنبه داشته باشین لطفا".
  • ایرج یکشنبه 23 مهر 1391 - 17:31:43
    184 20 پاسخ به این نظر
    دمت گرم گل گفتی
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 17:37:32
    35 249 پاسخ به این نظر
    ش نخوری بااین چرندیات اقای فیگوری مگوری
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 17:37:44
    66 178 پاسخ به این نظر
    بیمزه شده طنزات عامو شهرام
  • محمد یکشنبه 23 مهر 1391 - 17:38:50
    80 139 پاسخ به این نظر
    طنزت نسبت به گذشته خيلي افت كرده آقا شهرام! هي داري به در و ديوار مي زني. نه شيريني نه مليحي نه با نمك. بي مزه‌ي بي مزه...
    • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 22:14:57
      16 6
      4تاازنظرات بالا همه اش ازیه نفره دقت می کنید ؟؟
    • مهبد دوشنبه 24 مهر 1391 - 10:52:24
      38 6
      شما از طنز چه می خواهید؟ جک و قلقلک و پفک نمکی که نیست! به نظرم خیلی هم طنز ظریفی بود. مخصوصا اون قسمتی که " کسانی که الان چند سال است بیکار شده‌اند،"
  • بابك یکشنبه 23 مهر 1391 - 17:40:47
    121 27 پاسخ به این نظر
    عالي بود به خصوص 4 تاي آخري! ايول
  • ثمین یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:18:31
    57 42 پاسخ به این نظر
    منم قبلن از طرفدارای پر و پا قرصت بودم اما نمیدونم چی شده جدیدا شرایطتون کنونی شده یا موضوع دیگه ایه که طنزاتون اصلن طنز نیست نطنزه حالا نمیدونم ربطی به حضورتون توی اون قاب شیشه ای داره یا نه یا اساسا مشخص نیست که حضور جنابعالی در ؟؟؟؟؟ تی وی باج شما به اونا بوده یا باج اونا به شما خلاصه که خیلی کنونی شدید کاش یه جوابی میدادین به اینهمه انتقاد طرفدارنتون
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:25:01
    59 15 پاسخ به این نظر
    خوب بود خصوصا خط آخر
  • آرش یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:46:05
    82 14 پاسخ به این نظر
    کل متن یه طرف، اوه اوه... یه طرف، کلی خندیدم شهرام خان . دستت درست
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:53:09
    53 13 پاسخ به این نظر
    خوب بود زدی به خال
  • عالی یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:53:23
    51 9 پاسخ به این نظر
    "1- ایا رئیس‌‌جمهور به قدر کافی از تبار رستم و فرهاد و آرش نبوده است که آقای معلم باید برگردد؟"
  • ح یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:55:46
    62 25 پاسخ به این نظر
    جديدا داري مثل مجري هاي صدا و سيما مطلب مينويسي كه فقط خودشون با حرفاشون حال ميكنن ...ياد قديما كه مجري نشده بودي بخير
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 18:59:17
    49 7 پاسخ به این نظر
    خیلی نکته دار بود و زیبا.
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 19:24:51
    36 3 پاسخ به این نظر
    انگار زندگی ما چیزی بیش از طنزی تلخ نیست!!! همین حرفهای سیاستمداران را کپی کنیم خودش کلی طنزه!!! من به گزینه هزار رای می دم. خصوصا از نوع سوم!!!!
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 19:28:06
    61 8 پاسخ به این نظر
    خوش نمک نبود ولی پرعمق بود ممنون ..جدآ اوه اوه
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 19:29:10
    38 25 پاسخ به این نظر
    من شما را از اول نمی شناختم حالا هم درست نمی شناسم اما اینطور که دوستدارانت می گویند احتمال دارد که صدا و سیما خرابت کرده باشد. والله اعلم.
    • بدون نام دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:19:48
      13 3
      مگه مجبوری خب نظر بذاری!!! صبر کن چند وقتی بگذره، بعد که شناختی اون وقت بیا نظر بذار! این سایت همیشه بازه!! فکر نکنم به این زودی ها درش رو تخته کنن!!!
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 21:25:34
    5 26 پاسخ به این نظر
    خوبه، تقلید از سبک قلم ابراهیم نبوی رو اصلا خوب بلد نیستی. خیلی بی مزه بود. اگه ناراحت شدی میتونی نظر منو منتشر نکنی، همین که خودت بخونی کافیه.
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 21:48:22
    20 0 پاسخ به این نظر
    آخرين جمله اي كه نوشته بودي خيلي معني داشت كاش اونايي كه بايد بخونن بفهمن
  • بدون نام یکشنبه 23 مهر 1391 - 22:17:25
    23 0 پاسخ به این نظر
    یه چیزایی داری میگی ها: بلوتوثش هم آمده بود. چراکه لابد پر بود از انواع بازیگران اناث و ذکور.... بگم گوشیت راچک کنند شیطون بابلوتوث حال می کنی؟؟؟
  • حمید یکشنبه 23 مهر 1391 - 23:00:32
    17 1 پاسخ به این نظر
    دوستای عزیز طنر که حتما نباید باعث خنده بشه طنز یه جور انتقاده.یه جور انتقاد که زیاد به کسی بر نخوره. جامعه ما هم جوریه که خیلی راحت به همه بر می خورررررررره..پس ظنر نویس دستش بستست شهرام شکیبا هم از وقتی مشایی کمتر صحبت می کنه سوژه های سیاسیش کم شده.چون شهرااااام شکیبا عاشق نظریه های مشایی بوده و هست (افعال معکوس استفاده کردم )
  • امیر از کاشمر دوشنبه 24 مهر 1391 - 00:44:04
    6 6 پاسخ به این نظر
    و اصلاً به این اشاره نکرده که در عوض سیاستمداران می‌توانند مثل فوتبالیست‌ها با هیاهوی فراوان بازی کنند و اگر گل هم خورند و باختند، باز بگویند داور به نفع تیم مقابل سوت می‌زد و همه دیدند که برنده واقعی ما بودیم.«» از این حرفت خوشم نیومد شهرام عزیز
  • مهدي دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:09:46
    20 6 پاسخ به این نظر
    متاسفانه چندين مطلب جديد شما زيبايي و ظرافت گذشته را ندارد.
