عصر ایران در مطلبی به قلم جعفر محمدی نوشت:

بعد از آن که علی اکبر جوانفکر ، مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور برای گذراندن دوران محکومیتش، بازداشت و راهی اوین شد ، جناب دکتر محمود احمدی نژاد اعلام کردند که پیگیر قضیه خواهند شد. از این رو ، ابتدا رایزنی هایی را با برخی مقامات بلندپایه انجام دادند و پس از آن که فرجی برای مشاورش حاصل نشد ، اعلام کردند که شخصاً به اوین می روند.
این در خواست با مخالفت صریح قوه قضائیه مواجه شد و کار به نامه نگاری های سرگشاده بین رؤسای دو قوه کشید که در آخرین مرحله از این کش و قوس تا کنون ، قوه قضائیه اعلام کرده است که اجازه نخواهد داد رئیس جمهور بدون هماهنگی ، وارد زندان شود.

هر چند که تقریباً همه ناظران بر تبلیغاتی بودن درخواست احمدی نژاد برای بازدید از زندان اتفاق نظر دارند ولی پیشنهاد می شود قوه قضائیه با درخواست احمدی نژاد برای بازدید از اوین موافقت کند.
ولی اگر قوه قضائیه به هر دلیل با این درخواست موافقت نکرد ، پیشنهاد می کنیم ، جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد ، از اماکن زیر که رفتن به آنها نیازی به اجازه گرفتن از اشخاص دیگر ندارد بازدید کنند.

جناب رئیس جمهور ، در نامه نگاری های اخیر خود ، بازدید از اوین را در راستای صیانت از حقوق ملت دانسته اند و اتفاقاً بازدید از نقاط زیر نیز (به عنوان مشتی نمونه خروار) می تواند در همین راستا باشد:

1 - تهران ؛ میدان ارگ ، بازار تهران - اینجا نخستین جایی است که پیشنهاد می شود دکتر احمدی نژاد به آنجا بروند و ساعاتی را در راسته های مختلف آن به گشت و گذار و بازدید بپردازند. پیشنهاد می شود ایشان در کنار چاق سلامتی با مردم و مغازه داران و نشان دادن علامت پیروزی به دوربین ها ، قیمت ها را نیز جویا شوند تا بدانند چه بر سر اقتصاد و معیشت مردم آمده و می آید؛ به ویژه توصیه می شود آقای رئیس جمهور ، از مغازه داران قیمت های یک هفته قبل ، یک ماه قبل ، یک فصل قبل و یک سال قبل را نیز بپرسند و آن را با قیمت های روز مقایسه کنند و سپس کلاه خود را قاضی کنند که با این گرانی های سرسام آور ، مردم چگونه گذران زندگی می کنند؟!

2 - تهران ؛ چهار راه استانبول - در مسیر بازگشت جناب رئیس جمهور از بازار ، پیشنهاد می شود دقایقی را نیز از این نقطه از کشور تحت مدیریت شان بازدید کنند و قیت انواع ارز را بپرسند تا ببینند دولت ایشان چه بر سر ارزش پول ملی آورده است.

3 - اتاق مبادلات ارزی - اینجا هم از نقاطی است که رئیس جمهور بی نیاز به اذن و اجازه کسی ، می توانند حتی به صورت سرزده نیز بازدید کنند تا از نزدیک ببینند بازرگانان ایرانی برای تهیه ارز مورد نیاز به چه روزی افتاده اند و چه کمبودهایی وجود دارد که نهایتاً منجر به گرانی های بیشتر می شود.

4 - یک بنگاه معاملات املاک در هر نقطه از کشور - جناب رئیس جمهور که دغدغه حقوق اساسی ملت را دارند ، حتما می دانند که داشتن "مسکن" از حقوق هر ایرانی است. با این حال ، سوء مدیریت اقتصادی باعث شده است خرید خانه برای میلیون ها ایرانی به یک رویای دست نیافتنی تبدیل شود.
حتماً در این بازدید به جناب ایشان یادآور خواهد شد که با قیمت امروز رهن یک خانه ، در سال آغازین ریاست جمهوری ایشان می شد همان خانه را خریداری کرد.

5 - یک بیمارستان در هر نقطه از کشور - اگر جناب احمدی نژاد از یک بیمارستان هم بازدید کنند و پای درد دل های مردم بنشینند و ببینند که هزینه مداوای یک بیماری ساده چقدر کمر شکن است و انواع پول های زیرمیزی و رومیزی چگونه از کیسه ملت می رود و چه فجایعی در بخش درمان کشور رخ می دهد ، حتماً به یاد حقوق اساسی ملت ایران و وظیفه رئیس جمهور در صیانت از آن خواهند افتاد.

