۰ نفر
۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۶

علی‌اکبر رنجبر

وقتی اولین بار «شب آفتابی» را می‌بینید، این حسرت ایجاد می‌شود که چرا در ده سالی که از اجرای آن می‌گذرد، آن را ندیده‌اید. این اولین چیزی بود که در مدت اجرای نمایش شب آفتابی دائم از ذهنم می‌گذشت.

«شب آفتابی» ترکیبی فوق‌العاده از هنرمندی‌ها در حوزه نور، صدا، دیالوگ‌، موسیقی‌، جلوه‌های ویژه و البته کارگردانی است که هرکدام به خوبی در جای خود قرار گرفته و داستانی یکپارچه را برای مخاطب به تصویر می‌کشد. داستانی که مخاطب را از اول با خود همراه می‌کند و تا پایان مسیر با خود می‌برد، بدون اینکه گذر زمان را دریابد. رمز این موفقیت را باید در کیفیت بالا و البته تعادلی یافت که بخش‌های مختلف در کنار هم فراهم ساخته‌اند.

اینکه اثری از یکسو فاخر باشد و از دیگر سو مخاطب عام را هم جلب کند، موفقیتی است که این روز‌ها کمتر نصیب آثار هنری مخصوصا در حوزه نمایش می‌شود. یکی از موضوعاتی که نظر مرا در این نمایش به خود جلب کرد، حضور چشمگیر خانواده‌ها و جوان‌ها بود. جوانان در میان مخاطبان «شب آفتابی» حضوری پر رنگ دارند و در این میان نکته قابل تامل حضور جوانان از تیپ‌های مختلف اجتماعی است، به طوری که من بزرگ‌ترین دست‌آورد «شب آفتابی» را توانایی در جذب جوانانی از تیپ‌های مختلف اجتماعی می‌دانم.

کشور ایران جمعیتی جوان دارد و همین امر مسئولیت هنرمند را نسبت به این گروه سنی سنگین می‌کند، اما بسیاری از هنرمندان به این قشر بی‌توجه هستند. برای کارهای فرهنگی ابتدا باید جوانان را جذب کرد، نسل جوان امروز ما به دنبال کارهای متفاوت و هیجان انگیز است و اگر کاری با این مولفه‌ها بیابد از آن استقبال می‌کند، همانطور که از شب آفتابی استقبال کرده است.

شاید انتقادی که به این کار فاخر وارد است، ضعف در اطلاع‌رسانی این برنامه است. با این حال با وجود اینکه تبلیغات چنین نمایش فاخری بسیار کم بوده و به هیچ وجه درخور آن نیست، باز هم شاهد آن هستیم که هر شب، سالن نمایش مملو از علاقه‌مندان و مشتاقان آن شده است، و این را می‌توان حاصل تبلیغات سینه به سینه مخاطبان دانست. 

 وقتی اثری فاخر ارائه شود، تماشاچیان آن اثر بزرگ‌ترین مبلغان آن خواهند بود، همانطور که من نیز تعریف «شب آفتابی» را از دوستانم شنیدم و پس از دیدن آن خود نیز «شب آفتابی» را به بقیه توصیه خواهم کرد.

مدیر عامل شهرک سینمایی دفاع مقدس
 

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =