در پی اعتراض یکی ازخوانندگان ازاجرای قوانین سال91 برای مشمولین سال 90 ، سازمان نظام وظیفه جوابیه ای صادر کردو اعلام کرد: «سال اعزام افراد ملاک قوانین جدید 21 ماه خدمت است.»

یکی از خوانندگان خبرآنلاین با نام جواد نوشته یود:«اینجانب در بهمن سال 90 فارغ التحصیل شدم و با این که یک سال فرصت برای ارسال دفترچه سربازی داشتم اما بلافاصله دفترچه سربازی را فرستادم و نام خود را در پلیس 10 ثبت نمودم و در همان سال 90 برگه اعزام هم برای من صادر شد . حالا چرا باید من شامل قوانین سال 91 شوم؟ قوانینی که تازه در 21 فروردین 91 برایش تصمیم گرفته شد و افراد قبل از تصمیم گیری هم جریمه شوند.»
جوابیه سازمان نظام وظیفه عمومی در پاسخ به این خواننده صادر کرد، متن کامل جوابیه:
در اجرای قانون و مقررات جدید خدمت سربازی ،ملاک مدت خدمت دوره ضرورت ، سالی است که در آن فرد مشغول به خدمت شده لذاکلیه مشمولانی(دارندگان سابقه خدمت قبلی ، کسرخدمت ، ترخیصی بعلت مدرک تحصیلی و...) که از ابتدای سال 91 به خدمت اعزام می شوند برابر مقررات جدید 21ماه خدمت خواهند داشت .
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 59
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • MAJID AE ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    26 11
    من الان 8 سال خارج از کشورم می خواستم ببینم این قانون خرید خدمت خارج از کشور دس کیه کی عوض میکنه کی عوض میشه اگه اطلاع رسانی کنید ممنون میشم ................
  • بدون نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    185 9
    این یکی از بی عدالتی هایی که نظام وظیفه داره در حق جوانان میکنه. من که سرباز بودم و ارشد قبول شدم رفتم دانشگاه باید 21 ماه خدمت کنم و دوستم که ترجیح داده ادامه تحصیل نده 17 ماه خدمت کرده. این عین بی عدالتیه. کسی هست که حق ما رو بگیره؟
    • بدون نام IR ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
      60 6
      نه
    • نادر IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۷
      34 4
      خب اره اگه مشمول سال اعزام باشه ما اعزام مجددی ها توی سال های قبل 90به خدمت اعزام شدیم وبهمون گفتن این مرحضی تحصیلی هست پس چرا اعزامی 91محسوب میشیم درحالی که اعزامی 89من خودم بود اگه خدمت کاهش پیدا میکرد این حرف واسه ما نیمزدند
  • امید IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۴
    94 4
    ممنونم... الان من و دوستانم قانع شدیم!!!!!! شما که اینقدر قانونمدار تشریف دارین پس حقوق سربازها هم طبق قانون جدید بدین...
  • سعید IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۵
    94 1
    منم 4 ماه از سربازیم مونده بود که ارشد قبول شدم.. به خیال اینکه یک ماهه دیگه از خدمتم کم میشه و 3 ماه میمونه رفتیم هم ادامه تحصیل بدیم و هم امیدوار به آینده!! الان 4 ماهه دیگه هم به قبلش اضافه شده.. و باقانون جدید 8 ماه باید خدمت کنم.. تو سن 27 سالگی! لعنت به این شانس ما.. تا قبل از این قانون، اونایی که سرباز بودن، خدمتشون باقانون قبل حساب میشد..
