+ A - شنبه 11 آذر 1391 - 17:33:00 چاپ
امتیاز به مطلب 416 نفر

فرهاد اصلانی: «من مادر هستم» هیچ مورد ضد اخلاقی ندارد

فرهنگ > سینما - بازیگر فیلم سینمایی «من مادر هستم» می‌گوید این فیلم به نقد مسائل غیر اخلاقی می‌پردازد و برداشت غلطی از فیلم شده است.

فرهاد اصلانی که روز شنبه در حمایت از این فیلم جدید فریدون جیرانی مقابل ساختمان وزارت ارشاد حاضر شده بود، درگفت‌و‌گو با خبرآنلاین درباره شرایط سینما و اتفاقات بوجود آمده در این حوزه در سال جاری گفت: «این مناقشات به سینما و فرهنگ کشور آسیب می‌زند و در شرایطی که وزارت ارشاد به عنوان نهاد قانونی برای فیلم‌ها مجوز تولید و اکران صادر می‌کند دلیل ندارد افراد، اشخاص یا گروه‌هایی بنا بر تشخیص خود با اکران فیلم‌های دارای مجوز مقابله کنند و خواستار اکران نشدن این فیلم‌ها شوند. 


 او که از ابتدای سال در دو فیلم سینمایی «زندگی خصوصی» و «من مادر هستم» ایفای نقش کرد که هر دوی آن‌ها با اعتراض مواجه شد گفت: «از نظر من «من مادر هستم» هیچ گونه موارد ضد اخلاقی ندارد و اتفاقا به نقد این گونه مسائل می‌پردازد.»


او با اشاره به روند داستان این فیلم سینمایی گفت: «در این فیلم کسانی که مسائل اخلاقی را رعایت نمی‌کنند به عقوبت سختی دچار می‌شوند و این یکی از پیام‌های فیلم است که در این شرایط احساسی نادیده گرفته شده است.»

مخالفان و موافقان فیلم سینمایی «من مادر هستم» که از چهارشنبه پیش اکران شده، روز شنبه مقابل ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجمع کردند.

