تابناک نوشت:

بخش مهمی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به بازتاب سخنان محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران در حاشیه اجلاس سران کشورهای عضو «دی- 8» در پاکستان اختصاص دارد که از موضوعات اقتصادی تا موضع گیری در قبال غزه را شامل می شود.
خبرگزاری «رویترز» بخشی از سخنان احمدی نژاد در حاشیه یک کنفرانس خبری در اسلام آباد را مورد توجه قرار داده که در آن، تمایل رژیم صهیونیستی برای حمله به ایران را «کودکانه» خوانده است. وی همچنین تأکید کرده ایران توانایی دفاع از خود را دارد. احمدی نژاد همچنین گفته: آن ها آرزو دارند به ملت ایران آسییب بزنند و منتظر موقعیت هستند. آن ها می دانند ایران به هیچ کس حمله نمی کند و می دانند که ایران شیوه دفاع از خود را بلد است. رویترز در ادامه این مطلب به بررسی آخرین تحولات مربوط به برنامه هسته ای ایران، به ویژه دیدار نمایندگان 1+5 در بروکسل و ابراز تمایل آن ها به مذاکره هرچه سریعتر با ایران، پرداخته است.
اما در رابطه با مذاکرات و توافقات صورت گرفته در خود نشست «دی- 8»، مطبوعات پاکستانی و همچنین خبرگزاری فرانسه وعده احمدی نژاد برای تکمیل خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان تا سال 2014 را مورد توجه قرار داده اند. این خبرگزاری می نویسد رئیس جمهور ایران وعده داده یک خط لوله چند میلیارد دلاری گاز به پاکستان را سر وقت تکمیل کند و به این ترتیب، مشکلات اقتصادی و نیز فشارهای ایالات متحده بر اسلام آباد برای انصراف از این پروژه را کم اهمیت دانسته است. پاکستان و ایران در سال 2010 قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن، از سال 2014 ایران اقدام به صادارت گاز به پاکستان با حجمی حداکثر بالغ بر 28 میلیون متر مکعب در روز می کند.
روزنامه انگلیسی «تلگراف»، اظهارات احمدی نژاد درباره آتش بس برقرار شده میان رژیم صهیونیستی و غزه و موضع ایران در قبال مقاومت فلسطینی را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه می نویسد احمدی نژاد از آتش بس میان اسرائیل و حماس استقبال کرده، اما گفته آماده است به تأمین راکت برای مبارزان فلسطینی در غزه ادامه دهد. البته احمدی نژاد به طور مستقیم هیچ اشاره ای به ارسال موشک از سوی ایران برای حماس نکرده، اما تلگراف با پیش فرض گرفتن ارسال موشک های «فجر- 5» از سوی ایران، این مطلب را مطرح کرده است. این روزنامه به بخش دیگری از سخنان احمدی نژاد نیز اشاره کرده که گفته: ما باید تلاش کنیم تا اطمینان یابیم هیچ جنگی وجود نداشته باشد؛ اما دفاع، حق هر ملتی است.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۳
    1 10
    ما باید به پاکستان کمک کنیم تا چشم طمع دشمنان را کور کنیم