  • شکنج دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:10:09
    20 2 پاسخ به این نظر
    گفته‌آند!جفیه!ثانثاً!!!!!!! عدد جدیدتون مبارک !!!
  • امير دوشنبه 24 مهر 1391 - 02:27:31
    20 5 پاسخ به این نظر
    خيلي عالي بود شهر ام خان گل
  • بدون نام دوشنبه 24 مهر 1391 - 04:04:49
    16 5 پاسخ به این نظر
    قدیمترا بهتر بودی آقای شکیبا
  • منصور دوشنبه 24 مهر 1391 - 06:29:35
    30 2 پاسخ به این نظر
    طنز نوشته هات نسبت به گذشته که صداسیما خرابت نکرده بود ضعیف شده! قبلا" بیشتر تلخندمون میکردی! میخوام بدترین نفرین رو برات بکنم: ایشالا یارانه ت قطع شه!
  • منفی مثبت دوشنبه 24 مهر 1391 - 08:36:30
    26 2 پاسخ به این نظر
    از تلویزیون بیا بیرون وگرنه باز هم هرجا مطلبتو ببینم عمدا و نخونده به همۀ منفیها یک منفی اضافه میکنم
  • محمد دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:01:59
    16 2 پاسخ به این نظر
    اون بخش قاعده رییس جمهور خوب بود.
  • محمد حسین دوشنبه 24 مهر 1391 - 12:29:14
    17 2 پاسخ به این نظر
    شهرام خان مثل همیشه عالی بودی کسی انگاری نکته خط آخری رو نگرفت که میگه طنزت افت کرده ..
  • شاسكول دوشنبه 24 مهر 1391 - 14:20:49
    11 1 پاسخ به این نظر
    دوستان اگه دنبال صرفا خنديدن هستند نبايد نوشته هاي آقا شهرام رو بخونن. در طول يك نوشته از اين نويسنده حتي اگه يه لبخند كوچك هم بزني كافيه. اصل منظور اون تلخ و سياهه. حرف داره. متلك هاي سوزاننده داره. تو تلويزيون هم بايد كمي محافظه كارانه عمل كنه تا يه كم زومشون رو ازش بردارن تا بتونه جاهاي ديگه مپل اين سايت به راحتي قلم بزنه. بله عزيزان !! يه مقدار بازتر فكر كنين لطفــــــــــــــــــــــــــــــــا !!!!!
  • معتاد به شکیبا دوشنبه 24 مهر 1391 - 16:39:01
    14 4 پاسخ به این نظر
    شهرام جون همین که در شرایط فعلی مسایل روز رو مطرح میکنی و می نویسی دست مریزاد دارد، در ضمن باید به اون دوستانی که نقد نامربوط کردن عرض می کنم : اوه اوه!!!!
  • بدون نام دوشنبه 24 مهر 1391 - 17:00:02
    3 25 پاسخ به این نظر
    مشکل اینجاست که ما ها یه مدت که کسی رو نمیبینیم از اون بت میسازیم ظاهرا که نه، رسما این آقا داره میگه دوره خاتمی اوضاع کشور گل و بلبل بود اینا کارشون انتقاده و از این راه پول در میارن اگه دور بعد خاتمی هم بیاد اینا انتقاد میکنن زیاد نباد جدیشون گرفت
  • من دوشنبه 24 مهر 1391 - 23:51:30
    3 6 پاسخ به این نظر
    از كي تاحالا شهرام شكيبا نخبه شده كه تو بخش وبلاگ نخبگان اومده؟!!!
  • بدون نام سه شنبه 25 مهر 1391 - 02:58:05
    5 0 پاسخ به این نظر
    اوه اوه رو خوب اومدی
  • بهمن سه شنبه 25 مهر 1391 - 03:35:02
    15 2 پاسخ به این نظر
    آقای شکیبا یکی از معدود طنز نویسان سیاسی خوب ایران هستند . امیدوارم همیشه سالم و طناز باقی بمانند
  • بدون نام سه شنبه 25 مهر 1391 - 12:19:38
    4 1 پاسخ به این نظر
    اکه سوختی آب رو بریز همون جایی که سوخته.
  • بدون نام سه شنبه 25 مهر 1391 - 13:07:36
    15 1 پاسخ به این نظر
    واقعا چقدر دوره خاتمی مملکت گل و بلبل بود !!! تولدش هم مبارک !!!
  • عدالرزاق چهارشنبه 26 مهر 1391 - 20:20:03
    0 0 پاسخ به این نظر
    دست مریزاد عالی بود
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.