تابناک در یادداشتی به قلم حسین علایی با عنوان « تفاوت شکست اسرائیل در جنگ 8 روزه با جنگ های 22 روزه و 33 روزه» نوشت:

·         در این جنگ گرچه اسرائیل همانند جنگ های پیشین نیروهای ذخیره خود را فراخواند و بارها حرف از جنگ زمینی زد ولی جرأت نکرد تا یک جنگ زمینی را علیه نوار غزه آغاز کند زیرا آن را ناموفق ارزیابی می کرد بنابراین جنگ حدود یک سوم مدت زمان قبلی {جنگ 22 روزه} بیشتر طول نکشید.
·         مناطقی همچون تل آویو که تا کنون در هر جنگی از آتش مقاومت مصون باقی مانده بود نیز در معرض پرتاب موشک های دوربرد قرار گرفت و تا روز آخر نیز اسرائیل نتوانست مراکز پرتاب این موشک ها را از بین ببرد.  فلسطینی ها اعلام کردند که تعدادی از موشک های پرتاب شده به سوی سرزمین های اشغالی از نوع فجر5 و ساخت ایران بوده است. این در حالی است که در سه ماه گذشته نتانیاهو به طور مرتب سخن از حمله به تأسیسات هسته ای ایران می کرد و حال معلوم شد که موشک های ایرانی در بیخ گوش نظامیان صهیونیست قرار دارد و آنها علیرغم محاصرة کامل نوار غزه نتوانسته اند از ورود آنها به سرزمین های مقاومت جلوگیری کنند.
·         پرتاب های موشک های با فناوری ایرانی از سرزمین های فلسطینی بیان گر آن است که این تنها جمهوری اسلامی است که قدرت دفاعی فلسطینی ها را در برابر مجهزترین ارتش خاورمیانه تقویت می کند. همچنین صهیونیست​ها بر خلاف جنگ 33 روزه که از عملیات هلی برن استفاده کردند در جنگ 8 روزه از برنامه ریزی جهت انجام اینگونه عملیات ها به دلیل ناتوانی در اجرای موفق آنها خودداری ورزیدند.
·          از نظر سیاسی، تأثیر تحولات در کشورهای عربی و اثر بیداری اسلامی بر جنگ 8 روزه بود. در جریان جنگ غزه نه تنها کشورهایی مانند مصر و تونس از اسرائیل حمایت نکردند بلکه نخست وزیر مصر و وزیر خارجة تونس به نوار غزه سفر کردند و برای اسرائیل مشخص شد که کشورهای عربی دشمن شماره یک خود را فراموش نکرده اند.
·         عدم اجازه به وزیر خارجة جمهوری اسلامی جهت سفر به نوار غزه بیانگر نگرانی دولت مصر از تأثیرگذاری بیشتر ایران بر توسعة جریان مقاومت به عنوان یکی از موثرترین راه ها در برابر صهیونیست ها دانست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام EU ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    23 48
    موشک های بیشتری بهشون بدید
  • حمیدرضا GB ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    239 9
    شما که میگفتید موشکای ایرانی وارد غزه نشده و فقط تکنولوژیش وارد شده؟؟
  • محسن CH ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    7 1
    از هر سری یه صدا بلند میشه...
  • حسین IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    7 6
    موشکهای شهاب قادر فجر فاتح و موشکهای قویتر را باید در اختیار فلستینیها قرار بدهند.تا این غده سرطانی را به مرور از بین ببرند.انشا ا..