6 - سازمان ثبت احوال کشور - توصیه می کنیم جناب رئیس جمهور مردمی ، سری هم به این سازمان بزنند و از افزایش شش درصدی طلاق و کاهش پنج درصدی ازدواج طی شش ماهه اول سال جاری خبر دار شوند تا شاید از خود بپرسند که "چرا" ؟
حتماً بخش بزرگی از جواب را می توانند در دولت خود بیابند.

7 - یک کافی نت در میدان ولیعصر تهران - اگر ایشان برای چک کردن ایمیل و بروز رسانی سایت شخصی خود ، دل از اینترنت ویژه نهاد ریاست جمهوری بکَنند و دقایقی را از یک کافی نت بازدید و در آنجا کانکت شوند ، درد میلیون ها کاربر ایرانی را از دست این اینترنت کُند و فشل و آزار دهنده خواهند چشید و ای بسا فکری هم بکنند.

8 - بهشت زهرا - بازدید از بهشت زهرا ، هم به جهت قرائت فاتحه و شاد کردن روح اموات و یاد مرگ توصیه می شود و هم برای این که جناب رئیس جمهور در دفتر آمار فوتی ها ، بخوانند که سالانه چند هزار نفر فقط بر اثر آلودگی هوا می میرند و مهم ترین کار دولت ، تشکیل کمیته بحران در مواقع تشدید آلودگی هوا و شیرین کاری هایی مانند آب پاشی هواست!

9 - شهرک آزمایش ، مرکز فرماندهی راهنمایی و رانندگی - محرمانه ترین آمارها درباره یکی از علل مرگ و میر ایرانیانی که جناب احمدی نژاد دغدغه صیانت از حقوق آنها را دارد ، در این آدرس نگهداری می شود.
حتماً در این بازدید ، به ایشان گفته خواهد شد سهم خودروهای بی کیفیت و جاده های پر خطر در کشتار جمعی ایرانیان چقدر است.
آن وقت شاید آقای رئیس جمهور ، برای جلوگیری از ریخته شدن خون های بیشتر و یتیم شدن بچه های دیگر ، دستور توقف تولید برخی خودروهای مرگبار وطنی را صادر کنند و بخشی از پول نفتی که قرار بود بر سر سفره های مردم بیاورند را خرج اصلاح جاده ها کنند.

10 - شب ها ، از کنار خیابان ها تا زیر برخی پل های تهران - بازدید تلخی است ولی واقعیت ها را نمی توان کتمان کرد ؛ این بازدید می تواند رئیس جمهور را در جریان فسادی که اکنون آشکار و پراکنده شده و تعداد زیادی را به تن فروشی واداشته قرار دهد.
همچنین زیر برخی پل ها و داخل بعضی از پارک ها و نیز تعدادی از محلات ، می توان نمادهایی از جامعه آلوده به اعتیاد و بی خانمانی را دید که بد نیست رئیس جمهور با آنان هم دیدار کنند ، هر چند آنان نایی برای دست تکان دادن و ابراز احساسات نداشته باشند.

11 - چند شهرک صنعتی - دل خوش کردن به آمار چندان عاقلانه نیست ؛ به آقای رئیس جمهور پیشنهاد می کنیم از چند شهرک صنعتی در هر جای کشور که خواستند ، بازدید کنند تا به چشم خودشان ببینند که چقدر کارخانه و کارگاه ، نیمه کاره رها شده اند ، یا بر درهایشان قفل تعطیلی خورده و یا در بهترین حالت ، با حداقل ظرفیت کار می کنند؟ رفتن به این شهرک ها نیز نیازی به اجازه گرفتن از هیچ کسی ندارد.

12 - کارخانه ها و پروژه هایی با کارگران حقوق نگرفته - از کارخانه های بخش خصوصی و دولتی گرفته تا پروژه های عمرانی عسلویه و وزارت راه و ... آکنده از کارگرانی است که عمدتاً هم عائله مند هستند ولی ماه هاست حقوق نگرفته اند.
بهتر است آقای احمدی نژاد در این بازدیدها - که باز هم نیازی به مجوز ندارد - با کارگرانی که ماه هاست بدون پول کار می کنند صحبت کنند و بپرسند: پدر جان ، برادر جان ! در این چند ماه از کجا آورده اید و خورده اید و تا کی می توانید به قرض گرفتن و فروختن دارایی هایتان برای امرار معاش ادامه دهید؟!

