دور جدید مذاکرات هسته ای ایران و گروه 1+5 در ماه نوامبر برگزار می شود.

روز دوشنبه کاترین اشتون رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا ابراز امیدواری کرد در مذاکرات با ایران پیشرفت حاصل شود. ایـنــجــا 
مهر به نقل از دیلی استار نوشت: روسیه از ادامه مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه 1+5 به نمایندگی "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ماه نوامبر خبر داد.

خبرگزاری اینترفکس روسیه با اعلام این خبر از قول "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر خارجه روسیه نوشت: مذاکرات که برای ماه نوامبر برنامه ریزی شده واقع بینانه است.
بر این اساس ریابکوف از اعلام جزئیات بیشتر در مورد این مذاکرات و مکان انجام آن خودداری کرد. وی در عین حال گفت مکان دور جدید مذاکرات مسکو نخواهد بود.

این مقام روسی همچنین از دور جدید تحریمهای خصمانه غربی ها علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرد.

گفتنی است تا کنون سه دور مذاکرات هسته ای بین ایران و اعضای دائم شورای امنیت به اضافه آلمان برگزار شده است.

در همین حال سخنگوی کاترین اشتون ابراز امیدواری کرد که ایران به " مذاکرات برای حل مساله‌ هسته ای" ادامه دهد.

خبرگزاری کویت در این باره گزارش داد: مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه با اشاره به اعمال تحریم‌های جدید اتحادیه علیه ایران در بروکسل به خبرنگاران گفت که تحریم‌ها بخشی از رویکرد مسیر دو سویه ما است که در آن می‌کوشیم ایرانی‌ها را تحت فشار گذاریم و تحریم‌ها را بر آنهایی متمرکز کنیم که مسوول این برنامه‌ هسته‌یی هستند.
وی گفت: ما در نشست پیشین مسکو تماس‌های خوبی با ایرانی‌ها داشتیم.
مان افزود که اشتون در ماه اوت با سعیدت جلیلی، مذاکره کننده هسته‌یی ارشد ایران گفت‌وگو کرد و این چند هفته بعد با ملاقات دو طرف در استانبول دنبال شد که در آن دیدار " فضا بسیار خوب بود".
سخنگوی اشتون همچنین گفت:‌ ما بسیار امیدواریم که ایرانی‌ها بتوانند به زودی برای گفت‌و‌گوهایی به 3+3 ملحق شوند. ما همگی از اطمینان یافتن از این که این مساله یک راه حل دیپلماتیک دارد، نفع می‌بریم.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 251943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
    ایران باید شرط بگذاره برای مذاکره کردن و اون برداشتن تحریم ها هست. چرا ما باید در حالی وارد استراتژی چماق و هویج اونها بشیم. باید تنگه هرمز رو بست تا امتیاز گرفت. کاری نداره که یه مانور برگزار کنیم بگیم از شنبه تنگه رو می بندیم تا ببینیم چه اتفاقی در حوزه نفت خواهد افتاد
    • بدون نام DE ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      خبر آنلاین واقعا برات متاسفم، جدیدا هر نظری که به نظرت نزدیک باشه منتشر میکنی و بقیه هیچ!!! افسوس......
    • بدون نام IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      فکر کنم شما فیلم های اکشن زیاد نگاه میکنی و خبر 20:30 هم زیاد میبینی اما از پارسال تا حالا بازار واسه خرید نرفتی!
    • نگار IR ۲۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۷
      59 79
      اگر مدیریت خوبی قبل از این شرایط بد اقتصادی می شد می توانستیم شرط بگذاریم ولی در این شرایط فکر نکنم. تعجب می کنم از بعضی از نظرات، هر چند که آزادی بیان حق همه است.
    • منصور IR ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      18 1
      خیلی تعجب آوره!! چقدر سطحی تحلیل می کنید مسائل رو؟1؟ مگر بستن تنگه هرمز به این راحتی هاست؟ میتونید هزینه سیاسی اون را براورد کنید؟ حالا خطر جنگ و هزینه ی آن هم بگذارید روش؟
    • علی US ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
      8 2
      فکر کنم این برادران و خواهرانی که مثبت دادند هم یه مدته از خونه بیرون نرفتن ...
  • بدون نام IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    5 10
    مشخصه که نتیجه ای نخواهد داد ... اما ای کاش بعضی ها رو بیدار کنه !!! مشخصه که تحریم ها به خاطر انرژی هسته ای نیست و اگه هم ما تمام نیروگاه هامونو خاموش کنیم بعد از یک سال بهونه جدید درست میکنند و تحریم های شدیدتر .... ما میگیم : هروقت بخواید آماده مذاکره هستیم اونا میگن : امیدواریم ایرانی ها به میز مذاکره برگردند. ما میگیم : ما به دنبال بمب هسته ای نیستیم اونا میگن : ایران دنبال بمب هسته ای است (درحالیکه میدونن نیستیم) ما میگیم : حاضریم برای نشون دادن حسن نیت غنی سازی رو قطع کنیم ولی باید تحریم ها رو بردارید و صفحات غنی سازی شده بدید اونا میگن : باید کامل قطع کنید اگه قطع کنید ، قطعات هواپیما بهتون میدیم ..
  • آرش IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    0 8
    خبر آنلاین ، این توطئه جدید آمریکایی را بررسی کن .!!! وزارت خارجه ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای برای دادن اطلاعات در مورد محل اختفای دو عضو شبکه القاعده که این وزارتخانه می‌گوید در ایران مستقر هستند، ۱۲ میلیون دلار جایزه تعیین کرد.
  • دانشجوی غیر بورسیه IN ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    14 1
    با سلام.امیدوارم سران دولتمان خودشان را جای مردم بگذارند و درد مردم را حس کنند.دود برخي تصميمات متاسفانه فقط در چشم مردم ضعیف میرود. مثل ما دانشجویان غیربورسیه .چرا دولت به فکر ما نیست؟ما توان اینهمه فشار اقتصادی را نداریم. ماشینهای لوکسی که با ارز دولتی وارد شد مهمتر از دانشجویان هستند؟
  • دانشجوی غیربورسیه IN ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    25 0
    با سلام.انشاالله که توافق کنند تا مردم از این همه فشار رها شوند.و همه چیز به حالت اول برگردد
  • رضا CH ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    6 8
    ایران باید بعد از رفع تحریم ها، معادلات تجاری خود را به گونه ایی تنظیم کند، تا تحریم کنندگان فعلی نهایت ضرر را از تجارت با ایران ببینند. حجم معاملات باید به سمت کشورهایی که فقط برایشان سود تجاری مهم است هدایت کرد. همچنین شرکت هایی که مستقیم خودشان مردم ایران را تحریم کرده اند باید جای خود را در آینده به شرکت هایی که مجبور به تحریم ایران شده اند بدهند.
  • hosein IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۷/۲۸
    14 2
    تو این نشست ها چی میگن؟ چرا نتیجه اش تحریم های بیشتر میشه؟