58247

مطالب مرتبط
نظرات 13
  • مرصاد شنبه 11 آذر 1391 - 18:56:42
    14 108 پاسخ به این نظر
    سلام نظر آقای اصلانی اصلا درست نیست زیرا مجوز دادن یا ندادن وزارت ارشاد به شرعی بودن یا نبودن موارد کاری ندارد. بارها مشاهده شده که چه آلبوم هایی از خوانندگان پاپ که مصداق موسیقی حرام بوده از طرف این وزارتخانه مجوز گرفته اند. پس این را نگوییم که چون وزارت ارشاد مجوز داده باید پخش شود. بلکه باید صاحب نظران و حتی افرادی که دین را می شناسند نظر دهند. ببینید رسانه چیزی نیست که دست کم گرفته شود. اگر خدایی نکرده این فیلم مسائلی را که نباید نشان دهد، نشان بدهد دیگر جمع کردن این مشکل بسیار سخت می شود. در این جهان که دنیا با فیلم و موسیقی میخواهد دین را از جوانان ما بگیرد ما دیگر با ندانم کاری آب در آسیاب دشمن نریزیم. از خدا توفیق روزافزون شما را خواستارم. یاحق
    • آناهیتا یکشنبه 12 آذر 1391 - 05:11:41
      8 8
      "اگر خدایی نکرده این فیلم مسائلی را که نباید نشان دهد" شما بعد اینکه این فیلم رو دیدید بعد نظر بدید!!
    • انسان سه شنبه 14 آذر 1391 - 03:12:18
      0 1
      اول اینکه چه خوب که شما این البوم های شرعا حرام رو گوش ندادید ثانیا به فرض که حرف شما صحیح باشه اما حرف صحیح رو که نمیشه از هر طریقی به کرسی نشوند
  • مرتضی شنبه 11 آذر 1391 - 19:15:24
    93 4 پاسخ به این نظر
    بازی فرهاد اصلانی حرف نداره. دوسش دارم
  • بدون نام شنبه 11 آذر 1391 - 20:02:32
    63 9 پاسخ به این نظر
    حمایت میکنیم سینماگرانمون رو ...
  • بدون نام شنبه 11 آذر 1391 - 21:34:08
    15 75 پاسخ به این نظر
    آخه چرا برای بالا بردن فروش فیلم به هر وسیله ای متوسل میشین؟ یعنی صنعت سینمای کشور هم با این ترفندها باید رونق بگیره؟تحریک کردن حس کنجکاوی مردم دردی از این مشکلات دوا نمیکنه.
  • محمد شنبه 11 آذر 1391 - 22:33:00
    59 5 پاسخ به این نظر
    کاملاً با این هنرمندِ خوش‌فکرمون موافقم. «این مناقشات به سینما و فرهنگ کشور آسیب می‌زند و در شرایطی که وزارت ارشاد به عنوان نهاد قانونی برای فیلم‌ها مجوز تولید و اکران صادر می‌کند دلیل ندارد افراد، اشخاص یا گروه‌هایی بنا بر تشخیص خود با اکران فیلم‌های دارای مجوز مقابله کنند و خواستار اکران نشدن این فیلم‌ها شوند.»
  • سپيده یکشنبه 12 آذر 1391 - 13:51:51
    17 1 پاسخ به این نظر
    اگر وزارت ارشاد مجوز داده يعني پخش اين فيلم هيچ مانعي ندارد' مجوز يعني اجازه پخش و اگر هم قرار نيست پخش بشه و وزارت ارشاد مجوز داده پس بايد به دستگاههاي دولتي شك كرد تو ايران كه چندان بعيد هم نيسن به نظر من اين فيلم بسيار قوي بود حقيقت رو نميشه كتمان كرد مسايل روز جامعه و هزار گرفتاري ديگه ما اين هنرمندان خوبمون رو حمايت مي كنيم.. بابا بزاريد يه كم سينماي ما تكون بخوره حالا بعد مدتها يه فيلم درست و حسابي ديديم
  • وطن پرست یکشنبه 12 آذر 1391 - 21:32:15
    4 23 پاسخ به این نظر
    نه من موندم اگه این غیر اخلاقی نیست پس چی غیر اخلاقی؟!!!!حتما تفکر اصلانی اینه که اگه زنا رو به وضوح به تصویر بکشه میشه غیر اخلاقی؟!شاید اونم غیر اخلاقی ندونه!!!!!!!
  • صفورا دوشنبه 13 آذر 1391 - 02:00:35
    13 3 پاسخ به این نظر
    اگه کمی بدون تعصب فیلم دو ببینید میفهمید بیشتر برای دادن هشدار در مورد روابط غلط ادمهاست
  • علی دوشنبه 13 آذر 1391 - 20:16:01
    1 0 پاسخ به این نظر
    وقتی گفته میشه زن و مرد و دختر و پسر نباید روابط غلط داشته باشند عاقبت بدی داره، حرف از آزادی می زنین ، وقتی گفته میشه آزادی هم حد و حدودی داره که خط قرمزشو اسلام معین کرده قبول نمی کنین. بعد میرین برای روابط غلط خارج از حد و حدود فیلم میسازین. اگر روابط غلطی وجود داره تا حد خیلی زیادی زیر سر همین فیلم ها و فیلم سازهاست.
  • sirus سه شنبه 14 آذر 1391 - 01:00:53
    2 2 پاسخ به این نظر
    به نظر من اين فيلم بسيار قوي بود
  • محمد چهارشنبه 15 آذر 1391 - 02:43:27
    2 2 پاسخ به این نظر
    هر چیزی که در اجتماع وجود دارد را قرار نیست در سینما بازتاب دهیم در جامعه ی امروز ما مسائل ضد اخلاقی بسیار بی شرمانه ای هم وجود دارد آیا این دلیل می شود که ما به نمایش آن مسائل در سینما بپردازیم؟ سینما باید طبق اصول اسلامی فعالیت کند والا تبدیل به یک نهاد ضد هنجار خواهد شد
ارسال نظر:
  • 0/700
  • قوانین ارسال نظر
آخرین مطالب
نقل مطالب با ذکر منبع بلا مانع است.