بازیگر مجموعه تلویزیونی «دزد و پلیس» معتقد است که یکی از شانس‌هایش در سریال «دزد و پلیس» همبازی شدن با بهنام تشکر و شقایق دهقان بوده است.

بهناز شیربانی: هومن برق نورد بازیگرسینما، تئا‌تر و تلویزیون از جمله چهره‌هایی است که می‌کوشد با ایفاینقش‌های مختلف در مدیوم‌های گوناگون  به تکرار نیفتد، و این بزرگ‌ترین وجه بازیگری او است. سریال «دزد و پلیس» با بازی او در نقش داود نیز همین ویژگی را داشت. او که این روز‌ها مشغول بازی در سریال «زمانه» حسن فتحی است، معتقد است که با بازی در سریال «دزد و پلیس» به محبوبیتی میان مردم رسیده است که برای خودش قابل حدس نبود. به بهانه حضورش در سریال «دزد و پلیس» با او گپ و گفتی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

 

آقای برق‌نورد، مهراب قاسم‌خانی معتقد است که شما از جمله بازیگرانی هستید که دونقش یکجور را متفاوت بازی می‌کنید. این تفاوت در بازی‌های شما از کجا نشات می‌گیرد؟
به نظر من همه چیز به متن بر می‌گردد. اگر متن خوب نباشد بازیگر گیج می‌شود. ما در «چک برگشتی» و «ساختمان پزشکان» هم متن خوبی داشتیم. اما متن مهراب قاسم‌خانی در «دزد و پلیس» این قابلیت را داشت که اختیار عمل زیادی به عنوان بازیگر داشته باشی. برای ورود به نقش داود کلید‌های خوبی داشتم. بخشی از آن دیالوگ‌های خوب متن بود و یا سکانس‌های خوبی که دست مرا در ایفای نقش باز می‌گذاشت. من نقش داود را در قسمت پنجم کشف کردم.


اما فکر نمی‌کنم که همه چیز به متن مربوط شود، قطعا تحلیل‌های یک بازیگر از نقش هم به پرداخت شخصیت کمک می‌کند.
بله. بخشی از این اتفاق هم به هوش یک نفر مربوط می‌شود. من در هر کاری سعی می‌کنم چیزی ارائه دهم که شبیه نقش‌های قبلی نباشد. در حال حاضر مشغول بازی در سریال «زمانه» به کارگردانی حسن فتحی هستم. ژانر این سریال ملودرام است و من نقش یک وکیل را بازی می‌کنم و تمام تلاشم را کردم که این نقش رنگ و بویی از سریال «ساختمان پزشکان» یا سایر نقش‌هایم نداشته باشد.


سریال «دزد و پلیس» را نمی‌توان صرفا یک سریال کمدی دانست، اما در این سریال بیشترین بار طنز بر دوش شماست. در متن این اتفاق افتاده بود یا خیر؟
وقتی یک دیالوگ برای یک نقش نوشته می‌شود، از‌‌ همان یک دیالوگ می‌توان فهمید شخصیت چه روحیه‌ای دارد. من از نشانه‌های موجود در نقش، متوجه می‌شوم که چه باید بکنم؟ و نقش چطور باید پرداخت شود.

 

هومن برق نورد در نمایی از سریال«دزد و پلیس»


تا چه حد همبازی شدن با بهنام تشکر و شقایق دهقان در پرداخت شخصیتی که ایفا کردید موثر بود؟
همبازی شدن با این دوستان شانس من بود. بهنام و خانم دهقان طنز را می‌شناسند و مهمتر از آن این که در سریال «ساختمان پزشکان» هم با هم کار کرده بودیم، و با روحیه هم آشنا بودیم. ما در کار هم دخالت نمی‌کردیم. همه می‌دانستیم که نقش اول این سریال بهنام است، و بار قصه بر دوش او است، او باید قصه را جلو ببرد و طنز قصه هم بر دوش من بود. همه از موقیعت‌های هم با خبر بودیم و همه سر جای خودشان بودند.


ظاهرا برخی از دیالوگ‌هایی که در متن وجود داشت تبدیل به تکیه کلام‌های شما شد، همینطور است؟
دیالو‌گ هایی در متن وجود داشت که ممکن بود نویسنده از روی آن رد شود. من دیالوگ‌های با مزه متن را پیدا کردم و از آن استفاده می‌کردم. دیالوگ «ما دو تا راه بیشتر نداریم» در متن بود، اما جای مانور بسیاری داشت و قابلیت این را داشت که در کار از آن استفاده کنم. گاهی مهراب با دیدن راش‌ها، در می‌یافت که من از دیالوگی به جا استفاده کردم، و آن را در متن می‌گنجاند. مثل «دوست خوب من» یا «ممنونم» اما من همه این تکیه کلام‌ها را خرج نمی‌کردم و سعی کردم بجا از آن‌ها استفاده کنم.


تا چه حد هدایت سعید آقاخانی به عنوان کارگردان به پرداخت شخصیت «داود» کمک کرد؟ ‌‌‌‌
من پیش از این هم با سعید کار کرده بودم. سر این سریال سعید متن را می‌خواند و در ذهنش صحنه‌ها را دکوپاژ می‌کرد. مهراب دیالوگ نویس خوبی است، و گاهی حجم دیالوگ‌هایش زیاد می‌شد، اما اگر کارگردانی سعید نبود و در کار اینقدر حرکت نبود، ممکن بود، فقط دیالوگ گفتن مخاطب را خسته کند. ما حتی یک سکانس هم نداریم که بی‌تحرک باشیم. هر چند که تصویر برداری امیر معقولی هم به این اتفاق کمک کرد.


ظاهرا شخصیت «داود» محبوبیت بسیاری میان مخاطبان این سریال پیدا کرده استوشما چه عکس العمل‌هایی از مردم دیدید؟
می‌دانستم که داود شخصیت شیرینی می‌شود. اما از عکس العمل‌های مردم سر این سریال تعجب کردم. مثلا آقایی در فرودگاه اصفهان رسما روی کول من بود و ابراز لطف می‌کرد و فکر نمی‌کردم تا این حد شخصیت دوست داشتنی شود. مردم من را شرمنده لطفشان کردند.

 

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 27
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمدرضا.ع IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    216 5
    ببین دوست خوب من ، واسمون قیف نیاوگرنه یک چکی بهت میزنیم..یک چکی بهت میزنیم داود!!!!!!
  • داوود IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    340 3
    ممنونم از اینکه تو این شرایط موجبات خنده وشادی مارو فراهم کردی!
    • حامد IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      5 0
      بله، دقیقا «تو این شرایط»!
  • بدون نام IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    216 4
    خدایش 1دونه ای
  • reza IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    235 5
    هومن برق نورد واقعا یک هنرمند واقعیه هر چقدر هم متن خوب باشه ولی این هنرمنده که به به دیالوگ روح میده هومن برق نورد در سریال دزدو پلیس در واقع همه مردم رو شیفته بازی زیبا خودش کرد . واقعا در سال 91 هومن برق نورد بهترین طناز سریال های کمدی ایران بود
  • سعید _ اما IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    177 4
    سلام ؛ پسر تو عالی هستی،خسته نباشی داداش گلم.
  • شروین IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    182 3
    یعنی من تو رو ببینم ... جوری چکت میزنم ... جووووووووووووووری چکت مییییییزنم ... !!!
  • مریم EU ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    195 2
    از عوامل سریال دزد و پلیس ممنونم که موجبات خنده و شادی ما رو توی آبان ماه فراهم کردند. من عاشق این دیالوگم جوری چکت میزنم ناصر که بری بچسپی به تاریخ جغرافیا... واقعا اگه شخصیت داوود نبود این سریال اینقدر طرفدار پیدا نمی کرد.
  • عماد NL ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    162 2
    هومن جان کارت عالی بود داداش ما دوست داریم تکراررررررررررررررر میکنم ما دوست داریم،می فهمی چی می گم؟ دست مریضاد خسته نباشی تکراررررررررر میکنم کارت عالی بود دوست خوب من
  • محمد هادی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    148 3
    خیلی سریالش هم قشنگ و طنز بود هم آموزنده،خیلی حال کردم،دست همه عواملش درد نکنه و خسته نباشن! داوود زززززززززززززززز :-D
  • الناز IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    56 0
    عالیییییییییییییییییییییییییییییییییییییییی بود...ممنون از همه عوامل...مخصوصا دوست خوب من داوود زی ی ی ی
  • پریا IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    64 3
    من بعد از مختار نامه دیگه سریال ندیده بودم تو تلویزیون . ممنون دوستان سریال خوبی بود کاراکتر داوود هم خیلی دوست داشتنی بود اما کاش آخر یه سریال کمدی رو اینقدر تلخ تموم نمیکردید آخرش مثل سریال های اجتماعیه تلخ بود.
    • فریبا IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
      16 2
      آره بابا راست میگه چی بود ته فیلم بعد از کلی خندیدن حالمون گرفته شد, دوست دارم بدونم هدف نویسنده چی بود... به جز آخرش فیلم فوق العاده ای بود:)
  • بدون نام IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    56 1
    آقاي برق نورد اين شكسته نفسي شما قابل تحسينه واقعا خسته نباشيد،به نظر من نقش شما و بازيتون يك نوآوري به تمام معنا بود،عالي بود ممنون
    • مریم IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۸
      0 0
      یک جوری چک میزنم داود
  • بدون نام US ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    55 1
    کارت درسته برق نورد... ممنونم ، ممنونم ، ممنونم.
  • امیر ب US ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    39 13
    بسه ...بسه ... زیاد خودتو تحویل نگیر :)) چنان چکت میزنم که .... :) واقعا بازیگر توانایی هستی ولی بعضی وقتا تن صدات رو مخه . یکم باید کنترلش کنی و داد وب یدا بیخود نکنی . همیشه شاد باشی . با خیلی حرکتات حال کردم دمت گرم برقی جون :)
  • بی طرف IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    36 0
    خیلی وقت بود که مردم با هم نخندیده بودند ممنونم که موجبات شادی مردم را فراهم کردی
  • بدون نام IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    26 1
    واقعا عاليييييييييييييييي ايفاي نقش كرديد هومن جا ن خيلييييييييييييي بازيگر توانايي هيتيد ممنوم ممنوم داداش گلم
  • سارا IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    16 2
    خیلی عالی بود ولی آخرش باید با فریبا عروسی می کرد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • مهدی NL ۱۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    21 0
    ممنونم....ممنونم که موجبات خنده و شادی مارو پس از ماه ها و به مدت 26 شب فراهم کردین///
  • سعیده IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    26 1
    سعیده؟سوفیا؟سمیه؟سیاره؟ خییییییلی مممممنونم،تکرار میکنم،خییییلییی ممممممنونم... از بروبچه های دزد و پلیس
  • من ندیدم IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    0 5
    من اصلا تلوزیون نگاه نمیکنم. ولی عاشق سریالای طنز هستم که این سریال رو چون تلوزیون دیگه نگاه نمیکنم از دست دادم. فقط دیشب جایی مهمون بودم قسمت آخر این سریال رو دیدم و احساس میکردم که این شخصیت بی مزه ترین شخصیت این سریال بوده و تن صداش خیلی واسم آزاردهنده بود. حالا میبینم همه دارن تعریفش رو میدن تعجب کردم. الان اصلا شماها رو درک نمیکنم که دارید تعریفشو میدید و اصلا قضاوت هم دیگه نمیکنم که خوب بوده یا بد چون به نظر مردم احترام میگذارم و همیشه تو این سایتا مردم هرچی رو نظر دادن و پسندیدن اون بهترین چیز بوده واسه همین من هم به نظر همه احترام میگذارم
  • بدون نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 0
    من سریال رو ندیدم اما رسما ازتون تشکر میکنم که سبب شادی هموطنانم شدید، این روزها خیلی تعریف تون رو میشنوم!
  • بدون نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    1 3
    از سریال فقط حضور همین بازیگر- برق نورد- دیدنی بود
  • مريم IR ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
    2 0
    يه سريال قشنگي مثل دزدوپليس بايد زود تموم شه,آخه؟!!!! :( اكيپ تشكروبرق نوردو دهقانو خيلي ي دوست دارم 3>
  • زهرا A1 ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۰
    0 0
    آره والا مريم جان حالا اگه يه سريال بي مزه بود تا 3 ماه طول ميكشيد واقعا دست همه عوامل درد نكنه هم قصه جذاب بود هم ايفاي نقش بازيگران هم كلا سريال با صفايي بود دم همتون گرم