۰ نفر
۱۷ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۴

جفری ملدرام که بخش اعظمی از دوره شغلی خود را به دنبال پاگنده سپری کرده است، قصد دارد تا با ساختن یک کشتی هوایی کنترل از راه دور، به جستجوی خود برای شکار پاگنده ادامه دهد.

محمود حاج‌زمان: جفری ملدرام، استاد کالبدشناسی و انسان‌‌شناسی دانشگاه ایالتی آیداهو است که بخش اعظمی از دوره شغلی خود را به دنبال پاگنده سپری کرده است. این کار اگرچه خشم و غضب همکارانش را برای وی به دنبال داشته، اما این موضوع نتوانسته است وی را از ادامه راهش باز دارد. اگرچه وجود پاگنده (که در ادبیات آمریکا از آن با عنوان ساسکواچ نیز نامبرده می‌شود) از سوی به طور گسترده محل شک بخش اعظم جامعه علمی است، اما وی توانسته است موافقت ضمنی دانشگاه را برای ساختن یک کشتی هوایی کنترل از راه دور جلب کند تا به جستجوی خود در شکار پاگنده ادامه دهد.
به گزارش پاپ‌ساینس، ملدرام، نو یسنده کتاب «ساسکواچ: ملاقات افسانه با علم» عقیده دارد که پاگنده احتمالا نسلی از یک میمون غول‌آسا است که زمانی در آسیا ساکن بوده و از طریق تنگه برینگ به آمریکای شمالی راه یافته است. وی می‌گوید: « یافتن هر حیوانی که کمیاب، منزوی و شب‌رو است و در نواحی دورافتاده زندگی می‌کند، و مشاهده آنها در حیات وحش بسیار چالش برانگیز است. این فناوری برای این کار تهیه شده است.»
ملدرام تلاش می‌کند تا میزان بودجه پروژه‌اش را با استفاده از سرمایه‌گذاری خصوصی به مبلغ 300 هزار دلار افزایش دهد. این مبلغ صرف ساختن کشتی هوایی و تجهیز آن به ابزارهای مختلف از جمله سوت‌های پیشرفته و یا دوربین‌های تصویربرداری گرمایی خواهد شد، که می‌تواند به یافتن این موجود بدنام کمک کند. ملدرام در راه‌اندازی این کشتی هوایی و دوربین‌ها، ویلیام بارنز، یکی دیگر از علاقمندان پر و پا قرص پاگنده‌ها را در کنار خود دارد. بارنز می‌گوید از یک دهه پیش که خودش یک پاگنده را دیده است، ایده این پروژه به ذهن وی خطور کرده است. طی این پروژه که نام شاهین (Falcon Project) برای آن انتخاب شده است، این دو نفر امیدوارند که بتوانند بهار آینده یک سفر اکتشافی یک ماهه را آغاز کنند. آنها قصد دارند تا جنگل‌های دورافتاده امتداد شمال غربی اقیانوس آرام، و همچنین نواحی شمالی کالیفرنیا و یوتا را جستجو کنند.
 53275

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 256336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    1 23
    یعنی هیچی دیگه تو دنیا مبهم نیست فقط مونده پاگنده؟ بابا اینا خیلی حال دارند.
  • بدون نام IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۷
    14 3
    یوگی و دوستان هم گشتند ولی موفق نشدند!
    • بدون نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۱
      6 7
      لطفا اسم اين كارتون مستهجن و توهين آميز رو نبر دوست من :دي
  • بی نام IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۰۱
    0 0
    دا را شکر که پیداش کردن از دستش راحت شدیممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم