۰ نفر
۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶

دومین رمان هادی تقی‌زاده با نام «گراف گربه» در گونه ادبیات خیالی و تخیلی از سوی نشر روزنه منتشر شد.<BR> <BR>

مهر گزارش داد: رمان «گراف گربه» دارای 5 شخصیت محوری و بیش از 40 شخصیت فرعی یا حاشیه­ای است. این رمان از یک تنه­ اصلی روایت و بیش از 65 شاخه­ فرعی یا داستان فرعی شکل گرفته است. راوی یا نویسنده کتاب یکی از این پنج شخصیت است که ماجرای خاطرات گذشته­اش را برای دختر کوچکش بازگو می­کند و بیشتر فصول کتاب نیز با زاویه دید اول شخص نگاشته شده است.

 

هادی تقی‌زاده که در کارنامه خود رمان «شب بخیر سلطان» و مجموعه داستان «شکار فرشتگان» و «انتقام سیمون یا رساله بازگشت» را دارد از زمره نویسندگان تجربی است که به فضاهای خیالی تعلق خاطر بسیاری نشان می‌دهد. در این رمان، «اسماگی» جادوگری است که از ترکیب انسان با سه گونه­ اسب ساخته شده و از«دیگر مکانی» به ­وسیله­ «جادویی ویژه» به دنیای ما وارد شده است. میلوژ شاهزاده اپتیکوفیل و گربه‌ای که یک دستش را در جنگ از دست داده است با روایت ستوان بازنشسته پلیس، مخاطب را به گشودن اسرار زمان هدایت می‌کند.

نویسنده یا راوی، دانش­آموز مدرسه­ کیا است. مدرسه­ای که اسماگ و قاسم در انبار ذغالش که امروز بدل به سیاه چال مدرسه شده، پنهان شده بودند و راوی در سیاه چال مدرسه با آن­ها آشنا می­شود و این آشنایی قریب به سی سال به طول می­انجامد.

این کتاب خواننده را ترغیب می‌کند تا سرخوشانه و با زهرخندی برلب از آستانه‌اش بگذرد و به سرزمین کلمات مجروح درشهری رویازده وارد شود.

گراف گربه حاصل عبور سبک‌های مختلف ادبی از یکدیگر است که همه آنها در لایه‌ای غلیظ از طنز پیچیده شده‌اند.

 

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر(در صورت موجود بودن در بازار) کافی است با شماره 20- 88557016 سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ سام تماس بگیرند و آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 252022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =