در خلال صحبت هایی که طرف های مختلف از آتش بس می کنند حملات سنگین رژیم صهیونیستی به نوار غزه همچنان ادامه دارد و مبارزان فلسطینی نیز در شرایطی کاملا نابرابر سعی می کنند این حملات را پاسخ دهند.

در همین حال به گزارش خبرگزاری رویترز شورای امنیت سازمان ملل قرار است امروز بعد از ظهر برای بررسی وضعیت غزه تکشیل جلسه بدهد.

رئیس شورای امنیت سازمان ملل متحد اعلام کرد این شورا  در نشستی علنی به بحث در باره درگیریها بین رژیم صهیونیستی و فعالان فلسطینی می‌پردازد.
به گزارش واحد مرکزی خبر هاردیپ سینگ پوری ،نماینده دائم هند در سازمان ملل و رئیس شورای امنیت پس از نشست عصر سه شنبه این شورا که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت:« امروز چند ساعتی مشورت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که فردا (چهارشنبه) ساعت پانزده نشستی علنی برگزار کنیم.»
وی خاطر نشان کرد شورای امنیت تحولات در قاهره را از نزدیک پیگیری می‌کند و انتظار داریم خبر توقف درگیریها اعلام شود.
از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری شین هوا از نیویورک، رئیس شورای امنیت تصریح کرد اگر چنین توافقی حاصل شود و خبر آن تا صبح فردا به شورا برسد روشن است که ضرورت برگزاری نشست بعداز ظهر چهارشنبه باید دوباره ارزیابی شود.
شسکت میانجی گری ها برای آتش بس

درهمین حال بعد از ناکامی و شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش بس، رژیم صهیونیستی به حملات خود علیه مناطق مختلف فلسطین شدت بخشید.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار لبنان، پس از شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش بس که با میانجیگری مصر صورت گرفت، اسرائیل بر شدت حملات خود علیه نوار غزه افزود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فارس ، در حمله خمپاره ای اسرائیل به رفح واقع در جنوب نوار غزه سه فلسطینی شهید شدند.

هواپیماهای رژیم صهیونیستی همچنین شرق جبال یا واقع در شمال نوار غزه را بمباران کردند.

جنگنده های این رژیم همچنین شرق خان یونس جنوب نوار غزه را مورد هدف قرار دادند که در جریان آن چند فلسطینی زخمی شدند.

قرار بود دیشب آتش بس بین فلسطینی‌ها و اسرائیلی برقرار شود که محقق نشد.

برقراری آتش بس با میانجیگری مصر صورت می گیرد که بیش از این محمد مرسی رئیس جمهور مصر اعلام کرده بود که روز سه شنبه پایان «نمایش مضحک» اسرائیل به غزه خواهد بود.

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا که دیشب به سرزمین های اشغالی سفر کرده از تلاش های مرسی برای برقراری آتش بس تقدیر کرد.

از سوی دیگر کانال دوم اسرائیل در همین رابطه اعلام کرده است که توافقنامه آتش بس به دلیل اختلافات داخلی اسرائیل به تعویق افتاده است.

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نیز با اشاره به شکست تلاش‌ها برای برقراری آتش بس بر آمادگی این دو جنبش برای مقابله با تمامی گزینه‌ها تاکید کردند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259106

برچسب‌ها

اخبار ویژه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    6 0
    همش كشكه 70 ساله چي كار كردن كه الان ميخوانكاري بكنن