  • habib IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۹
    37 3
    با سلام بنده سال 89به سربازی اعزام شدم. 5 ماه از سربازیم که سپری شد، قبول شدم ارشد. الان بخوام دوباره برم سربازی، باید طبق قانون قبلی(18 ماه) خدمت کنم یا طبق قانون جدید(21 ماه)؟؟؟؟؟؟؟؟
    • m US ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۹
      11 8
      نه
  • ahmad IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    55 1
    واقعا بی عدالتی!!!!!!!!!!!!!!! من و یکی از دوستام باهم دیماه 90 فارغ التحصیل شدیم باهمم دفترچه پست کردیم (به فاصله 1 هفته) برای اون اعزام 1/12/90 اومد و رفت برای من 1/2/91 اومد. بخاطر اون یک هفته حالا اون 17 ماه خدمت میکنه و من 21 ماه. این کجاش عدالته ها؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حامد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۳
    12 3
    سلام. من به بخش مشکلات مردم توی سایت تون مراجعه کردم ولی نمیدونستم چطوری میشه مشکلم رو مطرح کنم ... به ناچار اینجا می نویسم. « من در 31 شهریور 90 فارغ التحصیل لیسانس شدم ، 31 مرداد پدر بنده دچار سانحه تصادف شد و ضربه مغزی شدند ، ولی پس از حدود یک هفته بستری توی بیمارستان بعد به هوش آمدن و یک ماه استراحت مطلق در خانه وقتی برای معافیت کفالت اقدام کردم بعد از 5-4 نوبت ویزیت نظر دکتر نظام وظیفه این بود که پدرم از من هم سالم تره و باید به خدمت بروم. برگه اعزام من الان که اومده رویش زده چون من 12 شهریور 91 برای ارسال دفترچه اقدام کرده ام ؛ قانون مورخ 23 آبان 90 افزایش زمان فراغت از تحصیل از 6 ماه به یکسال شامل حالم نمیشه و 90 روز اضافه خدمت خورده ام !!! در حالی که من قبلاً از سایت استعلام گرفتم! »
  • سجاد صمدی US ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    21 0
    سلام خسته نباشید_من تیرماه سال 86به خدمت اعزام شدم و در بهمن 86 به دانشگاه قبول شدم و تیرماه 91فارالتحصیل شدم_میخوام بدونم تکلیف خدمت من چی میشه؟چندماه خدمت میکنم وبا کدوم قانون؟و بازم تو ناجا خدمت میکنم؟چرا یگانم عوض نمیشه ولی قانون جدید واسه من اعمال میشه؟
  • esmaeel IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۳
    41 5
    دلیل افزایش مدت خدمت سربازی چیست؟
    • ارمان EU ۰۵:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۰۹
      4 0
      خ ساده تعداد بیکار کم شه
  • بدون نام IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    44 0
    واقعا که.باید اول اعلام می کردند از ابتدای 91 میشه 21 ماه بعد هرکی دلش میخواست میرفت هرکی هم نمیخواست نمیرفت.اینکه نمیشه از نظر قانونی ، حقوقی ، شرعی ، عرفی ، اخلاقی این کارشون مردوده.
  • ... IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۴
    58 1
    اخه ما جوونا چرا باید 2 سال از بهترین سالهای عمرمونو الکی الکی سر چهارراه ها تلف کنیم؟؟؟؟ چرا به جای پیشرفت تو زمینه کاری و... 2 سال وایسیم مردمو جریمه کنیم میدونین ادم با این دو سالی که تلف میکنه چقدر میتونه پیشرفت کنه؟؟؟
    • سعید IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
      8 0
      موافقم
  • رضا IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    47 1
    من واسه زندگیم برنامه ریزی کرده بودم سال 90 دفترچه فرستادم اردیبهشت 91 رفتم خدمت چون امریه هم دارم حالا میگن باید 24 ماه خدمت کنی من قرار بود بعد خدمتم مراسم عروسیمو بگیرم اگه میدونستم باید 7 ماه بیشتر خدمت کنم اصلا نمی اومدم خدمت. حالا تکلیف من با این گرونیو بدبختی چیه؟؟؟ کی جواب منو میده؟؟؟
  • مهران IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۵
    22 6
    اخر اعزامی تیر 91 چند ماه باید خدمت کنه
    • محسن IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۷
      5 0
      منم همین سوالو دارم
    • fateme m IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۰۷
      1 2
      من هم میخوام بدونم بالاخره همسرم چند ماه خدمته میخوایم عروسی بگیریم نمیدونیم تکلیف سربازیش چیه همسر من اسفند 90 دفترچش و پست کرد اما اردیبهشت 91 اعزام شد لطفا زمان تمام شدن خدمتو بگید بخدا ما واسه زندگیمون برنامه داریم
  • مجتبی US ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
    8 15
    سردار کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی فارس گفت: در حال حاضر بر اساس قانون، مدت خدمت سربازی تمامی مشمولان 21 ماه است و تنها افرادی که قبل از سال 90 به خدمت سربازی اعزام شده‌اند و در حال گذراندن خدمت سربازی خود هستند باید 18 ماه خدمت کنند. وی ادامه داد: اما افرادی که قبل از سال 90 به خدمت سربازی اعزام شده باشند و در یکی از مراکز آموزش عالی و یا دانشگاهی قبول شده باشند و از خدمت سربازی منفک و برای ادامه تحصیل به دانشگاه مراجعه کرده باشند پس از اتمام درس باید 21 ماه خدمت کنند البته خدمت قبلی آنها نیز محاسبه خواهد شد. جانشین سازمان وظیفه عمومی کشور تأکید کرد: در حال حاضر سقف کسری خدمت بسیج 6 ماه است. این خبر 18/8/91 منتشر شده و این یعنی سال 90 ها هم 21 ماه هستند لطفا پیگیری کنید
  • alireza IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    43 2
    با اينكه با جان و دل به جمهوري اسلامي ايران پايبند هستيم و خدمت ميكنيم اما من هم يجورايي اعتراض خودمو به قانون جديد خدمت سربازي اعلام ميكنم واقعا اين بي عدالتي هست كه يكي كه 18 سالش هست و تا پنجم ابتدايي درس خونده (بي احترامي نيستا) با مني كه 27 سالم هست با مدرك فوق ليسانس و متاهل هم هستم(بچه هم دارم) هر 2 مون 21 ماه خدمت كنيم! لاقل قبلا برا مدرك تحصيلي كسر خدمت شامل ميشد ولي الان نه! اگر از مسئولين بزرگوار اين مطلب را خواندند به داد ما برسند. واقعا سخته 2 سال بريم خدمت سنمون ميشه 30 سال بعدشم كه شرط سني استخدام دولتي كمتر از 30 سال هست! پس يعني ما هممون سر كار هستيم؟؟؟؟!!!
  • وحید IR ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    46 0
    سلام-من ارشد قبول شدم5ماه از سربازیم مانده بود الان شد 10ماه باتوجه به قانون جدید اینم شد عدالت؟ چرا با روان جوانان بازی ميكنند؟
  • lpln IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
    5 4
    با سلام خدمت شما من در سال 90 کسری جبهه پدر را ثبت در نظام وظیفه نموده ام و در سال 910601 به خدمت امده ام که اخیرا متوجه شدم در نامه ای دکر شده که جبهه پدر با توجه به این که ثبت شده به من تعلق نمیگیرد و تمام برنامه های زندگیم بهم ریخته بخصوص از نظر روحی.باتوجه به اینکه والدین بیماری دارم کفالت تعلق نگرفته و خودم هم جسم سالمی ندارم برای افرادی مثل من خیلی با ارزشه از این ماده استفاده کنم در جریان هستید افراد زیادی از این تحصیلات استفاده کردن ولی من و اشخاصی مثل من چه گناهی کردیم؟؟ خواهش میکنم حداقل به ارادی که در سال قبل ثبت شده در سیستم دارند اجازه استفاده دهید چون این ثبت در سال قبل بوده اگر قانونی باشد برای 91 نه سال 90 خواهشمندم به این موضوع رسیدگی کنید..
