به نظر می‌رسد که زندگی مرفه و درآمد بالا،‌ همیشه هم سلامتی بیشتر و زندگی راحت‌تر را تامین نمی‌کند و در مواردی، حتی لذت برخی خوراکی‌ها را از افراد می‌گیرد، از جمله بادام زمینی!

بهنوش خرم‌روز: بادام زمینی یکی از موادی است که افراد زیادی در دنیا به آن حساسیت دارند. محققین می‌گویند بچه‌های خانواده‌های پولدار، بیش از سایر کودکان، به این ماده غذایی حساسیت نشان می‌دهند.
به گزارش دیسکاوری،مطالعه جدیدی که کودکان 1 تا 9 ساله خانواده‌های با در آمد بالا را مورد بررسی قرار داده است، نشان داده که این کودکان، در مقایسه با فرزندان خانواده‌‌های با درآمد پایین، به میزان بیشتری مبتلا به حساسیت نسبت به بادام زمینی هستند.
محققین، برای مطالعه خود، اطلاعات 8306 کودک و بزرگسالی را که بین سال‌های 2005/1384 و 2006/1385 برای یک مطالعه سلامت ملی،‌ نمونه خون داده بودند را بررسی کردند. در حدود 9 درصد از افراد شرکت‌کننده در این مطالعه، میزان بالاتری از آنتی‌بادی‌های مرتبط با بادام زمینی را در خون خود داشتند که نشان می‌داد به طور بالقوه نسبت به بادام زمینی حساسیت دارند.
به گفته دکتر سندی ییپ، از نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا، نتایج به دست آمده از این مطالعه، مبنی بر بالاتر بودن احتمال آلرژی نسبت به بادام زمینی در بین خانواده‌های با درآمد بالاتر، فرضیه بهداشت را تایید می‌کند. بر اساس فرضیه بهداشت، زندگی در محیط‌های تمیزتر، باعث می‌شود که سیستم ایمنی افراد، حساس‌تر شود و در نتیجه، احتمال ابتلا به حساسیت در بین افراد بالاتر می‌رود.
همچنین نتایج به دست آمده در این مطالعه در راستای نتایج مطالعه دیگری است که اوائل امسال منتشر شد و نشان می‌داد که کودکانی که در شهرها زندگی می‌کنند، در مقایسه با کودکانی که در محیط‌های روستایی زندگی می‌کنند، با احتمال بالاتری به حساسیت‌های غذایی دچار می‌شوند. زندگی شهری، به طور معمول در مقایسه با زندگی در محیط‌های روستایی ، گران‌تر و پرهزینه‌تر است.
نتیجه این مطالعه، این هفته در نشست کالج آلرژی، ‌آسم و ایمنولوژی آمریکا در کالیفرنیا ارائه شد.

53272 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    12 0
    پس منم پولدار بودم خودم خبر نداشتم !
  • هانی IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    6 0
    چه خوب شد که فهمیدم بچه پولدارما ... :)))))))))
  • بدون نام DE ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    5 5
    از بس لوسند !
  • khkh IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۸
    5 0
    منکه از بچگی بادام زمینی دوست نداشتم بنظرم مزش خوب نیست:((
  • بدون نام IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    2 1
    تو رو خدا اينم خبره اخه كجاش نشاندهنده يه تحقيق موثق علمي هست ؟بچه پولدارها به بادام زميني حساسند بقيه ادماي معمولي و ندار هم به خيلي چيزاي ديگه حساسند!!!!!!!!مهم اينه كه پولدارها جايگزين ميكنن ولي اين يكي ها چي؟؟؟؟؟؟