13 - آژانس - منظور ، آژانس اتمی و این جور جاهای پرطمطراق نیست ، بلکه همین تاکسی تلفنی های خودمان است.
بازدید از یک آژانس تاکسی تلفنی ، از دو جهت توصیه می شود: اول آن که جناب رئیس جمهور با چشم خود ببینند که چقدر بازاری و صنعتگر و استادکار ، در سال های اخیر ، از صدقه سری سیاست های دولت ایشان ورشکست شده و به مسافر کشی روی آورده اند و دوم این که ساعتی را سوار یکی از این تاکسی ها شوند ،کنار راننده بنشینند ، روی خود را به عنوان این که خوابند ، بپوشانند و از راننده بخواهند مانند تاکسی های گردشی ، ساعتی را در شهر بچرخند و کار کنند و درباره اقتصاد و معیشت و سیاست و دولت ، سخن به میان آورند. در این صورت ، آقای رئیس جمهور با گوش های خود چیزهایی را خواهند شنید که نه در جلسات رسمی گفته می شوند و نه در آیین های تشریفاتی و شعارزده.

14 - مغازه سر کوچه - بعد از بازدیدهای پیش گفته ، بد نیست آقای رئیس جمهور ، آخر شب نیز سری به مغازه معروف سر کوچه شان بزنند تا بدانند که حتی در آنجا هم از ارزانی خبری نیست و هر جایی که بروند ، آسمان همین رنگ است.

 

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 254042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 76
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدي جهاني مقذم US ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    با سلام ...آقاي رييس جمهور ميتوانند به روژه هاي مسكن مهر هم در رشت بازديد كنيد تا ببينيدشركتهاي سازنده مسكن مهر ميلياردها تومان مصالح خريد و بابت ان چك دادند و الان چكشون برگشت خورده و اون توليد كننده هاي بدبخت دارند ورشكست ميشن...و كارفرما ها توجهي نميكنند و حتي حاظر به پرداخت و كسر از حساب پيمانكار نيستند...هر جي كار بي برنامه بود اين دولت انجام داد...بنزين و يارانه ....اين يارانه جز بيچارگي چي داشت ..ايشون قرار بود در راستاي خط اقا حركت كنند كه اون رو هم سركشي ميكنند ...ايشان به حرفهاي حضرت اقا گوش ميكردند اينقدر واسه مردم گرفتاري درست نميشد
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      جناب نویسنده محترم اشکال ندارد اینجابازدید کند ولی جرافرددوم مملکت نمیتواند اززندانهابازدیدکند لطفاتوجیه نفرمایید هیچ جوابی برای افکارعمومی قابل قبول نیست باتمام تضادفکری که بااحمدی نژاددارم ولی بازدید اززندان حق مسلم رییس جمهورهست
    • لیا دختر حسینی IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      آقا یا خانم بدون نام لطفا همان جای قانون را برایمان بخوانید
    • علیا IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      26 57
      آقای بدون نام. اولا رئیس جمهور شخص دوم مملکت نیست. از نظر اجرایی شخص اول. ولی از نظر سلسله مراتب فقط یکی از چند نفری هست که در مقام دوم قرار میگیرند . در کنار رئیس قوه قضائیه و رئیس قوه مقننه. از نظر اهمیت هم میشه افرادی مثل فرمانده ستاد کل نیروهای مسلح رو هم در کنار این افراد ذکر کرد(توی اکثر جاهای دنیا نیروی نظامی زیر نظر رئیس جمهوره اما ایران نه) چون قوه ی قضائیه زیر نظر شخص رئیس جمهور نیست پس حرف شما غلطه. در ضمن این مهمه که ایشون از کجا میخوان بازدید کنند؟ کدوم زندان؟ کدوم بخش؟ کدوم زندانی؟
    • رضا IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      آقای بدون نام چرا الان بایدبازدید کنند بعداز7.5سال ازدوران ریاست جمهوری قبلا یادشان نبو د مثل یکی ازاین سفرهای استانی به اصلاح پربار بازیداز زندان هم انجام می دادند یا الان بخاطر دوستشان این کار را می کنند ضمنا فقط اوین زندان است می توانند به خیلی زندانهای شهرهای گوشه کنار بروند برای بازید یا چون دوستشان در اوین است فقط باید به اوین بروند
    • درجواب لیادخترحسینی EU ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      20 4
      این هم مفادقانون اساسی جهت اطلاع حضرت عالی 1- بر اساس اصل 113 قانون اساسی رئیس جمهوری به عنوان منتخب ملت بالاترین مقام رسمی کشور پس از رهبری و رئیس قوه مجریه و به علاوه مجری قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است. همچنین بر اساس اصل 121 قانون اساسی ریاست جمهوری با سوگند شرعی متعهد به صیانت از حقوق اساسی ملت شده است. متن اصول فوق کاملاً‌روشن است. ضمنادر اصول متعدد قانون اساسی از جمله اصول2 ، 3 ، 6 ، 9 ، 19 ،20 ، 22 ، 23 ، 24 ، 25 ، 26 ، 27 ، 32 ، 34، 35 ، 36 ، 37 ، 38 و 39 به صراحت اعلام شده است
    • بدون نام IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      16 2
      اون موقع که سود میکنن صداشون در نمیاد
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    البته جمعه بازار خودرو هم برن بد نیست. کیف کردم. دمتون گرم
  • بدون نام IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    احسنت - ولی متاسفانه از این بازدیدها که نمی توان بهره برداری سیاسی و تبلیغاتی کرد پس بی خیال ملت البته حتما درجواب شما خواهند گفت : همه چی آرومه ما چقدر خوشبختیم و اینها هم کار فتنه گران و دروغ دشمنان است
    • بدون نام IR ۱۶:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      3 3
      2
  • شاهین IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    بسیار هم عالی.... کلن با این وضعیت که بوجود اومده باید تک تک مناطق و نهادها رو بررسی کنه تا ببینه چه مملکت گل بلبلی شده
  • بدون نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    دانشگاه یادتون رفت
  • هاتف IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    خوشم میاد دارید سر آقای احمدی نژاد و زیر آب می کنید نامزد خودتون بیاریدبابا عجب بی پدر این سیاست
  • بنده خدا IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    پیشنهاد می شود نویسنده متن فوق کاندیدا ریاست جمهوری شود . توکه لالای بلدی چرا خوابت نمی برد . مگر زندانیان جز این ملت نیستند زمان رای گیری چند صندوق رای درزندانها می گذارند .شما اطلاع دارید صدها نامه ازداخل زندان برای ایشان فرستاده اند
  • امير IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    گل گفتي اما خداييش همش تقصير ايشون نيس همه مقصر هستن كه كار به اينجا كشيده شده
  • مجید و فاطمه نظام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    احسنت احسنت احسنت
  • علیرضا US ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    94 13
    واقعا عالی گفتی ، آقایون تو این مملکت نیستن که ببینن. فعلا دارن روی رکورد سقوط آزاد البته تو اقتصاد فکر می کنن
  • محمدی IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    سلام آقای جعفر محمدی خداوند متعال می فرماید:وَلاَ تَقْفُ مَا لَيْسَ لَكَ بِهِ عِلْمٌ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ كُلُّ أُولئِكَ كَانَ عَنْهُ مَسْؤُولًا ﴿۳۶﴾ و چيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن زيرا گوش و چشم و قلب همه مورد پرسش واقع خواهند شد (۳۶) اگر همه ما به این دستور خداوند در اظهار نظر، نوشتن و سخنرانی عمل کنیم مسائل ما سهل تر حل خواهد شد در عالم هستی همه چیز ثبت و ضبط خواهد شد. اگر باور داشته باشیم. بنابراین حداقل انتظار این است که خواص و صاحبان قلم انصاف را رعایت کنند و به سادگی هر چیزی را بدون مطالعه منعکس نکنند. در فرمایش معصوم (ع) هست (مضمون) که بسا یک سخن باعث و بانی ریختن خونهایی شود. و ما ناخواسته شریک آن شویم زیرا و در چنین جایگاهی نبوده ایم .
    • بدون نام IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      109 3
      توصيه به جايي بود اتفاقا در اين متن هم از رييس جمهور خواسته شده تا همه چيز را از نزديك ببينند و بعد نصميم بگيرند. چرا كه تصميم گيري براي اقتصاد، فرهنگ و... يك ملت بسيار حساس تر از نگارش يك مقاله است
    • شکيبا IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      درود بر شرف نويسنده
  • ali IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    واقغا عالی بود . یعنی میشه اینا رو آقای دکتر بخونه .....!!!!!؟؟؟؟؟
    • A.K IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      53 1
      سلام خدمت علی آقا.یعنی شما فک میکنی ایشون این چیزا رو نمیدونه؟!!! ممکنه ما خیلی چیزا از این قبیل رو ندونیم،ولی امکانش خیلی کمه که ایشون این چیزا رو ندونه!اگر هم 1% ندونه،معاونین گرام حتما میدونن!
  • بدون نام IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    پیشنهاد میشود ایشان سری به میدان انقلاب تهران بزنند و از گرانی کتاب خصوصا کتابهای دانشگاهی و مشکلات دانشجویان اطلاع یابند.
  • بدون نام IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    12 - کارخانه ها و پروژه هایی با کارگران حقوق نگرفته - از کارخانه های بخش خصوصی و دولتی گرفته تا پروژه های عمرانی عسلویه و وزارت راه و ... آکنده از کارگرانی است که عمدتاً هم عائله مند هستند ولی ماه هاست حقوق نگرفته اند. دقیقاً مشکل من است اون هم تو یکی از بزرگترین پروژه های پالایشگاه آبادان که اون یکی از دست آوردهای بزرگ میدنن ولی 8 ماهه حقوق ندادن
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    همه را خوب گفتی اما درمورد مغازه سرکوچه گل گفتی
  • هيراد IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    80 44
    جناب آقاي محمدي ، بنده تمام كاست هاي آقاي احمدي نژاد را قبول دارم و يكي از منتقدان ايشان هستم ، اما جنابعالي كه اين مقاله را نوشته ايد لطفا به 3 سوال ذيل بنده نيز پاسخ دهيد 1- آيا رئيس جهمور فارغ از اينكه چه كسي باشد به عنوان پاسدار قانون اساسي و عدالت در كشور حق بازديد از يك زندان و وضعيت زندانيان را دارد يا خير 2- چه اتفاقي در زندادنهاي جمهور ي اسلامي مي افتد كه حتي رئيس جمهور بعنوان شخص اول مملكت وشخص دوم كشور حق بازديد از آن را ندارد 3- قرار است بعد از بازديد رئيس جمهور به كدام كاستي ها واشكالات اشاره كند كه قبل از بازديد قوه قضائيه از آن مي هراسيد و آنرا دخالت در ساير قوا مي داند
    • یک ایرانی IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      42 74
      جناب آقای هیراد با سلام و احترام خدمت شما منم چند سوال از شما داشتم جناب آقای دکتر احمدی نژاد چرا موقعی که مساله کهریزک به وجود اومد درخواستی برای بازدید نداشت؟ چرا مسبب اصلی کهریزک رو به عنوان ریاست نهادی که از نامش پیداست باید در مورد تامین حقوق اجتماعی همان مردمی که دم از حقوقش می زند قرار دهد چرا فقط موقعی که یکی از نزدیکان ایشان به زندان افتاد ایشون به فکر بازدید از زندانیان و حقوق حقه ملت ایران افتادن آیا به نظر شما الان تمام مشکلات آقای احمدی نژاد برای خدمت رسانی به مردمی که همیشه مدافع نظام بودند بازدید از زندان اوین است ؟
    • بدون نام IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
      2 7
      البته باید این نکته رو بدونین که وزرا و نمایندگان مجلس به صورت دوره ای از زندان ها بازدید می کنند
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    54 58
    عالی گفتی این ها برای کلیه مدیران در تمامی سطوح لازمه اما کو گوش شنوا ، همشون فقط شعار میدن
  • بدون نام IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    جانا سخن از دل مردم می گویی!
  • مهدی EU ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    15.برای استراحت و صرف شام من از ریس جمهور برای امدن به منزلمان دعوت میکنم تا هزینه ی یک مهمانی ساده را به نرخ امروز نیز درک کنند....
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    48 52
    به نظرم رئیس جمهور یک بار با اتوبوس و مترو بره سر کار تا ببینه تحت فشار پرس میشه یا نه!!!!!
  • محمد IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    36 62
    با عرض سلام شما هم خواهشاً سرتان را از زير برف بيرون بياوريد چرا رئيس‌جمهور اين همه مدت به فكر زندان‌ها نيفتادند و الان و با اين قضايا كه همه ما خبرداريم يادشان آمد كه بايد سري هم به زندان‌ها بزنند و قانون اساسي را اجرا كنه و چيزهاي ديگري كه اگر نگاشته بشه اين نظر من چاپ نميشه بابا قدر اين مردم رو بدونيد اين مردم بودند كه انقلاب كردند و خون‌ها دادند تا اين انقلاب مستحكم بشه و به اينجا برسه چرا با بي‌تدبيري و غرض ورزي زندگي را بر اين مردم خوب سخت كرده‌ايد. آخرتي هست هرچه در اين دنيا كشت كنيد در آخرت درو مي‌كنيد
  • یک کارگر اخراجی IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    25 47
    آقای محمدی که این طور صحبت میکنی شده تا حال حقوقت رو تا چند ماه نگیری و پول کرایه تاکسی بچت برای رفتن به مدرسه رو نداشته باشی
  • بدون نام IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    17 27
    خیلی قشنگ گفتی ولی یک جوری مطالب را بیان کردی که انگار رئیس جمهور از همه اینها بی خبره و یک جوری ایشون را تبرئه کردی!
  • حسينقلي صفائي IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    رئيس جمهور حق نظارت ساير قوا را دارد.اگر در قانون نباشدكه هست نقص قانون داريم.
  • بدون نام IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    62 1
    بابا اين مسائل خرد كه اهميتي نداره ،مديريت جهاني رو عشقه !!
  • مهمان PL ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    43 1
    من فکر میکنم از همه اینها خبر داره
  • بدون نام IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    38 5
    درود بر خبر آنلاین
    • بدون نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      6 7
      از سایت عصر ایران کپی کرده
  • بدون نام US ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    17 15
    إن الله لا يغير ما بقوم حتى يغيروا ما بأنفسهم
    • عمو ممد IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      2 1
      احسنت این بهترین نظر در این مجموعه نظرات است
  • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    26 26
    وقتی تو یه کشور اصحاب رسانه موظف باشن هی به مردم بگن همه چی آرومه معلومه مشکلات جمع میشه روی هم.وقتی مسولان جوابگوی مشکلات نباشن و یا جوابهای نا مربوط به سوالات مطرح شده بدن و باز خواست نشن آخرش همین میشه دیگه. لیسانس مدیریت دولتی -بیکار
  • بدون نام IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    44 54
    تو آژانس که رفت ببینه که چند تا لیسانس دارن از بیکاری اونجا کار میکنند ((یه جا دیگه که باید بره اداره کاره))
  • بدون نام IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    حيف براي روزهاي از دست رفته! 8سال!
  • 44 IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    ای کاش همه مردم ایران این 14 مورد را برای تمام آقایان با صدای بلند می خواندند.......
  • محسن IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    5 6
    وقتی مردم میتونند اقتصاد مقاومتی داشته باشند، دیگه دلیلی برای سر زدن به این اماکن وجود نداره.
  • بدون نام IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    8 63
    فقط میتونم بگم عالللللللللیییییییییییییییییی بود
  • ناشناس IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    17 59
    15-بهتر است رئیس جمهور عزیز در این بین بازدیدی هم از دانشگاههای کشور مثل همین دانشگاه تهران میدون انقلاب خودمون داشته باشند تا ببینند که سر کلاس های 10 نفری کارشناسی ارشد هم اکنون 60-70 نفر نشسته اند که تا یکی دو سال بعد با کوله باری! از دانش فارغ التحصیل می شوند و تازه به این پی می برند که باید به همان آژانسی که در مورد 13 اشاره شد مراجعه کرده و البته اگر حداقل 6-7 میلیونی داشته باشند یک پراید قراضه بخرند و مشغول مسافرکشی شوند ....
    • بدون نام EU ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      4 57
      واقعا راست گفتی... خیلی از دوستای من با تحصیلات کارشناسی و کارشناسی ارشد الان بیکارن و سربار پدر ... چرا ؟ چرا باید کسی که 15 سال زحمت کشیده الان بیکار باشه ولی اگه همون مدتو میرفت توی نمایشگاه اتومبیل کار می کرد الان حداقل 2 تا لکسوس داشت...
  • بدون نام IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    12 28
    یک بار خودش با پای خودش برود میوه شیر گوشت و مرغ و لوازم اولیه و ضروری را بخرد کافی است
  • آلیاژ US ۱۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    486 4
    دکتر تولدت مبارک
  • ملک IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    2 12
    بعد میفرمایند آزادی نیست. چقدر راحت مطلب این چنینی در یک سایت گذاشته میشود.
  • کوروش IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    4 3
    آقای رئیس جهمور جون من بیا گزینه 7 و عدالت رو اجرا کن
  • محمود رضا رضازاده IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    6 4
    سلام به نظر من رئیس جمهور مایک سری به سوپر مارکت سر کوچه شون هم بزنن احتیاج به رفتن این 14 جا نیست اگه فاکتور اجناس رو از فروشنده بگیرن همه چی معلوم میشه!می فهمن مایحتاج غذایی که از الزامات زندگی مردم هستش چقدر گران شده! بیچاره مردم کم درآمد!
  • مريم IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    اين مطالب رو ميدادين يه بچه مدرسه اي بهتر مي نوشتش! يكم به خودم اميدوار شدم! نويسندگي و خبرنگاري هم مي تونه تو ين اوضاع بيكاري و گروني خوب شغلي باشه
  • ج.واد IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    7 5
    یا مهدی ادرکنی فقط همین!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! برس به داد مظلومان یا صاحب الزمان
  • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    91 7
    مثل اینکه قبلا مردم ایران همه در بهشت برین زندگی می کردندهیچ کس در مترو و اتوبوس له نمی شد. اصلا در گرانی نبود و همه چیز با ثمن بخس به دست می آمدا بیکاری نبود. روسای جمهور مثل ساعت دقیق و درست کار می کردند فرزند هیچ رئیس جمهوری مدیر و معاون وزیر نمی شد اصلا رانت خواری نبود. مطبوعات در کمال آزادی از همه روسای جمهور سئوال می پرسیدند حتی مسخره می کردند روستاهای کشور دارای اتوبان شش بانده بودند و داشتیم شش موتوره به سمت تعالی پیش می رفتیم اصلا مشکلی نبود تا این احمدی نژاد آمد. یک باره مردم فریب شعارهای ایشان را خوردند هیچ کس به او رای نداد اما رئیس جمهور شد از روز اول همه سیاسیون دلسوز!!! را خانه نشین کرد ولی برخی می گفتند همه در حمایت از او متحد شده اند. خلاصه همه بدبختی ها در زمان اوست
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    8 10
    به نظر انجانب ریشه این مسائل در نحوه انتخاب این چنین افرادی برای ریاست جمهوری و نمایندگی مجلس است .
  • بدون نام IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    8 12
    خوب شد ایشان روز اول که برای انتخابات نامزد شدند (سال 84) دغدغه خود را اقتصاد ایران اعلام کردند.
  • حجت IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    55 2
    یعنی تمام مشکلات ما احمدی نژاده؟نه اینه؟ چرا کسی از نمایندگان مجلس سئوال نمی کند.زمانی که دلار در حال گران شدن بود 100 نماینده برای بستن روزنامه شرق امضا جمع کردند..زمانی که گرانی پلکانی زیاد می شد..نمایندگان در فکر استیضاح وزیر ورزش بودند..چرا نظارتی روی کار دولت نداشتند که دلار از 1000 تومان به 4 هزار تومن برسد..مشکل نمایندگان مجلس هستند و مراجع نظارتی روی بازار که خیلی دیر و با بادهای سیاسی یاد همه چیز می افتند..مشکل ما واقعا احمدی نژاد است یا مجلس؟پیشنهاد می کنم خبرانلاین نظر سنجی بگذارد ببیند چه کسانی مسئول هستند..
    • سونیا IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
      210 2
      با نظر شما 100 درصد موافقم.مشکل اصلی ما مجلس است.نه رییس جمهور.اگر نمایندگان مجلس با تدبیر بودند و دست از سیاسی کاری های بیهوده و نا به جا بر می داشتند الان شاهد این همه گرانی نبودیم.تعطیلی روزنامه شرق 100 امضا جمع کرد.اما برای قیمت دلار و استیضاح وزیر اقتصاد حتی یک امضا جمع نشد.اصولا نمایندگان ما خیلی دیر یاد مسایل مهم می افتند.زمانی که اب رفته به جوی باز نمی گردد..من هم موافق نظر سنجی هستم.با این سئوال که عملکرد نمایندگان مجلس را چگونه ارزیابی می کنید..جواب من که روشنه
  • رامین IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    9 0
