پرفروش‌ترین رمان سه‌دهه‌ اخیر ادبیات آلمان، اندازه‌گیری دنیا خوانندگان و منتقدان را خنداند و به حیرت واداشت و نیویورک تایمز طنز خلاقانه و قصه‌پردازی دانیل کلمان را با دیوید پینچون نویسنده‌ نابغه‌ آمریکایی مقایسه کرد.

به گزارش خبرآنلاین، «اندازه گیری دنیا» نوشته دانیل کلمان با ترجمه ناتالی چوبینه در شاخه ادبیات و رمان از سوی انتشارات افق روانه بازار نشر شده است. پرفروش‌ترین رمان سه‌دهه‌ اخیر ادبیات آلمان، اندازه‌گیری دنیا خوانندگان و منتقدان را خنداند و به حیرت واداشت. نیویورک تایمز طنز خلاقانه و قصه‌پردازی دانیل کلمان را با دیوید پینچون نویسنده‌ نابغه‌ آمریکایی مقایسه کرد و گاردین آن را نمونه‌ای از یک شاهکار مدرن اروپایی خواند.

ناشر در معرفی کتاب آورده است: «این درست، که در کتاب‌های تاریخ نیامده، اما در رمان دانیل کلمان، نتیجه ‌ی ملاقات سال 1828 بین دو نابغه‌ی شگفت‌انگیز و غیرعادی، خواندنی است. یکی جغرافی‌دان و کاشف سرزمین‌های دور؛ الکساندر فون‌هومبولت است و دیگری ریاضیدان سرشناس، کارل فردریک گاووس، نتیجه‌ این دیدار سفری است پرماجرا برای اندازه‌گیری دنیا.»
کلمان دارای دغدغه‌های فلسفی است، همان افکاری که نیچه با آن در تقابل بود و از آن سخن می‌گفت و این نویسنده از زاویه‌ای دیگر با آنها روبرو می‌شود و قصد دارد تهی بودن آن را برملا کند. از ویژگی‌های کارهای دانیل کلمان می‌توان به طنز پنهان و شیوه و نحوه بیان وی را نام برد که دارای محبوبیت فراوان است. کلمان شخصیت‌ها را ساده بیان می‌کند و در عین حال نگاه خاصی به جهان هستی و پیرامون خود داشته که طبیعتا برخاسته از دیدگاه‌های فلسفی کلمان است. این کتاب ششمین رمان این نویسنده است که در سال 2005 در انتشارات «روولت» منتشر شد. این رمان زندگینامه دوگانه تخیلی «کارل فریدریش گاوس» ریاضیدان (1777 -1855) و «الکساندر فون هومبولت» طبیعت شناس (1769 -1859) دو تن از نوابغ کشور آلمان است. این رمان اندکی پس از انتشار در کشور آلمان در رتبه نخست جدول پرفروش ترین های نشریه اشپیگل ایستاد و سه هفته پیاپی این موقعیت خود را حفظ کرد.

موفقیت این اثر ادبی محدود به آلمان نشد و نیویورک تایمز در 15 آوریل 2007 این رمان را در مکان دوم جدول پرفروش ترین رمان های سال 2006 جهان قرار داد. از زمان انتشار این کتاب تا می 2008 تنها 4،1 میلیون جلد از نسخه آلمانی زبان این رمان به فروش رسیده بود.

در اواخر قرن 18 میلادی «گاوس» و «هومبولت» دو جوان آلمانی کار مساحی جهان را آغاز می کنند. «هومبولت» که یک طبیعت شناس است با جنگل‌های دست نخورده و کویرها و دیگر مسایل مربوط به طبیعت اعم از سم ها، آتشفشان ها ، هیولاهای دریایی و آدمخوارها دست و پنجه نرم می‌کند و دیگری که یک ریاضیدان است روی فرمولی کار می‌کند که ثابت می کند فضا از خودش مراقبت می کند. این دو شخصیت در سال 1828 در برلین با هم روبه‌رو می شوند و پس از آن درگیر آشفتگی های سیاسی آلمان پس از سقوط ناپلئون می شوند...

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 (شبانه روزی با پیغامگیر) سامانه اشتراک محصولات فرهنگی؛ «سام» تماس بگیرند و (در صورت موجود بودن در بازار) آن را در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. سایر هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.
6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 253908

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =