امتیاز 26 نفر
چهارشنبه 17 آبان 1391 - 17:25:00 چاپ

51 نفر در زلزله ورزقان مصدوم شدند/ریزش دیواره ساحتمان‌های در حال ساخت

جامعه > حوادث - شمار مجروحان زلزله امروز ورزقان به 51 نفر رشسید این در حالی است که تاکنون 29 پس لرزه در آنجا رخ داده است.

به گزارش خبرآنلاین، امروز چهارشنبه بعد از وقوع زلزله 5.1 ریشتری در ورزقان آذربایجان شرقی هیجده پس لرزه دیگر تا ساعت ۱۰:۵۳:۵۹ رخ داد و بعد از آن نیز 11 پس لرزه دیگر به ترتیب به بزرگی ۲.۰ریشتر در ساعت ۱۰:۵۵:۱۱، ۲.۵ در ساعت ۱۱:۰۰:۳۶، ۳.۱ ریشتر در ساعت ۱۱:۰۲:۱۹، ۲.۲ ریشتر در ساعت ۱۱:۰۹:۲۲، ۲.۶ ریشتر در ساعت ۱۱:۱۲:۰۷، ۲.۸ ریشتر در ساعت ۱۱:۲۲:۱۰، ۲.۵ ریشتر در ساعت ۱۱:۲۸:۵۵، ۲.۳ریشتر در ساعت ۱۱:۳۰:۲، ۲.۸ ریشتر در ساعت ۱۱:۳۱:۴۸، ۲.۰ ریشتر در ساعت ۱۱:۴۴:۱۱، ۲.۱ریشتر در ساعت ۱۲:۲۲:۲۶ امروز چهارشنبه در آنجا رخ داده است.

 

51 نفر مصدوم شدند/ انتقال 5 مصدوم به تبریز

محرم فروغی-  فرماندار ورزقان- از مصدوم شدن 51 نفر در منطقه زلزله زده ورزقان و انتقال 5 نفر از این مصدومین به تبریز خبر داد و به مهر گفت: 51 مصدوم به بهیاری های این شهرستان مراجعه کرده اند که درمان آنها به صورت سرپایی بوده و از این تعداد 5 مجروح که دارای شرایط وخیمی بودند به تبریز انتقال داده شده اند.

وی ادامه داد: تعداد زیادی از این مجروحین در حال کار در ساختمان بوده اند که بر اثر ریزش دیوار دچار شکستگی هایی در ناحیه سر و دست شده اند.

فروغی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه ساختمان روستاهای اطراف دارای ساخت و ساز مقاومی شده اند در این روستاها با ریزش ساختمان های زیادی مواجه نبوده ایم اما تعداد بسیار کمی از ساختمان های کهنه فرو ریخته اند.

فرماندار ورزقان گفت: با توجه به اینکه بیشتر مردم در چادرها و کانکس ها استقرار داشته اند ، مصدومیت زیادی در این مناطق نداشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین مصدومیتی در بین دانش آموزان گزارش نشده و دانش آموزان در این منطقه هیچ آسیبی ندیده اند.

 

 2 هزار پس لرزه در شهرستان ورزقان/ریزش دیواره ساحتمان‌های در حال ساخت
معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه در سه ماه اخیر بیش دو هزار پس‌لرزه در شهرستان ورزقان اتفاق افتاده است، به فارس گفت: زلزله 5 ریشتری امروز ورزقان موجب تخریب دیواره ساختمان‌های در حال ساخت شد.
مرتضی اکبرپور درباره زلزله 5 ریشتری که امروز شهرستان ورزقان در آذربایجان شرقی را لرزاند اظهار داشت: زلزله 5 ریشتری در ورزقان در عمق 19 کیلومتری از سطح زمین اتفاق افتاد که خوشبختانه تخریب گسترده‌ای نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ‌زلزله امروز موجب شد دیواره‌ خانه‌های نیمه‌کاره در حال ساخت ریزش کرد، بیان داشت: آمار دقیقی از ریزش دیواره‌های ساختمان‌های نیمه‌کاره اعلام نشده است.

معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه زلزله اخیر تلفات جانی و مجروحی نداشته است، بیان داشت: تاکنون علت‌یابی دقیقی از زلزله‌های پی‌درپی در شهرستان ورزقان انجام نشده است.

اکبرپور خاطرنشان کرد: در 3 ماه اخیر بیش از 2 هزار پس‌لرزه شهرستان ورزقان و اطراف آن را لرزانده است که تاکنون چنین اتفاقی در کشور سابقه نداشته است.

وی بیان داشت: بعد از زلزله‌های بیش از 4 ریشتر آماده‌باش کامل به دستگاه‌های امدادی و درمانی اعلام می‌شود تا اینکه پس‌لرزه‌های با ریشترهای کمتری اتفاق افتد.

 

زلزله امروز خسارت جانی در هریس نداشت
داریوش مرادی- فرماندار هریس- به مهر گفت: طی زلزله امروز آذربایجان شرقی، در منطقه روستایی و شهری هریس هیچگونه تلفات جانی و مالی مشاهده نشده است. خوشبختانه مصدوم و مجروحی در این مناطق دیده نشده است و تنها 2 ساختمان کهنه کار در یکی از روستاهای این بخش دچار فروریختگی شده اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه با بازسازی های اخیر روستاهای بخش هریس مقاوم شده و زلزله اخیر هیچ آسیبی به آنها نرسانده است.
مرادی افزود: مردم و به خصوص دانش آموزان در این مناطق در حین زلزله دچار ترس شده ولی خوشبختانه در هنگام فرار از مدارس هیچ آسیبی ندیده اند.
 

47282

کلید واژه‌ها : زلزله - حوادث غیر مترقبه -
18 دیدگاه
  • ali
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 17:53:02
    پاسخ
    64 3

    خدا به دادمان برسه تو تبریز هم به خوبی احساس شد بعد از زلزله همه از ساختمانها اومده بودن بیرون و مدرسه ها هم میشه گفت نیمه تعطیل شد چون همه بچه هاشون رو با خودشان با خودشان می بردند.

  • حمیدرضا110
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 17:57:43
    پاسخ
    77 10

    داشتم عکسهای خانه های ساخته شد رو میدیدم "واقعا خندم گرفت "خونه های قبلی مقاومت بیشتری داشت!!!!!!!!!!

  • ناشناس
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 18:52:27
    پاسخ
    11 1

    خدا به داد زلزله زدگان برسد با این اوضاع واحوال دولت هم می خواهد کار ساخت وساز را بعد از آبان تعطیل کند!!!

  • مهدی
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:12:20
    پاسخ
    8 9

    وای خدا به دادمان برسد اینها بلا هستن یا امتحان

    • حسنا
      پنجشنبه 18 آبان 1391 - 15:27:45
      2 0

      بلا یاامتحان فرقی نداره فقط توجه بخداوند وهشدارشوباید افزایش داد وصبرکرد

  • علی
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:15:18
    پاسخ
    11 1

    مثل این که تا نکشه ما رو دست برنمیداره.وای!!!!!!!!!!!!!!!!! وقتی راه میرم میترسم زلزله بیاد.خدایا کمکمون کن.

  • بدون نام
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 19:51:28
    پاسخ
    2 6

    بهترین راه مقابله با زلزله: ((با توجه به اینکه بیشتر مردم در چادرها و کانکس ها استقرار داشته اند ، مصدومیت زیادی در این مناطق نداشته ایم.))

  • بدون نام
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:01:44
    پاسخ
    8 2

    خداوند به همه ملت ما و امت های دیگه رحم کنه ومشکلات و مصیبت را از سر تمام ملت ها دور کند انشاالله

  • بدون نام
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:07:31
    پاسخ
    10 2

    اون خبری که 20.30 از بازسازی مناطق نشون داد درست عکس ماجرا بود.به اهالی که خودشون داخل قضیه هستن هم میخوان دروغ بگن؟

  • yashar
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:07:52
    پاسخ
    7 0

    در شهرستانهای اطراف هم بخوبی احساس شد.واقعا این هم پس لرزه بی سابقه است. و امیدوارم مسولان امر علت یابی کنند که دلیلش چی میتونه یاشه؟

  • بدون نام
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:46:02
    پاسخ
    10 1

    این آقایون چی چی ساختن که نیمه کاره اومده پایین!!!

  • بابک خرمدین
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:46:34
    پاسخ
    9 1

    پس ؛دولت یه چیزهایی مدونست که حونه های مردم رو نمی ساخت و این دست اون دست میکرد!!!

  • اتیلا
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 20:47:11
    پاسخ
    13 0

    ما در تبریز بد جوری لرزیدیم.همسایه ها ریختن بیرون.ولی چیزی که میخواستم بگم اینه که هفته پیش چهار شنبه رفته بودیم روستاهای اطراف ورزقان وسایل برده بودیم وضع بچه ها اصلا خوب نیست خیلی ها سرما خوردن پوشاک و غذا به اندازه لازم تامین میشه ولی سردی محیط نبود حمام و سرویسهای بهداشتی بیشتر اذیت میکنن.بچه ها با یک کیلو گل زیر دمپاییها و کفشهاشون با صورتی که از کثیفی فقط چشمهاشون دیده میشه منتظر کمک برای سر پناه هستن.مرد و زن همه بسیج شدن خونه ها رو بسازن که امروز چند تا از دیوارها ریخت.من صبح رفتم ترس و غم بیداد میکرد.لطفا به کمکها ادامه بدید البته کمکهای اساسی و دعاکنید

  • بدون نام
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 21:05:00
    پاسخ
    4 10

    هشدار برای زلزله تاریخی تبریز! فاجعه زلزله تبریز در راه است...

    • حسنا
      پنجشنبه 18 آبان 1391 - 15:30:17
      6 2

      دل مردمو بیخودخالی نکنید خداهرچی بخوادهمون میشه زمان زلزله هیچچچچچ وقت ازقبل مشخص نمیشه

  • یوسف
    چهارشنبه 17 آبان 1391 - 23:40:24
    پاسخ
    2 7

    علی آقا من هم مثل شما از زلزله می ترسم اما ... اما وقتی با خودم فکر می کنم که از خواست خدا نمیشه فرار کرد به آرامش می رسم. ضمنا چندین بار زلزله حین راه رفتن برای من اتفاق افتاده! هیچ اثری از زلزله احساس نمیشه!!

  • بدون نام
    پنجشنبه 18 آبان 1391 - 00:00:09
    پاسخ
    3 0

    آخه چطور ممکنه در یک منطقه در طی چند ماه اینقدر زلزله بیاد. مگه اینکه این زلزله ها یه علت رو زمینی داشته باشند. مثلا یه چیزایی که اگه بنویسم سانسور میشه کامنتم.

  • سید کاظم قاضی
    پنجشنبه 18 آبان 1391 - 04:30:50
    پاسخ
    5 0

    عجب خانه هایی ! خوبه قبل از اتمام فروریخت وگرنه بر سر ساکنانش آوار میشد. باید از دست اندرکاران ساخت این به اصطلاح خانه ها تشکر کرد !!! واقعا که

ارسال دیدگاه

قوانین ارسال نظر
  • خبرآنلاین نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند
  • لطفا از نوشتن نظرات خود به صورت حروف لاتین (فینگلیش) خودداری کنید
  • اگرچه تلاش می‌شود نظرات ظرف 2ساعت تعیین تکلیف شوند اما نظراتی که پس از ساعت 19 نوشته شود حداکثر تا 9 صبح روز بعد منتشر می‌شوند
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.

0/700