    • حميد رضا NL ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۶
      6 2
      من هم موافقم
  • سرباز IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۴
    38 1
    با قوانین جدید سربازی فقط پسرها ضرر نمیکنند دخترها هم ضرر میکنند
    • رها IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
      2 0
      موافقم دختراضررمیکنن
  • سید رضا IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۳
    6 1
    من از حوزه انصراف دادم ام برای خدمت میگن سایت قطع من الان چیکار کنم ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۴
    14 0
    من سال 90دفترچه ام راپست کردم اما سال 91 به خدمت اعزام شدم و در این سال خدمت 21ماه شد .ما که دراین مملکت دم از عدالت میزنیم این واقعا عدالت است؟ گیرم تصمیم بر این بود که خدمت 21 ماه شود حداقل حقوق سربازی را زیاد بکنید به خدا زندگی برای ما قشر ضعیف سخت شده است به داد ما برسید
  • بهنام IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    12 1
    با سلام: بالاخره این خدمت واسه اعزامی های 91 --17 ماه میشوه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ممنون
  • سعید IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    15 2
    با سلام. چرا خدمت بشه 21ماه در صورتی که 6 ماه حقوق ندادن بعد میگن بوجه نداریم؟؟؟؟؟؟؟؟
  • کیارش IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۶
    18 2
    آخه این انصافه کسی که یه عمره درس خونده با کسی که درس نخونده هردوشون به اندازه هم خدمت کنن!!؟ اونایی ک این قانونا رو تصویب می کنن به نظرشون خدا و خلق خدا ازشون راضیه؟!! کی میخوان به خودشون بیان!!!
  • saeed IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۳
    26 3
    نمیدونم اونایی که این قوانین رو تصویب میکنن چه فکرهایی میکنن یعنی چه که یک جوان با این همه مشکلات جامعه بیاد 21ماه خدمت کنه اخه چرا
  • مهران IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۱/۰۹
    5 0
    آیا کسر خدمت تحصیلی و جبهه عدم توقف خواهند خواهن خورد؟
  • زارع IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۰
    20 2
    مگه تو دفترچه نوشته نشده كه شما هر موقع دفترچه رو پر كنيد طبق قانون همون تاريخ بايد خدمت كنيد يعني كساني كه 90دفترچه فرستادن بايد 18ماه خدمت كنن
    • ناخدا یکم A1 ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۸
      4 1
      دقیقا
  • مهرداد بدبخت IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۷
    21 0
    یکی به من بگه چرا همه قوانین بد سربازی رو در سال91 دارید اجرا میکنید به خدا تحمل ما هم حدی داره فکر ما هم باشید:1-مدت خدمت شد21 ماه-2-برداشتن کسر خدت به سبب مدرک تحصیلی-3-حذف کسر خدمت جبهه-4-کاهش کسر خدمت بسیج-5-کاهش مرخصی سربازان ماهی یک روز.تمام برنامه های زندگی من با این تصمیمات شما بر هم خورد و خودمم دچار افسردگی شدم
  • منصور IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۱/۱۱/۱۸
    25 2
    با سلام اولا ای کاش اصلا مدرک نمیگرفتیم چون حتی به درد سربازیم نمی خوره اصلا چرا همه اتفاقات بد داره واسه نسل ما پیش میاد؟اخه چرا 21 ماه؟یه عمر درس خوندیم مزیتشو ببینیم ولی امروز مزیب که نداره هیچ باعث اضافه خدمت هم شده اکثر ما متاهلیم عشق خدمت به وطن داریم ولی الان دچار تبعیض شدیم ما هم میخواهیم شرایطمون عادلانه باشه که وقتی از خدمت برگشتیم حدافل اگه استخدامی وجود داشت سنمون مزاحم استخداممون نشه ازتون خواهش می کنیم به مشکل من که مشکل همه ی فرزندانه ایران زمینم هست رسیدگد کنید
  • سعید IR ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۳
    16 0
    چی شد پس این خبر 18 ماه شدن اعزامیای 91 ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ چرا انقدر با اعصاب ما بازی میکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسین IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۸
    13 4
    سلام.لطفا مدت خدمت اعزامی تیر ماه 91 را برایم ارسال کنید.با تشکر.
  • بدون نام GB ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۲
    10 0
    با سلام من از مشهد با شما تماس میگیرم میخواستم بدونم پسر من تک پسر هست ونامزد هم دارد و19 اسفند اعزام میشود میخواستم ببینم میشه که مشهد باشه امکانش هست
  • saeed IR ۰۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۰۶
    22 2
    دلم خوش بود ارشد میگیرم یه ماه کم میشه خدمتم کم که نشد هیچ 4 ماه هم هومد روش !!!!!!! یعنی چی واقعاااااااااااااااااااااا
  • رئوف IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۲/۲۳
    13 1
    واقعا با این همه مشکل که جوانان دارن چرا باید 21ماه خدمت کنن تو رو خدا کمی به فکر قشر کم درامد جامعه باشید
  • حسن IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
    12 2
    سلام آقایون مسوول تورو به کی قسم بدم شمارو/ تورو به خدا تورو به رسول تورو به علی و حسین و فاطمه زهرام حداقل کسری خدمت فوق لیسانس ها رو بر ندارید آقا قسمتون دادم من 28 سالمه تازه 6 ماه خدمت دارم بدون هیچ کسری ای آخه بخدا بی انصافیه تا خدمت تموم شه 30 سالم میشه نه شغلی نه زنی نه هیچی توی این دنیا ندارم هنوز پدر پیرم خرجی سربازیمو میده آقا جون پسرای خودتون به ما هم فکر کنید گناه داریم والله بالله گناه داریم از غصه دارم دق میکنم.
  • ناخدا یکم IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۶
    5 0
    آقایون مسئول عزیز شما باید ملاکتان برای تعیین مدت زمان خدمت ضرورت افراد تاریخ پست دفترچه آنان باشد.. هیچگونه اعتراضی به 21 ماه شدن دوره خدمت نیست اما نحوه اجرای آن واقعا بی قانونیست.. کسانی که دفترچه خود را در سال 90 و با مطالعه قوانین وظیفه عمومی مندرج در دفترچه اعزام به خدمت سال 90 پست کرده اند و به دلیل کاغذ بازی ها و مراحل صدور برگه سبز که هرگز ربطی به مشمولین ندارد درسال 91 اعزام شده اند نباید این قانون شامل حال آنها هم شود. پس چه فرقی بین کسانی که دفترچه اعزام به خدمت سال 91 را گرفته و با مطالعه و اطلاع از قوانین آن در سال 91 آنرا پست کرده اند با افرادی هست که با مندرجات و قوانین ذکر شده در دفترچه سال 90 را خوانده اند و آنرا در همان سال 90 پست کرده اند و در دفاتر پلیس 10 ثبت کردند؟!
  • karim IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۳
    9 0
    دلم خوش بود ارشد میگیرم یه ماه کم میشه خدمتم کم که نشد هیچ 4 ماه هم هومد روش ! یک خدایی هم اون بالا سر هست...
  • حسن A1 ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۰
    3 0
    با سلام من در تلریخ 91/02/01اعزام شدم در صورتی که در سال 90دفترچه پست کردم و اعلام امادگیمو با 17ما خدمت کرده بودم وبعد از عید ناگهان قوانین تغییر کردو21ماه شد چرا براای ما که تعداد محدودی هستیم برنامه خاصی گذاشته نمیشه تا17ماه خدمت کنیم و حقی ازامون ضایع نشه!!!ازاون طرف مرخص هم کم شد و این عین بیعدالتی هست که سربازان قبل از ما با 17ماه خدمت 40روز استحقاق وتشویقیداشتن اما ما با اضافه شدن خدمت مون مرخصیمون کمتر شد و کسری هاهم حذف شد ایا ما باید تاوان معافیت های بی حساب و کتاب نظام وظیفه رو بدیم که انواع معافیت هارا در یک مقطع گذاشت وبعد حذفکرد کجایی دنیا قوانین سلیقه ای هست ؟اگر قانونه باید از ازل تا ابد باشه نه اینکه هر زمان بنا به سلیقمون عوضش کنیم بعد اسمشو قانون بذاریم؟؟باتشکر از شما خواستار پیگیری مطالبات به حق سربازان 3ماه اول 91 هستم!!!