    چه عجب خبر آنلاین عزیز هم سر از لاک بیرون آوردی . پس شما هم همه اینها را میدیدی و گاهاً دم نمیزدی . نترسیدی فیلتر بشی دوباره ؟!!!!
  • نا شناس IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    13 1
    به نظر بنده آقای دکتر با اعتماد به نفس و خونسردی همیشگی از تمام این مکانها بازدید خواهند کرد و در نهایت اعلام می کنند همه چی آرومه مردم هیچگونه دغدغه ای ندارند و تیمی چند نفره تشکیل داده ایم تا مشکلات احتمالی را رفع نمایند!
  • مهدی IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    6 0
    من فوق لیسانسم تو یه شرکت دارم کار شریف کارگری انجام میدم ، اینقدر نخوندم که آخرش بیام اول خط لطفا بگید بیان به ما جوانان جویای کار هم یه سزی بزنن میتونیم پیشنهادهای خوبی بدیم
  • بدون نام GB ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    9 1
    بنظر من آقای احمدی نژاد به تنهایی نباید به این جاها بروند. ایشان نماینده یک طیف هستند که از صدر تا ذیل مسئولان در زمان انتخابات از ایشان حمایت می کردند.حالا که کارها خراب شده و دوره ی ایشان هم رو به اتمام است کل آن طیف و همه ی آن مسئولان که هم نظر با ایشان بودند باید به اینجاها برای بازدید بروند و پاسخگو باشند نه اینکه همه ی کاسه کوزه هارا سر ایشان بشکنند.
  • باقر IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    9 8
    دمت گرم نویسنده محترم ظاهرا دلت خوش هست اگر رییس جمهور دنبال اینا باشه دیگه پس چه کسی مفسدان اقتصادی را معرفی کنه ضمنا شهرهای دیگر هم زندان و زندانی داری
  • بدون نام IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    4 3
    اجازه بدین دولت مهر کارشو بکنه
  • راضیه IR ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۶
    3 2
    پیشنهاد میشود جریان معظم اصولگرایان نیز ایشان را در این بازدیدها همراهی کنند.
  • علی IR ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    9 11
    آقای احمدی نژاد که با خانواده به امریکا میرند . اگر با پول بیت المال میرند ؟ چرا؟ اگر با پول خودشان از کجا ؟ من که مهندس هستم تا سید مظفر هم نمیتونم برم .وعده های اولیه چی شد؟ ماشینهای دولتی بالاتر از پژو را به بیت المال بر میگردونم
  • محمد IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    2 2
    یک سری هم به شهرستان بافق که 85% به ایشان رای دادن و با داشتن معادن فروان فاقد گاز کشی و جاده مناسب بین شهری میباشد بزنند
  • محمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    2 2
    یک سری هم به شهرستان بافق که 85% به ایشان رای دادن و با داشتن معادن فروان هنوز فاقد گاز و جاده مناسب بین شهری است بزنند
  • شیر زن ایران IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    2 0
    یک سری به محل کار زنان خود پرست یا بد سرپرست بزنند چه منشی ، خیاط،آشپز رستوران ........ متحمل چه کار سختی و درآمد ماهیانه دریافتی آنها چند است ؟ حتی کمکهای غیر نقدی دریافت نمی کنند حتی سبد کالای ماه مبارک رمضان که هر وقت این سبدها در دست کارمندان میبینند اشک در چشمانشان جمع میشود ،بیمه هم نیستند، مگر آنها جزئی از ملت نیستند؟ این کارفرمایان شرکتهای خصوصی را چه کسی نظارت دارد؟ 250000 تومان که حتی زیر حقوق وزارت کاری است ،با آن چه میشود خرید؟ هزینه مسکن؟ هزینه خرید مایتاج خانه ؟ پردااخت قبوض ؟ هزینه رفت و آمد از کرج تا تهران؟ هزینه درمان وغیره زنان ما یک شیر زن هستند که لب به سخن باز نمی کنند حتی به سیستم دسترسی ندارند تا نظراتشون را بیان کنند. آقای دکتر نگاهی به این کارگران بی مزد بیاندازی
  • شیرزن ایران IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    3 0
    اگر به کارمندان چه قراردادی جه رسمی سبد کالا در ماه مبارک رمضان میدهید ،به کارمندان شرکتهای خصوصی که حقوق کافی نمی دهند ،حد اقل می تواننداز وزارت کار کمک بگیرند و آماری بدست آورند و مبلغ یا همان سبد را از طریق وزارت کار به این زنان بد سر پرست یا بی سرپرست پرداخت نمایند. خودم از همین گروه هستم ماهی 250000 تومان بدون هیچ مزایا و کار اضافی! (منشی شرکت خصوصی در آریا شهر ) ،زندگی کردن برای ما بهتران است نه برای ما،همین................................
  • قلقلی IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    3 18
    به آقای رییس جمهور بگویید سری هم به بازار ایرانشهر بلوچستان بزنند وببینند که چه گونه قیمت اجناس ساعتی زیاد میشود وکمر قشر آسیب پذیر جامعه را شکسته است
  • ناشناس IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۷
    2 35
    اگر چه این بازدید ممکنه حق احمدی نژاد باشد ولی توصیه میشود اول یک سر به سوپر مارکت بزنند ......... از ان جا بایک تاکسی با نرخها ی جدید به زندان بروند