ایسنا نوشت:

برنامه 90 این هفته که در روز غیر تخصصی‌اش پخش شد، ابتدا با اشاره کوتاه به دیدار تاریخی ایران با استرالیا که منجر به صعود تیم ملی به جام جهانی 98 فرانسه شد دقایقی را میزبان ابراهیم تهامی بود. تهامی یکی از بازیکنان تیم ملی فوتبال در بازی ایران و استرالیا بود.
شاید جذاب ترین قسمت برنامه این هفته همین شروع جنجالی اش بود؛ جنجالی از این جهت که صحبت‌های تهامی تا پایان برنامه با واکنش‌های زیادی از سوی افراد مختلف روبرو شد که به گفته مجری برنامه تلفن‌های برنامه 90 را پشت سر هم به صدا در می‌آوردند.مهمترین صحبت تهامی در برنامه دیشب این بود که او آرزو داشت که در بازی با استرالیا در ترکیب ثابت تیم ملی قرار داشته باشد اما در آخرین لحظه فردی از تهران با کادر فنی تماس گرفته و او را از لیست خارج کرده است.
او همچنین گفت که به نظرش نعیم سعداوی آن روز نباید به میدان می‌رفت.تهامی همچنین از درگیری لفظی دایی و خداداد عزیزی بر سر میز شام در روز پیش از بازی خبر داد و درباره صحنه گل دوم که پا به پای عزیزی به سمت دروازه استرالیا یورش برد، گفت: دروازه جلوی من خالی بود و اگر من در آن صحنه جای خداداد بودم به بازیکن کناری پاس می‌دادم و خودم مستقیما شوت نمی زدم.بازیکن اهوازی اسبق تیم ملی بار دیگر به انتقاد از اتفاقات آن سال پرداخت و گفت: از کل کسانی که در بازی با استرالیا حضور داشتند فقط من به جام جهانی نرفتیم. مثلا بهنام سراج یا علی لطیفی حقشان نبود که به جام جهانی بروند. حتی بازیکنی بود که گچ پایش را باز کردند و او را با خود بردند و از او استفاده هم نکردند. اگر من بودم ایران حتما از گروهش صعود می‌کرد.

او گفت: مسئله این است که در آخرین سفر تیم ملی به هنگ کنگ به من گفتند جایی رفته‌ام که نباید می رفتم و به همین دلیل مرا خط زده‌اند. آن جایی که از آن سخن می‌گویند من و میناوند با هم رفتیم. میناوند داخل رفت و من در آستانه در ماندم. اگر رفتن به آنجا اشکال داشت چرا مهرداد به جام جهانی رفت ولی من نرفتم.

این صحبت تهامی در میانه‌های برنامه با واکنش شدید میناوند روبرو شد که درپیامی به برنامه 90 گفته بود که تهامی نباید این چنین حرف می‌زد که باعث شود دل خانواده‌اش بلرزد و همچنین گفت که تهامی باید باوجدان تر صحبت می‌کرد.تهامی در آخرین بخش صحبت‌هایش گفت: مطمئن باشید کسانی که باعث شدند من به جام جهانی نروم را نه در این دنیا و نه در دنیای دیگر نخواهم بخشید حتی اگر از من حلالیت بخواهند. برنامه 90 در ادامه گزارش جالبی از حضور یک بازیکن در لیگ برتر پخش کرد که با استفاده از مدارک معافیت پزشکی برادرش در تیم پیکان بازی می‌کند.به دلیل آن که فدراسیون فوتبال ایران به عنوان برترین فدراسیون سال آسیا انتخاب شد برنامه 90 با علی کفاشیان که هم اکنون در مالزی به سر می‌برد ارتباط تلفنی برقرار کرد تا درباره این اتفاق مهم با وی صحبت کند. کفاشیان در این رابطه گفت: معیارهایAFC برای انتخاب برترین فدراسیون مواردی مانند برگزاری مسابقات پایه، چشم اندازهای استانی، آموزش ها و سمینارهاست که هر کدام ضوابط خاص خود را دارد. مطمئنا فدراسیون کشوری مانند ژاپن که 25 سال است که هزینه‌های زیادی در فوتبال انجام می‌دهد برخی از کارهایی را که ما انجام داده‌ایم انجام نداده است که به عنوان برتر انتخاب نشده است. ما در برخی فعالیت‌ها نسبت به کشورهای دیگر واقعا جلو هستیم.در ادامه حاشیه‌های پیش از دیدار پرسپولیس با ملوان پخش شد و نیز صحبت‌های سعید شیرینی سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس در انتقاد به مسئولان باشگاه ملوان پخش شد که معتقد بود آنها با صحبت‌های خود پیش از مسابقه و اهدای هدیه به مهدی مهدوی کیا علیه پرسپولیس جنگ روانی راه انداخته و اقدام غیر حرفه‌ای انجام دده‌اند.در واکنش به پخش این گزارش صادق درودگر، مدیر عامل باشگاه ملوان روی خط برنامه آمد و با انتقاد شدید از سرپرست باشگاه پرسپولیس و مدیر عامل این تیم، با لحنی کاملا غیر دوستانه گفت: آدم‌هایی که در زندگی‌شان فقط برخورد فیزیکی را یاد گرفته‌اند و با کار فرهنگی بیگانه اند وقتی از کسی تقدیر می‌شود ناراحت می‌شوند چون خودشان این کار را بلد نیستند.
مجری برنامه 90 در واکنش به این صحبت درودگر از او پرسید که آقای هدایتی چرا به جای هدیه دادن به بازیکنان تیم‌های دیگر و رشته‌های دیگر پول طلبکاران باشگاه استیل آذین را نمی‌دهد.در ادامه این صحبت‌ها تعداد زیادی از بازیکنان و کادر فنی سابق استیل آذین که از این باشگاه طلب داشتند با برنامه تماس گرفتند و اعلام کردند که طلبشان هنوز وصول نشده است. یکی از این افراد هومن افاضلی بود که گفت: من هرگاه از جایی بیرون می‌روم دیگر درباره‌اش صحبت نمی‌کنم اما حالا مجبورم که درباره استیل آذین حرف بزنم. ماشالله آقای هدایتی زورش زیاد است ولی من یک مربی معمولی‌ام. قرارداد من با این تیم 150 میلیون تومان بود که کمیته انضباطی رای داد که حق و حقوقم تا زمانی که در این تیم بوده‌ام پرداخت شود ولی متاسفانه چنین اتفاقی رخ نداد.

سوالی که برنامه 90 در این هفته از بینندگانش پرسید این بود که به نظر آنها تیم ملی فوتبال در پایان رقابت‌های انتخابی جام جهانی در چه جایگاهی قرار می‌گیرد. از بین بیش از یک میلیون شرکت کننده در این مسابقه 51 درصد به حضور تیم ملی در پلی آف رای دادند، 29 درصد اعتقاد داشتند که تیم ملی مستقیما به جام جهانی صعود می‌کند و 20 درصد هم به حذف تیم ملی رای دادند.
 

4141

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =