مدیرکل بازسازی و حوادث غیر مترقبه استانداری مازندران گفت: 105 میلیارد تومان خسارت به شهرهای بهشهر ، ساری ، گلوگاه و میاندرود در اثر وقوع سیل وارد شده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ این در حالی است که کارگروه ویژه دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور، 60 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان های مازندران، گلستان و آذربایجان شرقی اختصاص داد.

 هادی خنجری در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده شهرستان بهشهر در جمع خبرنگاران، گفت: حجم حادثه سیل بهشهر گسترده و وسیع بوده است.

خنجری با تاکید بر اینکه تمام تلاش ما بر این است که از دغدغه مردم کاسته شود، افزود: انتظار نباید بر این باشد که در این فرصت زمانی کم مشکلات مردم به طور کامل رفع شود و این امر نیاز به زمان دارد. امیدواریم با ورود معاون اول رییس جمهور و معاون نظارت و راهبردی نهاد ریاست جمهوری جمع بندی مثبتی از میزان خسارت انجام شود تا بتوانیم گام مثبتی برای شهرستان بهشهر و شهرهای خسارت دیده استان برداریم.

به گفته او  براساس آخرین آمار وقوع سیل 105 میلیارد تومان خسارت به شهرهای بهشهر ، ساری ، گلوگاه و میاندرود وارد آورده است: به جای اینکه برای خسارت هزینه کنیم بهتر است هزینه‌ها جهت پیشگیری از وقوع حوادث درنظر گرفته شود.

مدیرکل بازسازی و حوادث غیر مترقبه استانداری مازندران یادآور شد: شهرداری‌های مازندران از جمله آمل، ساری، بابل، قائمشهر، سوادکوه و تنکابن، مدیران دستگاه‌های خدماتی و امدادی، هلال احمر و بسیج حضور پررنگ و فعالی در حادثه سیل بهشهر داشتند.

 

60 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل
کارگروه ویژه دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور ، 60 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی مناطق آسیب دیده از سیل استان های مازندران ، گلستان و آذربایجان شرقی اختصاص داد.

در این کارگروه دیشب در مازندران مصوب شد برای بازسازی هر واحد مسکونی شهری 20 میلیون تومان و هر واحد مسکونی روستایی 12 میلیون تومان ، تعمیرات هر واحد مسکونی شهری 5 میلیون تومان و هر واحد مسکونی روستایی 3 میلیون تومان تسهیلات بانکی پرداخت شود.

همچنین 2 میلیون تومان تسهیلات بلا عوض برای واحدهای تخریبی و 2 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای خانواده های جان باختگان ، یک میلیون تومان تسهیلات بانکی و 500 هزار تومان تسهیلات بلاعوض برای خرید لوازم منزل اختصاص یابد.

در بخش تملک دارایی و تغییر زیر ساختها نیز 20 میلیارد تومان به استان مازندران ، 20 میلیارد تومان به استان گلستان و 2 میلیارد تومان هم برای شهرستان کلیبر استان آذربایجان شرقی اختصاص یافت. تسهیلات پرداختی 15 ساله با نرخ سود 5 درصد است.

45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    حالا تا پشیمون نشدن همینو بگیرن وگر نه نصف شب از حساب برداشت میشه و.....
  • بدون نام US ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۶
    0 0
    نخواستیم دولت کمک کند.فقط ابتدای جاده چالوس و هراز،عوارضی بذارند و با این درآمدزایی،مازندران گلستان میشه.