    • دانیال IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۴
      1 0
      من هم موافقم خواهشانا نیمه اولی ها رو 18 ماه اعلام کنید
  • علی A1 ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۳/۱۷
    11 0
    واقعا تأسف میخورم که در این مجمع و شورایی که در ستاد کل قوانین تصویب میشه یک نفر آدم منطقی پیدا نمیشه این قوانین غیرمنطقی رو اصلاح کنه. آخه چرا کسی که باید با لیسانس 17 ماه خدمت میکرده در سال 89 به خاطر قبولی در کارشناسی ارشد حالا برگرده و 21 ماه خدمت کنه. یعنی یک نفر نیست صدای این جوانو را بشنونه. به خدا دیگه دارم دق میکنم.
  • بهروز همتی IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۱۳
    1 1
    سلام من در تاریخ 92/3/10دستم شکست ومتاسفانه دکتران بیمارستان بعثت به جای اینکه دستمو خوب کنند بدتر اسیب دیدگی دستمو بیشتر کردند لذا خواهشمند هستم مسولین به مشکلات سربازان بیمار بیشتر رسیدگی کنند و دکتران مجرب را روی کار بیارند باتشکر
  • مهدی A1 ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۶
    5 0
    سلام.از تمام اعضای مربوطه نیروهای مسلح خواهشمندم حداقل برای کسانی که در سال 90 در سیستم جهت اعزام ثبت نام کرده اند همان قانون قبلی یعنی 18 ماه اعمال شود..آخه سرباز که کم نیست عدالت چی میگه
  • وحید A1 ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۳۱
    7 1
    با سلام.از عزیزان نیروهای مسلح خواهشمندیم برای کسانی که دفترچه خود را سال 90ارسال کردند.همان قانون 18 ماه اعمال شود.
  • صادق IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۵/۲۱
    6 1
    ســـلام لعنت ب این سربازی!!!!! ک باعث معتاد شدن دوست من شد!! باعث طلاق یکی دیگه از دوستام شد!! باعث بیکاری خودم شد!!! ای بابا جوونا باید چیکار کنن ؟؟ چرا اینقد سنگ میندازین جلو پای ما؟؟ بیکاری، سربازی، سطح توقعات بالا! اینا همه مانع ازدواج ما جووناست... بعد از اینور قانون میذارن خدمت شده 21 ماه ، یه بار بگین ما باید بریم بمیریم،راحـــــــــــت!!!!!!
  • فرشید IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۳
    4 1
    واقعا تعصف دارد که در نظام وطیفه که باید منشا قانون و عدالت باشد اینگونه بی عدالتی و بی قانونیست!!!!
  • مهدی RS ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۶
    7 0
    با سلام آخه یعنی جواب درس خوندن ما اینه که با 12 ماه خدمت بریم ارشد بگیریم بیایم بعد دوباره 9 ماه خدمت کنیم . انصاف کجا رفته. از رهبر معظم می خوام یکم به فکر ما باشه.
  • سعید IR ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
    0 0
    چرا 24 ماه!!! ی فوق لیسانس با 26 سال سن و هزار امید و آرزو تازه باید 2 سال تمام بره آجرا پادگانا بشمره! آخه چرا ما به 21 ماهش راضی شده بودیم!!!
  • جواد A1 ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
    0 0
    سرباز امریه در بنیاد مسکن باید چندماه خدمت کند؟
  • رشيدشجاعي A1 ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    من الان درحين خدمتم 3ماه درتهران خدمت كردم بقيه اش به منطقه عمتياتي رفتم بايد چند روز اضافه خدمت بكشم
  • احمد A1 ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام من در سال88 رفتم خدمت و5 ماه خدمت کردم و فرار کردم وبرج2 همین امسال94 خود را معرفی کردم باید همان18 ماه خدمت کنم